Bij elk paard is het een andere reden waarom hij er niet in wil. Mijn vorrige pony was gewoon lastig en na een tik op haar assje liep ze er meestal wel in. Breit heeft nu ook nog maar een paar keer op de trailer gestaan, De eerste paar keer ging goed tot hij terug moest van de dierenarts naar huis, toen ging hij even in de achteruit, de man die met mij mee was (mijn paps kon niet) gaf hem gelijk een klap op zn kont en toen vloog hij de trailer in en knalde hij die klep dicht (terwijl ik het graag rustig wilde doen maarja het was al gebeurt voor ik wat kon zeggen)
een klein maandje later ben ik van stal verhuist en toen wilde hij er dus niet meer in (dit was 31 oktober dus nog kort geleden) ik liet hem snuffelen aan de klep en hij liep braaf achter me aan de klep op maar toen hij zn achterbenen er op zette deed hij zn hoofd om hoog, stootte deze tegen het dak en vloog toen weer achter uit. De stal eigenaresse dacht dat het op haar manier wel zou lukken en begon hem op te jutte met het resultaat dat hij omhoog kwam en toen helemaal niet meer de klep op ging, ook een longeer lijn achter zn kont was geen optie omdat hij erg bang is voor alles bij zn kont hierdoor werd hij dus nog lastiger, bijna 3 uur later (ben zelf met mijn paps verder gegaan en de rest weggestuurt) stond hij er nog steeds niet op, hij ging elke keer schuin de klep af waardoor ik hem steeds weer recht voor de klep moest zetten.
volgende dag poging 2 dag 1 hadden we een normale 1 paards trailer, dag 2 hadden we een 2 paards trailer die een hoger dak bleek te hebben.
mijn paps had de trailer zo geparkeerd dat de klep tegen de muur aan stond en hij er dus niet meer af kon aan die kant, waardoor ik op mn hurken in de trailer kon zitten en hem heel rustig kon laten snuffelen (terwijl hij met zn kontje tegen de muur leunde) Dit keer ben ik alleen met mn vader aan de gang gegaan omdat hij als wij rustig bleven er verder in kwam als dat ze hem gingen opfokken.
Ik ben met een bak biks in de trailer gaan zitten en heb hem toen langzaam naar binnen gelokt. Nu deed hij weer zijn hoofd omhoog toen hij zijn achterbenen op de klep zette maar doordat dit dak hoger was stootte hij zn hoofd niet en bleef hij braaf staan en toen kon ik hem nog verder naar binnen lokken. Wij denken dus dat hij gewoon in een trailer moet staan met een hoog dak, dat dat zijn angst is terwijl we de eerste dag dachten dat hij gewoon niet wilde omdat hij de dierenarts een nare ervaring vond.
Mijn tip is dus let erg goed op hoe je paard reageerd en vergeet het gezwam over dat je paard je niet vertrouwd want als mijn paard mij niet zou vertrouwen liep hij die andere keren ook niet zo de trailer in (dit was elke keer de zelfde 2 paards trailer) En dan liep hij ook niet zo braaf achter me aan de klep op.
probeer uit te vinden waar je paard bang voor is, of dat het gewoon net als mijn pony lastig wil doen. Hopelijk heb je er wat aan