Pensionstallen omgeving Nieuwegein

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:37

mutsje schreef:
omdat ze anders geen genoeg ruimte hadden ze hebben rond de 40 stallen 20 boven en 20 beneden.

En dat is ook pension...? Verward

mutsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:41

nee deze mensen hebben alleen maar tuigpaarden voor hun zelf

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:50

weet iemand of die nieuwe naast MH stabel ook een site hebt ofzo.?
ben wel benieuwd.? ziet er heel mooi uit

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:14

Rachel_T schreef:
weet iemand of die nieuwe naast MH stabel ook een site hebt ofzo.?
ben wel benieuwd.? ziet er heel mooi uit

Hebben ze Moet je even op marktplaats kijken. En in je achterhoofd houden dat je daar € 500,-- per maand neer moet leggen.

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:47

Quellian schreef:
Hebben ze Moet je even op marktplaats kijken. En in je achterhoofd houden dat je daar € 500,-- per maand neer moet leggen.

€ 395,- euro per maand
maar dat mag ook wel voor die luxe vind ik.
ben even weze kijken op de site http://www.hcstalgroenraven.nl

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 23:18

Citaat:
€ 395,- euro per maand

Volgens mij komen daar nog een aantal dingen bij, dus ben je er niet met €395,- per maand.

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 08:12

En ze hebben GEEN weiland.. Alleen maar zandpaddocks... 395,- stalkosten, trailer 50,-, zaagsel 55,-

Wil je dat ze je paard buiten zetten kost dat 5,- per keer.. Laten logeren geloof 20,- Stapmolen ookl zoiets... Dus tel maar uit... je komt wel aan die 500,- per maand.

Het ziet er zeker wel mooi uit.. Maar ik vind Weiland in de zomerperiode gewoon erg belangrijk...

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:35

sabineG schreef:
Laten logeren geloof 20,-
Maar ik vind Weiland in de zomerperiode gewoon erg belangrijk...

hmm, kunnen ze daar ook uit logeren Haha! handig, maar vast ook 5 sterren!
weiland is idd belangrijk, maar het voordeel van paddocks is dat ze het hele jaar door naar buiten kunnen (doen wij ook) en je kunt het eetgedrag in de gaten houden
(maar ik ben het zeker met je eens dat ik ook graag een paard lekker in het gras zie lopen hoor!)

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:29

T was nog vroeg... ik bedoel natuurlijk lonGeren... Ze hebben geloof ik iets van 5 paddocks.. in de winter natuurlijk super maar in de zomer wil ik echt weiland voor mijn paard! Ik rij zelf liever in de regen omdat we geen binnenbak hebben dan dat mijn paard in de zomer niet naar buiten kan.... Beestje gaat voor....

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:49

maar daar in de buurt heb je zat weilanden die verhuurt worden,
en op de zilfias hoeve kan ik hem ook in het land zetten
dus dat is geen probleem

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:04

Rachel_T schreef:
dus dat is geen probleem

Dus je brengt hem dan ergens anders heen waar je voor moet betalen terwijl je al een hoop betaald Heb jij een geld boom in de tuin?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:34

Rachel_T schreef:
dus dat is geen probleem

Hmmmmz.... Dromen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:15

pferdtje schreef:
Dus je brengt hem dan ergens anders heen waar je voor moet betalen terwijl je al een hoop betaald Heb jij een geld boom in de tuin?

Wat is een hoop geld?. Je kan je wel blind staren op een bedrag maar je moet ook kijken wat je voor da bedrag krijgt.

Wat Rachel bedoelt is dat er om ZH heen een aantal boeren/mensen zijn die hun weiland in de zomer beschikbaar stellen voor paarden (verhuren). Sommige mensen hebben liever hun paard alleen of met weinig in een weiland.

Wat ik zo begreep viel het qua kosten wel mee. Tja je moet wat over hebben voor je paard als je hem het weiland op wil hebben. Ik zelf vind het kunnen rijden in een goed bak met fijne faciliteiten (voor beide) belangrijker dan een gare bak met een bodem die bevroren is in de winter maar met weiland?. Maar ja dat is mijn keuze ik heb een paard gekocht om mee te rijden en trainen en niet als knuffelpony voor de sier in een weiland.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:48

Prisca schreef:
Wat is een hoop geld?. Je kan je wel blind staren op een bedrag maar je moet ook kijken wat je voor da bedrag krijgt.

Wat Rachel bedoelt is dat er om ZH heen een aantal boeren/mensen zijn die hun weiland in de zomer beschikbaar stellen voor paarden (verhuren). Sommige mensen hebben liever hun paard alleen of met weinig in een weiland.

Wat ik zo begreep viel het qua kosten wel mee. Tja je moet wat over hebben voor je paard als je hem het weiland op wil hebben. Ik zelf vind het kunnen rijden in een goed bak met fijne faciliteiten (voor beide) belangrijker dan een gare bak met een bodem die bevroren is in de winter maar met weiland?. Maar ja dat is mijn keuze ik heb een paard gekocht om mee te rijden en trainen en niet als knuffelpony voor de sier in een weiland.

Wil je de prijslijst? Knipoog

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:57

Prisca begrijpt mij helemaal Haha!

ik geef liever veel geld uit dat ik zeker weet dat me beesie het goed heeft,
dan dat ik steeds loopt te Kl*ten

nee ik heb geen geld boompje jammer genoeg Knipoog

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:59

Prisca schreef:

Daar ging het niet om het ging om de geld boom! Haha!
Wij hebben zomers ook mensen die land huren omdat hun paard anders niet naar buiten kan. Vind ik een lastige constructie ik heb liever dat een paard bij de stal naar buiten kan maar soms is dat niet mogelijk.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 03:32

Quellian schreef:
Wil je de prijslijst? Knipoog

Wij hadden het niet meer over Scharroo maar boeren om ons heen die weiland verhuren Haha!. Als je perse je paard op het weiland wil en ook iedere dag goed wil kunnen rijden is dit een super oplossing.

De ene mensen heeft meer eisen als de andere en ook een andere geldboom. Wat voor de ene ideaal is is voor een andere verschrikkelijk. Bij ons in de buurt zijn er best wat stallen met erg verschillende prijzen het is maar net hoe het klikt of het werkelijk wat is voor je.