Bekend met opkopen van afgekeurde paarden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:41

nog ff een vraagje sjuim, een afgekeurd paard wat nog goed geschikt is voor recreatie/lagere dressuur is meer waard dan een afgekeurd paard wat alleen nog grasmaaier kan zijn

maar, in principe zijn beide paarden niets meer waard, omdat ze niet meer verkocht mogen worden, toch? en ook niet meer aan wedstrijden mee mogen doen.
waarom dan toch meer geld vragen als verzekering zijnde voor een paard wat nog wat meer kan? het eigenlijke doel wat de eigenaar er mee had dat kan het paard sowieso niet meer, anders was ie niet afgekeurd, waarom laat een verzekering dan zo'n paard voor een hoog bedrag terugkopen? om er zelf beter van te worden ofzo?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:04

Renske, mijn vorige paard was ook verzekerd bij AMEV HIPPO en toen hadden ze wel andere regels.
Ik kon toen mijn paard voor de slachtprijs terugkopen, dat is zeg maar die 800 euro die jij er nog voor moet betalen. Maar dan moest ik hem zelf in laten slapen of naar de slacht brengen.

Wilde ik hem houden als recreatiepaard cq grasmaaier hing daar een ander prijskaartje aan. Ik geloof dat het dan ipv 1500 gld. iets van 2700 gld werd.
Dan zijn de regels dus nu veranderd.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:09

dat was met destiny dus ook zo, die is nu bijna 5 jaar geleden afgekeurd, maar Amev-Hippo wilde niet uitkeren, eerst niet omdat spat/HKO buiten de verzekering viel, en later wilde ze een dele uitbetalen maar terugkopen kon niet.
toen hebben we na lang zeuren en moeilijk doen destiny uit de verzekering kunnen halen en Q in haar plaats laten verzekeren

zag nu alweer allerlei rampscenario's voor me, want een 2e paar wat afgekeurd is en niet voor wordt uitbetaald had mn vader niet gedaan en was Q dus wel weggebracht, maar was dus erg verbaasd dat ik hem zo gemakkelijk op zo'n nette manier kon terugkopen en er dus 90% van het verzekerdebedrag werd uitbetaald, en daar dan nog 800 euro vanaf.

maar nu weet ik dus nog niet waarom een verzekering zoals sjuimpje zei, voor een 'gezonder' afgeleurd paard mee geld zou vragen dan een afgkeuerd paard dat echt alleen nog grasmaaier kan zijn, want in principe is een afgekeurd paard niets meer waard omdat je hem toch niet meer mag verkopen of uitbrengen op wedstrijd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:13

Ja, maar Renske, wie controleert of jij je paard echt niet verkoopt?
Dat kan de verzekering toch niet controleren.
Daarom is een paard die klinisch niet kreupel loopt m.i. meer waard dan een slachtpaard.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:19

dat vroeg ik dus ook aan de verzekering en dat gaat dus via de chip, vertelde de vrouw van de AMEV
zodra de chip van je paard wordt gelezen, bv bij keuring DA of zodra je probeert t paard ergens te verzekeren(en ze zei zelfs bij aanvraag startkaart, maar zoveel vertrouwen heb ik niet in de KNHS Clown ) wordt er meteen duidelijk dat het paard wat bij dat chip.nr. hoort is afgekeurd en dus niet mag wordne verkocht.verzekerd/op wedstrijden wordne uitgebracht.

ik heb dus geluk, want Q loopt nu weer helemaal zuiver en betaal er toch echt maar 800 euro voor, maarja als de ataxie echt zo erg is als utrecht zegt, kan t goed zijn dat ie er over een jaar niet meer is ofzo...

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:26

Ik heb ff een vraagje. Er zijn bij ons ook een aantal keer paarden afgekeurd naar de verzerking gebracht en later hoorde ik dat ze zijn doorverkocht. Ik zoeken zoeken en nog eens zoeken maar nergens te vinden, heb zelfs gehoor dat er een naar italie is gegaan, dat gun ik zo'n dier dus niet!! Is er niet ergens een data base waarbij je dmv chipno het paard op kunt zoeken? Ik heb nog nooit gehoor ddat dat bestaat maar nav dit topic bedacht ik me dat. Ik heb nl van die paarden wel hun chipno nog dan zou ik ze bv zo op kunnen zoeken. Weet iemand of dit bestaat, alvast bedankt

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 16:27

Maar de chip is van nu en als ze dus geen chip hadden toen ze afgekeurd werden, dan zouden ze gewoon met een handelaar mee kunnen, via de markt verkocht worden, papieren achterwege laten en geen haan die er naar kraait.
Groetjes pharlap.

