Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Eefje1987 schreef:Met een paard dat ik rijdt en geen geweldig sterk beenwerk heeft, kregen we van de DIERENARTS het advies om veel op verharde weg te stappen en ook een drafje of af en toe een gallopje te maken (mits met verantwoord beslag in een gecontroleerd tempo uiteraard) als dit echt zo slecht zou zijn voor de pezen waarom zou een dierenarts dit dan aanraden???!?
)
En dan pakt mn paard af en toe n pasje asfalt mee, maar hij staat niet op ijzers. Draven op het verharde doen we wel, krijgt ie alleen maar sterkte pezen van. Verder loopt hij ook nooit met 10 kilo bescherming om zn benen, het liefst zo min mogelijk om! In de zomer sowieso niks, omdat imo zn peze dan veeelste warm worden.
Op de weg lag nieuw asfalt en ik wil in een sukkel drafje oversteken, zwwwiep, BOEM! daar lag ik samen met Lekuri (mijn paardje) lang uit op de straat!!!! Voorbij gaande auto stopte (schrok) en mijn moeder die meefietste PANIEK! Gelukkig stonden we allebei weer op en kwamen we er met wat blauwe plekken en schaafwonden goed vanaf, maar pfoei ik ben toen wel geschrokken! Galopperen zal ik dus nooit doen en met draven ben ik ook voorzichtiger geworden!
linda_lekuri schreef:Morgen komt de DA, ik zal eens vragen wat hij zegt over draf en galop!![]()
maar we moeten natuurlijk voorzichtig blijven.....