Problemen met eigenaar, advies gevraagd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:43

Juist omdat niemand de gehele situatie kent,krijg je nu meningen van anderen zoals zij het op zouden lossen.Jij moet echter met de situatie omgaan,en jij loopt rond met deze gevoelens.Dus je zal er ook zelf wat aan kunnen/moeten doen.Ik zeg je ook maar dat ik denk dat ik het zo op zou lossen.Ik zou me in elk geval zeker niet als onderwerp van geroddel laten gelden,en ik zou me ook niet als voetveeg laten gebruiken.Daarom zei ik ook ik zou daar wegwezen en een ander paardje zoeken waar je veel meer mee mag doen,en waar het contact veel leuker is.Jullie hebben al een verleden,en geen enkel gesprek kan jouw gevoelens laten veranderen.Ik denk dat je alleen maar gesterkt wordt in je gevoelens zoals je ze nu ervaart.Wel is het belangrijk dat je het goed afsluit,en dat je je uiterste best gedaan hebt.Wat zij er dan mee doen moeten zij weten.Ze weet al dat je twijfels hebt,dus zo onverwachts is dit niet lijkt me.Sterkte in ieder geval,en mocht je van je af willen gillen,ik heb een PB-box Ach gut

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:51

mobick schreef:
In de tijd die je nodig had om dit verhaal op bokt te zetten, had je allang met de eigenaar van het paard kunnen praten. Gewoon zeggen wat je vind en als het antwoord je niet bevalt, dan moet je daar de consequenties van nemen, en je spullen pakken. het paard is niet van jou en je zal er nooit volledige zeggenschap over krijgen. De eigenaar heeft dit en als dit je niet bevalt is dat jammer voor jou. Sorry dat ik het zo bot neer zet, maar als jij niet met de eigenaar van het paard door een deur kan is dat jou probleem, ongeacht het bedrag wat je betaald.
succes erbij.

Ja, ik had graag nu al willen praten. Heb daarom gister meteen gevraagd, of we konden afspreken gister. Oké kon niet, was natuurlijk ook erg snel. 'morgen' dan? 'Nee, kan ook niet, ben de hele dag weg'. 'is het goed dat ik je dan bel? want over msn gaat het niet, maar bellen heeft ook niet mijn voorkeur..." En toen heb ik dus gebeld. Uiteindelijk is dit dus juist verkeerd gegaan, en daarom ben ik zo laf om mijn frustaties hier rond te strooien...

Ohja, en het feit dat ik niet door 1 deur kan? Ik deed er in mijn ogen vanalles aan om onze relatie beter te maken, ik wilde haar graag vaker spreken om goede afspraken te kunnen maken, en zodat zij kon zien waar ik mee bezig was met haar paard. (lijkt mij toch heel fijn als eigenaar zijnde?) Maar dit was allemaal niet nodig, ze vertrouwde me. (Jammer dat ik dan telkens als ik op de manege kom, mezelf moet verdedigen als iedereen naar mij toe komt of het nu wel goed gaat, en dat Marieke zoveel commentaar over mij heeft, of dat het al is opgelost enz. "sorry, dat is iets tussen Marieke en mij, als Marieke ergens mee zit hoor ik dat liever van haar"

En dit klinkt heel erg raar, maar dit was telkens mijn reactie geweest, en nu? nu zit ik hier te klagen....

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:05

Sorry maar ik wou dat ik zo´n verzorgster had voor mijn shet Scheve mond Nog steeds niemand gevonden Verdrietig Mijn fries is mishandeld geweest dus daar kan niemand anders op anders had ik voor hem ook wel iemand als jou willen hebben....

Sterkte ermee!

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:14

ik zou er echt mee stoppen.
ik heb ook ooit zoiets meegemaakt en opeens kreeg ik overal de schuld van, bla bla bla.
Ik was altijd hartstike goed voor die pony, dat beestje knapte helemaal op en was helemaal vrolijk, als je dr nu ziet Verdrietig maar opeens was ik de zondebok en tja, als verzorgster sta je nou eenmaal niet sterk, ook al betaal je geld.

ik zou lekker iets anders gaan zoeken Lachen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:28

Als er geen wederzijds respect is tussen eigenaar en verzorger, is het denk ik niet slim om er mee door te gaan, hoe gek je ook van een paard bent. Ik weet hoe moeilijk dat is, heb zelf die keuze moeten maken bij een paard dat ik al zeven jaar verzorgde, maar als je iemand niet meer vertrouwd, en elke keer met angst er heen gaat voor nieuw gezeik ga je er zelf ook kapot aan.
Ik ben zelf toen gestopt, mis het paard nog steeds, maar heb er geen moment spijt van gehad. Ik heb wel zelf daarna een eigen paardje gekocht, wilde dit niet nog een keer mee maken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:13

Wat ik trouwens nog even kwijt moet over die Maaike. Als ik jou was zou ik jullie vriendschap wel even goed onder de loep nemen. Als zij zich dingen aan laat praten door Marieke en over jou roddelt moet je eens bij jezelf ten rade gaan of je met zo iemand nog wel om wilt gaan.

