Waarvoor zou jij kiezen... slacht of spuitje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Slacht of een spuitje?

Slacht
49 (41%)
Spuitje
70 (58%)

Totaal aantal stemmen: 119

KiMmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:27

Spuitje..

Ik heb mijn vorige paard ook inlaten slapen.
En ik denk niet dat hij toen pijn heeft gehad.
En slacht ik weet niet klinkt zo hard.
Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk. Lachen

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:32

Het is allebei oliebol als je voor zo'n beslissing staat... Maar het feit blijft dat het dier afgemaakt moet worden en inderdaad gaat het slachthuis heel snel en pijnloos. Het idee dat je paard uiteindelijk voor consumptie bestemd is staat je misschien niet aan. Maar naar mijn weten zijn er ook nog geen officiele paardencrematoria en wordt je paard nog steeds door een destructiebedrijf opgehaald. Dan krijg je van die MKZ taferelen. Lijkt mij ook niet echt tof...

Daarbij als je paard verzekerd is en je krijgt er een bedrag voor terug, waardoor je toch weer een ander kan kopen, dan is de keus snel gemaakt denk ik...

Maar je weet pas wat je wilt, op het moment dat je echt voor de keuze komt te staan.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:38

Duidelijk Slacht!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:32

ligt aan de situatie, als het dier nog vervoerbaar is de slacht en anders een spuitje. Ik vind het jammer dat deze keuze niet opgenomen is in de poll!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:38

horsewisper schreef:
Het idee van de slacht,... kogel en dan benen eraf hakken. dat sinds mij niet.
ik zou voor een spuitje kiezen.... dan voel ik me der veel veiliger bij als de slacht.

mee eens maar ik denk er nog even niet aan

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:55

Spuitje!!!!

Ik heb er al teveel naar het slacht zien gaan...

Oké, de meesten die een spuitje krijgen worden nadien naar het slacht gebracht, maar met een spuitje heb je er toch bij kunnen zijn en heb je ze niet met angst zien "gaan". Paarden voelen het als ze op slachtterein zijn... Die gedachte geeft me iets waar ik niet tegen kan...

Nee, mijn paardje krijgt later een fijn zacht spuitje...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:59

tja het heeft allebei zn voor en nadelen..
en als ze naar de slacht gaan hoeft dat niet per se te zeggen dat ze ook 'op iemands bord terechtkomen..'
Ik heb er niet zo goed over nagedacht dus zou het zo ook niet meteen kunnen zeggen..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:10

spuitje, puur om t idee dat het gewoon mn meisje is.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:50

Allebei,
Slacht: Kogel en hij is dood. Het is geen fijn idee. Maar wel een hele korte weg.
Spuitje: Als je afscheid wilt nemen van je paard in alle rust, dan is dit het beste. Eerst onder nacose en dan een overdosis.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 23:03

Charos schreef:
spuitje, puur om t idee dat het gewoon mn meisje is.

Kort maar krachtig maar ik ben het wel helemaal met je eens OK dan!

Wij willen eigenlijk mijn pony in de tuin begraven maar ja dat mag niet zomaar Scheve mond dus ik denk dat ik em laat cremeren Lachen

maar ik wil er niet overna denken Lachen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:08

Margon schreef:
Kort maar krachtig maar ik ben het wel helemaal met je eens OK dan!

Wij willen eigenlijk mijn pony in de tuin begraven maar ja dat mag niet zomaar Scheve mond dus ik denk dat ik em laat cremeren Lachen

maar ik wil er niet overna denken Lachen

Als iedereen hem in de tuin begraaft wordt het een............ mooi boel Verward

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:13

ik ga voor het spuitje...

als je paard aan het einde moet komen bij de slacht Huilen dat is geen fijn einde volgens mij kijk maar in mijn profiel naar hte paardengebed Lachen

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:16

SPUITJE!!!! Nee ik zou dat niet kunnen met die schok enzo. Mijn paardje mag lekker in zn eigen stal rustig inslapen, dat lijkt mij het beste

