Opnieuw africhten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 22:52

Skipper schreef:
sorry dat ik mezelf quote maar kijk eens breder!

Bedankt voor je tip, ik ga zomaar niet met iedereen in zee, ik heb ook nog een hele goede instructrice achter me staan.
Het enige wat ik wil is info, dan kan ik de dingen naast elkaar leggen.
Groetjes pharlap.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:04

Pharlap schreef:
Jij bent echt niet zo slim he?
Ik denk dat ik hem groen maak, als dat jou goedkeuring wegdraagt.
Groetjes pharlap.

Klopt als een bus.............. als ik slim was geweest had ik 20 jaar geleden niet in de paarden gaan werken Haha! Haha! Haha! Haha! Maarja mensjes zoals jij zijn veeeeeeeel slimmer........ gelukkig maar anders hadden mensjes zoals ik geen werk gehad

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:08

Eerlijk gezegd zie ik ook al geen probleem; hij haalt niet uit naar andere paarden. Hij vertelt ze alleen dat ze uit zijn buurt moeten blijven. Dat is gewoon of dominant gedrag of onzekerheid dat hij probeert dominant te uiten.

Nou en?

Mijn merrie kijkt ook met enige regelmaat sjaggerijnig. Zolang ze haar been niet optilt mag ze dat van mij. Ze is de baas van de kudde en wil in de bak laten zien dat ze dat daar ook is. En zo communiceren paarden nu eenmaal met elkaar.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 23:25

Als ik nou gewoon een antwoord kan krijgen op mijn vraag of er trainingsstallen in de omgeving van zuid holland zijn, dan laat ik de conclusie of het gedrag veroorzaakt wordt door angst of wantrouwen, of door dominantie gedrag wel door die personen trekken, want die kijken dan naar mijn paard en doen het niet over de computer.
En gijsenkim, misschien is het tijd voor bijscholing, want je theorie is blijven steken 20 jaar geleden.
Pharlap

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:31

Als je een trainingstal in Zuid Holland zoekt, zou ik zeggen gebruik het telefoonboek. Of google wat in het rond.

Als je alleen een trainingstal had willen hebben, had je je topic kunnen beperken tot: "ik zoek een trainingsstal in Zuid Holland". Je hebt er zelf voor gekozen een uitgebreid verhaal neer te zetten. En omdat dit bokt is krijg je dan antwoord. Soms ook antwoord dat je kennelijk niet wilt lezen. Tja.. zo werkt bokt.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 23:45

Heb ik niet ergens gezet dat een mening gegeven mag worden, maar mijn mening mag ook gegeven worden.
En of ik iets doe of niet doe met die mening is mijn pakkie aan.
Maar dit topic mag gesloten worden want het gaat nergens meer over.
Ik red mij verder prima met mijn kanjer, en ik ga inderdaad wel via een andere manier opzoek, ik gelukkig ook wat bruikbare tips gekregen.
Groetjes pharlap.

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:46

Kijk eens op www.mayadehoog.nl
Of bel 0174 420182

`s-Gravenzande

vlak bij Hoek van Holland

Succes

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 23:46

Pharlap schreef:
Haha, ik ben alles behalve heetgebakkert, ik vroeg me alleen af of jij verder keek dan je neus lang was.
Misschien ben je in andere dingen heel goed maar hier zit je er compleet naast.
Het paard past uitstekend bij me juist omdat ik wel verder kijk.
Dit paard en dat zet ik hier voor de laatste keer neer, heeft van nature geen dominant karakter, dat wil niet zeggen dat hij nooit eens chagerijnig mag zijn of geen zin heeft, maar dit heeft overduidelijk een oorzaak.
En als je paarden corrigeert dan moet je gewoon weten dat je geen conclusie kan trekken vanaf een computer.
Betekent niet dat je geen mening mag geven, ik leg het alleen naast me neer en geef respons.
Groetjes pharlap.

Nog even de laatste 2 zinnen.
Pharlap

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:51

gijsenkim schreef:
Wat is het probleem dan? Ik zie helemaal geen probleem in jouw verhaal, mij lijkt het een heel normaal paard, die gewoon niet zo van andere paarden in de bak houd......... geeft toch niks??

dit was dus ook mijn gedachte, begon al aan mezelf te twijfelen omdat niemand anders zo reageerde! maar ik ben dus gelukkig niet de enige die dit denkt!

Quentin heeft een tijd gehad dat zodra er een paard schuin of recht op hem af kan, als je dus door elkaar rijdt in de bak of op wedstrijd, dat hij dan de lucht in ging en met zn voorbenen begon te maaien, dan heb je dus wel een probleem Clown
inmiddels doet hij alleen zn oren plat in zn nek, en soms als ze echt dichtbij komen kantelt hij zn hoofd en probeert die richting op te bijten (alleen als ie met lange teugel door de bak heen hobbelt) maar zolang ik hem bezig hou en er echt aan blijf rijden ipv wat mee te hobbelen omdat Q zn ding toch wel doet, is er niets aan de hand!
die staat trouwens gewoon met 3 anderen in de wei, is niet dominant, slaat niet, doet niet gemeen, maar staat wel t liefste alleen, of samen met zn vriendinnetje, waar hij soms ff genoeg van heeft en dan wegloopt bij haar, nou en? t is ook geen knuffelpaard, maar ach daar heb ik de anderne voor Knipoog niets aan de hand dus!

lekker aan t werk zetten dus en gewoon doorrijden!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:55

Tsjonge jonge Pharlap, beetje normaler reageren mag ook wel... Als je "alleen" een africhtingsstal zoekt, had je net zo goed even op internet kunnen zoeken, ipv hier je hele verhaal neer te zetten.