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:28

Pharlap is je antwoord aan mij gericht? De paarden waar ik het over heb waren nl gechipt en die nummers heb ik nog op oude coupons staan....

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 16:29

er is wel zo'n database voor honden geloof ik?iig een tel nr waar je naartoe kan bellen en het chipnr van je hond kan doorgeven die kunnen dan zien waar je hond op dat moment is geloof ik.

vroeger kregen ze een A gebrand op hun schouder, maar ook dan liepen ze weleens een zomertje mee bij maneges aan t strand, arme afgekeurde paardjes Scheve mond laatste tijd is branden verboden en ook niet alles was gechipt, dan kunne ze zo de handel in gaan idd.....

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 16:35

risthia schreef:
Pharlap is je antwoord aan mij gericht? De paarden waar ik het over heb waren nl gechipt en die nummers heb ik nog op oude coupons staan....

Nee hoor, we waren tegelijk, het was meer een constatering.
Ik wou dat mijn paard gechipt was dan kon ik het ook natrekken.
Groetjes pharlap.

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 09:21

Renske20 schreef:

geen idee hoe de KNHS dat gaat onderzoeken? Q liep vandaag zuiver, en een B t/m M proef kan ook nog gewoon, sommige dagen zelfs Z niveau, dus wie weet dat ie ooit met een ander in de B gaat beginnen, maar in principe mag dat dus niet
opzich wel logisch, want hij is afgekeurd&uitbetaald voor ongeschiktheid in de sport.

Is niet helemaal waar wat je zegt.
Met Rubel hetzelfde gehad. In principe mag je gewoon weer gaan starten, alleen moet je dan wel schriftelijk toestemming van de Amev Hippo krijgen. Dit artikel hebben ze puur in de terugkoopverklaring opgenomen, om te voorkomen dat afgekeurde paarden door de eigenaar worden doorverkocht en vervolgens weer worden gestart.
Als jijzelf toestemming vraagt om weer te gaan starten (schriftelijk) zal dat geen probleem geven voor de Amev Hippo. Zolang ze maar zeker weten dat je hem niet doorverkoopt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:08

Corine, geldt dit ook wanneer een paard is afgekeurd omdat hij ongeschikt is voor de sport?
die vrouw bij Amev zei dus dat ze mij betalen omdat hij is afgekeurd voor de sport, en dat ik daarom ook niet meer mag starten, als iki nml kan starten is hij niet ongeschikt voor de sport en hadden ze ook niet hoeven uitkeren aan mij....

recreatie en gewoon in de bak dressuren mocht allemaal wel, maar starten of verkopen mocht niet meer...

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:18

Renske20 schreef:
Corine, geldt dit ook wanneer een paard is afgekeurd omdat hij ongeschikt is voor de sport?
die vrouw bij Amev zei dus dat ze mij betalen omdat hij is afgekeurd voor de sport, en dat ik daarom ook niet meer mag starten, als iki nml kan starten is hij niet ongeschikt voor de sport en hadden ze ook niet hoeven uitkeren aan mij....

recreatie en gewoon in de bak dressuren mocht allemaal wel, maar starten of verkopen mocht niet meer...

Renske, dat weet ik verder niet precies.
Mijn paard is afgekeurd omdat hij gewoon kreupel liep.
Heb de Amev op de hoogte gesteld van het feit dat Rubel door AdB getraind zou worden en toen zeiden ze dat als hij ooit weer goed zou worden, ik gewoon toestemming zou krijgen weer te gaan starten.
Dit betreft ook een paard wat afgekeurd was voor de sport (maar ook algeheel afgekeurd voor de recreatie)

Anders moet je Jack Oomen eens bellen van de Amev, die weet er alles precies van.

boontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:14

Pharlap, weet je zeker dat je paard niet gechipt is? Een dierenarts zou kunnen controleren of er een chip in zit( als je dat nog niet gedaan hebt )

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 23:53

Hij heeft een chip dankzij mij.
Er zat er helaas geen 1 in.
Groetjes pharlap.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:55

Er bestaat een site waar je het chipnr in kan typen van paarden en daar staat alles bij vermeld!
Eigenaar adres en telefoonnr!
Helaas weet ik de site niet meer!