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 23:16

MissSisa schreef:
Als iedereen hem in de tuin begraaft wordt het een............ mooi boel Verward

Ja sorry maar ik heb er nu eenmaal een mooi gevoel bij als ie bij ons huis ligt!
Bemoei je lekker met jezelf Lachen

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:17

spuitje.. Indd het gevoel dat mijn lieverd opgegeten wordt, ik bedoel hij voelt er niks van dat alles eraf gehaald wordt maar toch.. Nahja als hij verbrand wordt is natuurlijk ook geen fijne gedachte, maar toch iets minder gruwelijk, en al helemaal dat hij niet opgegeten wordt..

Maarja voor bijv manege houders is het een goedkope oplossing( tenminste ze krijgen er geld voor) hoe zielig dit ook is, ze zijn een bedrijf en voor dat geld kunnen ze misschien een nieuw paard kopen... Maarja geef mijne maar lekker een spuitje..

Nee eigenlijk mag hij lekker in zijn stalletje sterven aan een natuurlijke dood( nu niet hoor haha over tig jaar pas Knipoog )

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:17

beautylover schreef:
kijk maar in mijn profiel naar hte paardengebed Lachen

Citaat:
Maar wees goedhartig en geef mij

een vlugge barmhartige dood.

Bij de slacht is hij eerder weg dan bij een spuitje...

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:31

Eerst wou ik altijd spuitje, maar ben toch van mening veranderd na alle verhalen die ik heb gehoord..

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:17

ik d8 eerst ook aan een spuitje maar om een paard te zien worsteen tegen het...

ik denk dat ik ook voor de slacht ga en echt niet om het geld

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:22

Hier mag je gelukkig wel je paard gewoon op je eigen erf begraven...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:29

Slacht!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 01:39

spuiten !! zonder twijfel !!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:13

ik vind het moeilijk maar kies denk eerder voor een spuitje heb zon naar gevoel bij de slacht

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:55

Ja SLACHT klinkt ook zo naar. Maar als je nu kiest tussen kogel of spuitje (langzame dood waar ze wel degelijk soms erg tegen vechten), maakt dat dan verschil? Daarna is het een kadaver en daar moet je verder niet meer over nadenken. Ook een paard dat een spuitje heeft gehad en niet dus in je eigen tuin wordt begraven wordt afgevoerd en verwerkt tot lijm enzo. De ziel van je paard blijft toch gewoon bestaan, hoe hij ook dood is gegaan. En ik zal altijd kiezen voor het snelste...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:06

chipieke schreef:
Oké, de meesten die een spuitje krijgen worden nadien naar het slacht gebracht, maar met een spuitje heb je er toch bij kunnen zijn en heb je ze niet met angst zien "gaan".

Nee, mijn paardje krijgt later een fijn zacht spuitje...

Dat is niet waar, na een spuitje worden ze niet naar het slachthuis gebracht, maar met een grijper in zo'n 'container' gegooid. Om daarna naar een destructriebedrijf te worden vervoerd en te worden verbrand. (nadat de 'bruikbare' delen eraf zijn gehaald)

Een spuitje is niet zacht, als het niet goed word gedaan (bijvb te weinig narcose middel) vechten ze er weldegelijk tegen. Voor een paard is het niet iets natuurlijks om te gaan liggen en slapen, doordat ze prooidier zijn, is gaan liggen een houding die ze heel kwetsbaar maakt. Dat doen ze dus zo min mogelijk en zeker niet in een sutatie waarbij ze zich ongemakkelijk voelen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 17:58

Hier heb ik gelukkig geen ervaring mee..
maar spuitje in de stal lijkt me geen optie.
Zit je met een dood paard in de stal. zie die er maar eens uit te krijgen zonder je gezicht te verliezen. En de waardigheid van het paard. Dat lijkt me eerlijk gezegd 100x erger dan een paard op de veewagen te moeten laden die naar de slacht gaat.......