Toch opvallend dat hier allerlei mensen, die enorm veel ervaring hebben met moeilijke paarden, het allemaal niet echt een probleemgeval vinden...

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 01:14

jeetje wat een gezeur zeg, waarom moet iedereen in de aanval op pharlap, ze wil alleen wat vertellen en informatie vragen , ze mag toch zelf weten of ze welke informatie dan ook die ze krijgt gebruikt of niet en ga niet 10 keer zeuren over het zelfde onderwerp, daar word zij ook niet wijzer van, ps kijk eens bij het nh forum

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 04:55

Er is niemand die Pharlap aanvalt, helemaal niemand......... andersom is pharlap wel iets minder "aardig" naar mensen toe die er een andere kijk op hebben dan zij.

@ pharlap, Ik wordt elke dag bijgeschoold, elke dag weer! En voor wat het waard is, mag ik ook eens per week met mn neus in wat schoolboeken van de KNHS zitten Haha! Haha! Haha!

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 07:21

Bedankt bolletje, en bedankt mensen die het over de pb doen.
Groetjes pharlap.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:14

Pharlap,

Ik heb een prachtig voorbeeld die de zelfde trekjes als jouw paard heeft op stal staan.

Hij is op stal erg zuur naar vreemde mensen, heeft vreselijk voernijd en ik zal nooit mijn rug naar hem toe keren.

Natuurlijk heb ik mijn grenzen. Het grappige is, zodra hij uit zijn stal komt, is het over. Betekend dat nou dat ik hem helemaal op nieuw moet opvoeden?

Hij weet inmiddels dat tanden bloot not done is, maat zuur zal ie altijd blijven als je zijn deken op doet, of voer geeft.

Daar zal hij nooit in veranderen, want dat is nou het aard van het beestje.

Het is nml ook een beetje onzekerheid. Hij doet zich agressiever voor dan hij werkelijk is: "blijf maar uit mijn buurt, dan weet ik zeker dat ik veilig ben". En daar heb ik begrip voor.

Hoogstwaarschijnlijk is het gedrag van jouw paard ook een dergelijke karaktertrek. Hij schermt zichzelf gewoon af, omdat hij in wezen wat bang is voor het andere paard.

Ik zou er niet zo'n punt van maken...

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 20:12

Ik ga mijn paard niet opnieuw opvoeden, ik wil alleen dat hij zich fijner voelt en ik normaal in de bak kan rijden zonder dat hij vanuit een volte of een bepaalde oefening ineens in de aanval gaat.
En omdat ik zoveel hoor en lees over nh en andere methode's wil ik dat op die manier proberen.
Het is een andere manier van omgaan met je paard.
Ik maak er geen groot punt van, ik vind alleen als het beter kan voor beide moet je er iets aan doen, bovendien is het vervelend als hij ineens op zijn knieen ligt omdat hij in de aanval is gegaan en daarna weg wilde rennen, om een voorbeeld te geven.
In ieder geval bedankt.
Groetjes pharlap.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:29

Ik doe met mijn merrie veel aan Parelli Natural Horsemanship Pharlap, en afgezien van het feit dat ze dat erg leuk vindt en er een stuk moediger door is geworden, is haar agressieve gedrag naar andere paarden toe er absoluut niet door veranderd.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 21:50

Maar als ik het niet probeer dan weet ik ook niet of het bij mijn paard wel aanslaat, het ene paard is nl de andere niet.
Daarbij vind hij het misschien hartstikke leuk om eens wat anders te doen, net zoals jou paard het leuk vind.
Toch de moeite waard dan lijkt me.
Bedankt, groetjes pharlap

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:20

NH is hartstikke leuk om te doen. Ik heb mijn merrie NH getraind. Erg leuk voor paard en ruiter. Haar gedrag naar andere paarden toe is niet veranderd. Net al bij Prom Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:40

Als is het alleen daarom, dan is het al de moeite waard Pharlap Lachen.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 22:42

Hebben jullie het zelf gedaan of een cursus gedaan?
Groetjes pharlap.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:44

ik zou je zeker parelli aanraden. Je bent duidelijk goed bezig met dit paard, het lijkt mij logischer om het probleem dan zelf op te lossen, dan te proberen dit door iemand anders te laten oplossen, het is meestal toch een kwestie van meer vertrouwen, daar kan iemand anders je niet mee helpen. Misschien zal zijn idee over andere paarden niet veranderen, maar jij kan hem wel helpen dat gedrag anders te uiten. Lachen dat kan al heel veel helpen.
Als jij het een probleem vind, is het een probleem. Ik zou het ook niet leuk vinden Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:46

Ik heb hulp gehad van iemand die het al kon en de video's gekocht. Maar gezien de plek waar jij woont kun je makkelijk naar een cursus. Dat is voor jou nog te doen.

www.parelli.nl

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 22:46

Maar doe je dat via een boek ofzo?
Groetjes pharlap

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 22:48

Anya schreef:
Ik heb hulp gehad van iemand die het al kon en de video's gekocht. Maar gezien de plek waar jij woont kun je makkelijk naar een cursus. Dat is voor jou nog te doen.

www.parelli.nl

Bedankt voor je link die vraag over dat boek was voor Sanne83.
Groetjes pharlap.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:49

je kan het beste een pakket nemen, video en boekjes. Die zijn tegenwoordig voor zo'n 50 euro op ebay te koop.