bijtende paarden slaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:14

beautylover schreef:
hihi
ik sla beauty nooit als ie andere mensen bijt
die mensen aaien beauty toch zelf Tong uitsteken eigen schuld dikke buld whihi Schijnheilig
mij heeft beautyke nog nooit gebeten probeert ze gelukkig ook niet Haha! Bloos
maar als ze zou bijten zou ik haar volgens mij een kusje geven van:ag het is goed meissie niks aan de hand haha Haha!

Mag toch hopen dat je dit niet serieus meent!
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 17-11-04 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:18

Ik hoef er eerlijk gezegd niet eens bij na te denken, het gaat gewoon automatisch.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:23

Citaat:
maar als ze zou bijten zou ik haar volgens mij een kusje geven van:ag het is goed meissie niks aan de hand haha

jij bent duidelijk nog nooit echt flink gebeten door een hengst, want dan ga je er wel anders over denken.... *wrijft over blijvende bult op arm*

MsCalifornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:27

Ik vind dat je paarden ook moet afstraffen als ze iets verkeerd doen, meestal gaf ik haar ook een klap op de borst (ze hapte wel eens in het begin) maar na een tijdje was het over..

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:46

Als mijn shetje dat doet steek ik meteen mijn hand uit. Maakt me niet uit waar die hand dan terechtkomt (kijk natuurlijk wel uit dat het niet in dr oogje ofzo is Schijnheilig ), maar ze moet gewoon weten dat het onacceptabel is als ze dr tandjes in mn been zet ofzo Verward .

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:09

Ik haal gewoon in 1x uit. Of dat nou op dr kop of dr kont is... Extreme duivel

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:15

Ik heb een hengstje met een nogal los gebit Haha!
Maar hij hapt wel eens, maar dan vliegt hij ook weg in de hoek van de stal!
Maar toch doet hij het nog even stiekum Tong uitsteken
Maar hij weet het wel dat het niet mag, slaan op het hoofd mag zeker niet want dan heb je in de korste keren een paard die kopshuw is

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:16

smurf schreef:
jij bent duidelijk nog nooit echt flink gebeten door een hengst, want dan ga je er wel anders over denken.... *wrijft over blijvende bult op arm*

idd , dan geef ik hem niet een kusje hoor, laat hem eens even flink weten dat hij fout zat!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:44

Van een directe en terechte klap is nog nooit een paard kopschuw geworden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:32

[quote="Sharlyn"][quote="karoliena"]Ik heb zelf een hengstje die af en toe lekker kan uitproberen. Als hij bijt krijgt hij gewoon een tik op zijn neus.

Zoals ik al zei krijgt hij deze opvoeding al twee jaar.[quote]

Als hij nu nog bijt, lijk je weinig effect te hebben met die tik die hij krijgt.

Een hengst is een hengst. Als hij last van 'hormonen' heeft en word brutaal is het logisch dat hij gaat uitproberen er helemaal op een puber leeftijd van twee jaar. Dus de opvoeding heeft zeker effect aangezien hij me al ruim een jaar neit meer gebeten heeft. Hij gaat wel in het halstertouw bijten want dan denkt hij dat ik niet boos word omdat hij mij dan niet gebeten heeft.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 18:42

Anoeska schreef:
Mag toch hopen dat je dit niet serieus meent!

toch wel een beetje denk ik Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:46

Margreet schreef:
Van een directe en terechte klap is nog nooit een paard kopschuw geworden.

AMEN Haha!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:13

Zoiets heb ik ook wel eens gehoord ja...
Als een paard zou bijten zou je ze terug moeten knijpen met je nagels in hun oor ofzo...
Ik snap het eigenlijk wel...als paarden elkaar bijten, bijten ze ook elkaar terug en geven ze elkaar geen klap op de neus
Maar als een paard bijt en je geeft ze bijvoorbeeld een tik lijkt het mij dat ze prima weten dat ze fout waren...

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:45

nou ik slag waar ik raken kan
echt ik laat me toch niet bijten
en als het moet bijt ik gewoon terug
zie al voor me dat mijn of een paard van een ander mij
bijt en dat ik dan niets doe ja dag
maar dat laat ik echt niet gebeuren
als een paard,hond,kat, wat dan ook bijt pik ik dat niet !!!
maar oke doe ik het pijn kan ik het me voorstellen
dat het beest je dan bijt schopt oke
maar niet uit het niets
ik moest eens een haflinger opzadelen van een meid op stal bij mij
nou ik pakte de singel en ja hoor HAP Huilen
maar goed mijn paard of niet gelijk een klets waar ik der raken kan
oke het hoofd is niet leuk maar kan ik der alleen daar raken
nou dan maar het hoofd

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:52

Het paard van een ander kan van mij ook gewoon een knal krijgen als ik iets met het beest moet doen en ik word gebeten. Als de eigenaar het daar niet mee is, dan is dat heel jammer, maar ik laat me niet bijten! Dan zoeken ze maar mooi een ander om het beest buiten te zetten ofzo.
Vaak is het trouwens maar 1 keer nodig en dan is zo'n kreng al een eind opgeknapt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:59

Citaat:
Het paard van een ander kan van mij ook gewoon een knal krijgen als ik iets met het beest moet doen en ik word gebeten.

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

hij moet vrijdag toch al naar de tandarts Schijnheilig

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:01

smurf schreef:
:= Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

hij moet vrijdag toch al naar de tandarts Schijnheilig

ja zo kan je het ook zien hahaha Nagelbijten / Gniffelen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:03

Bij Morrie heb ik eerder pijn aan m'n hand dan dat hij er wat van voelt en dat is ook niet de bedoeling. Schoppen met stalen neuzen dus!

Knipoog

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:15

Zou bij de paarden die ik rij lastig worden, want daar haal ik altijd meteen alle haren af:P
Maar als er een bijt, gewoon een gruwelijk knal verkopen. Eens en nooit meer.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:24

Het is dat mijn pony niet zo vaak bijt en de keer dat ie dat deed wel direct wist wat ie deed anders is een keer een mep best goed maar schoppen daar houd ik niet van Ik heb ook geleerd dat gewoon een tikje tegen de kroonrand ook voldoende is en ook goed werkt ik heb dat gelukkig nog nooit hoeven uitproberen maar mijn vader deed het wel eens bij zijn merrie die alvast haar been optilde en wou gaan schopppen nou toen zette ze haa been wel neer Bloos Maar ik had een vriendin die haar pony voor elke klein dingetje strafte met een fikse tik op haar neus nee dit had op het laatst geen zin meer en maakte er een spelletje van Tong uitsteken : zou ze me ook een klap geven als ik mijn hoofd omhoog doe en haar eens bijt. tja dan heeft het niet veel zin meer

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:01

mijn shet probeert wel eens te bijten met aansingelen. hoe voorzichtig ik ook doe. Van mij krijgt ze dan wel een tik op har nek. Ze mag dat niet, en paarden onderling lossen het ook zo op.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:10

marleendv_88 schreef:
Zoiets heb ik ook wel eens gehoord ja...
Als een paard zou bijten zou je ze terug moeten knijpen met je nagels in hun oor ofzo...
Ik snap het eigenlijk wel...als paarden elkaar bijten, bijten ze ook elkaar terug en geven ze elkaar geen klap op de neus

Nee, maar ze gaan ook niet in elkaars oren knijpen Knipoog
Ik heb altijd zo gedaan, een tik en je stem tegelijk. Nu hoef ik alleen maar mijn stem maar te verheffen en hij weet dat hij fout zit.
(En als ik heel hard AUW roep dan schrikt hij zichzelf al een ongeluk, vind ik goed zat hoor)
Maar hij kan af en toe ook wel een flinke klap ontvangen hoor... Schijnheilig

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:17

wahahah ik heb een heel assortiment aan dingen tegen bijten ontwikkeld. Mijn paard was een afgeharde bijter (flesseveulen zonder fatsoenlijke opvoeding). Allereerst moet het wel duidelijk zijn voor het paard dat it gedrag niet hoort. daarom waarschuw ik ze altijd eerst met mijn stem als ze beginnen te friemelen of boos kijken. Ze weten inmiddels verdomde goed wat het betekend als ik mijn stem verdraai

Een tik op de neus geven is wel een optie maar niet voor ieder paard geschikt. Mijn ervaring is dat kopschuw worden ook veel te maken geeft met het paard. Sommige kunnen nou eenmaal minder goed tegen dingen bij hun hoofd. In de neus bijten ben ik niet echt een fan van. Allereert is het gevaarlijk voor je tanden. Mijn paard keek me erbij aan ofdat hij wou zeggen: ja lekker nog een keer terwijl mijn tanden zeer deden van dat stugge paardenvel. Als ze zo slim zijn om hun hoofd op te tillen en weg te draaien kunnen ze een goede trap van me krijgen. (nee is niet zielig; wat zielig is, is dat ik gebeten wordt). Wat ook wil helpen is een velletje pakken en erin knijpen of draaien omdat dat net voelt of ze gebeten worden. Voor de echte doorzetters onder de paarden (en die gene die pijn gewoon negeren) wil een bakje water ook wel eens helpen. Ze hebben bij ons op stal nergens zo'n hekel aan als en een plens water. (en nee ze worden dan niet bang van water alleen van dat bakje wat we daar altijd voor gebruiken)

Verder moet je het wel duidelijk houden voor een bijter: geen eten uit je hand geven maar altijd via de voerbak of de grond.

Al deze dingen heb ik stug volgehouden en nu heb ik een paard dat zich voorbeeldig gedraagt.

Om de discussie over dierenmishandeling voor te zijn wil ik even zeggen dat mijn paard zich heerlijk op zijn gemak voelt bij me omdat hij precies weet waar hij aan toe is. Hij weet waarvoor hij beloond wordt en hij weet ook goed waarom hij gestraft wordt. Dat houdt het leven simpel