Pipo heeft op zich ook wel een goed punt, maar er bestaat ook nog zoiets als sociaal gedrag. En volgensmij ontbreekt dat nogal bij de eigenaresse van dit paard.

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 23:27

xtwisterx schreef:
Wat ik trouwens nog even kwijt moet over die Maaike. Als ik jou was zou ik jullie vriendschap wel even goed onder de loep nemen. Als zij zich dingen aan laat praten door Marieke en over jou roddelt moet je eens bij jezelf ten rade gaan of je met zo iemand nog wel om wilt gaan.

Pipo heeft op zich ook wel een goed punt, maar er bestaat ook nog zoiets als sociaal gedrag. En volgensmij ontbreekt dat nogal bij de eigenaresse van dit paard.

Ik kan even niet terug halen (en vinden) waar ik gezegd zou hebben dat Maaike zich dingen aan laat praten door Marieke? Maar ongeveer twee maanden geleden hadden we hier dus gezeik over. Ik doe het paardje pas 5 maanden, en helemaal in het begin begon het gezeik dus blijkbaar al terwijl ik van niks wist. Toen bleek dat Marieke constant aan anderen (vooral Maaike dus) navroeg hoe ik het deed en wat ik deed enzo. Toen had ik dus nog geen contact met Maaike. Later ging Marieke op vakantie, en ik ging meer met Maaike om (ik leerde meer mensen kennen, was er toen net drie weken ofzo) Toen hoorde ik dus wat er gaande was, en heb Marieke erop aangesproken dat ik het fijn zou vinden als ze iets over mij wil weten, het ook aan mij zelf vraagt. Verder wilde ik er niet meer tussen staan. Het ging een tijd goed (ik hoorde niks en wilde dus ook niks meer horen) Later ging het toch verkeerd blijkbaar, want Maaike kwam naar me toe en vertelde mij dat het helaas nog niet over was, en zij vanalles over mij had gehoord van Marieke, en hier niet over kon zwijgen tegen mij, want het was gewoon niet fair wat er nu gebeurde. Ik heb Marieke er weer op aangesproken dus, en uiteindelijk hebben Maaike en Marieke dit zelf opgelost (Ik had gezegd me er niet meer mee te bemoeien, het interesseert me niet wie er begon, als het maar stopte) Heb er verder ook niks meer van gehoord, en voor mij is dit gewoon over. Ik weet wie ik wat kan toevertrouwen nu, maar iets over mijzelf vertellen (oké het ging dus over mijn zwangerschapswens, vind ik niet iets om over te roddelen als dit tegen jou persoonlijk wordt gezegd)

Maargoed, wijd er weer teveel over uit, en weet niet eens of je dit wel bedoelde?

Ohja, en die laatste zin, je hebt het heel goed opgemerkt dat het (blijkbaar) aan sociaal gedrag ontbreekt bij Marieke...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:37

Misschien heb ik het dan een beetje verkeerd begrepen. Lachen

Ik heb het idee dat Maaike een beetje tussen twee vuren zit. Enerzijds hoort ze van Marieke dingen over jou die ze misschien wel niet wil horen, anderzijds hoort ze van jou dat je het niet meer naar je zin hebt o.a. door Marieke zelf. Als ik jou was zou ik haar buiten je beslissing laten, anders heb je kans dat ze Marieke vertelt over je plannen, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:45

Hoe zou je zelf graag willen dat het gaat? Dus welke afspraken, wat voor ideen enz heb je bij het bijrijden?

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 23:57

Nee, hier ben ik absoluut niet bang voor. Een tijd geleden was ik dus goed pissig, toen ik hoorde dat er blijkbaar nog steeds geluld werd over mij op de manege. Ik heb Marieke toen aangehoord, gezegd dat ik het er met Maaike over zou hebben, en dat heb ik diezelfde middag nog gedaan, op weg naar de manege. Toen werd het me duidelijk dat er dingen van het begin waren bijgehaald (door Marieke) die nu helemaal niet meer relevant waren. Het was immers uitgepraat. Het enige wat ik toen nog heb gezegd is, dat Du voor mij vooraan staat, dan de eigenaar (Marieke) want daar wil ik een goede verstandhouding mee hebben, en dan pas Maaike. Als dit niet samen gaat, dan was de keus voor mij dus gemaakt en duidelijk!

Als laatste heb ik gezegd dat het mij niet interreseerd wie wat heeft gezegd, ik had in mijn hoofd hoe het is gegaan en dat is uitgepraat nu. Het was de taak van Maaike en Marieke het samen op te lossen! Daarna heb ik van Maaike gehoord dat het goed is uitgepraat, en het een bevredigend gesprek was geweest uiteindelijk...Op dat moment gezegd dat het dan goed is nu, en het er niet meer over wil hebben. Maaike zou alleen nog tegen Marieke zeggen dat ze mij heeft verteld dat het uitgepraat is. Verder heb ik niks meer gehoord van beiden. Sta ik weer ertussen, dan weet Maaike waar ze aan toe is (ik kies voor Du).

Ik hoor Maaike echt nooit meer over Marieke, maar als ik Marieke spreek dan begint ze altijd over Maaike, helaas. Kap het dan toch op een beleefde manier af, ik weet niks.

Net als gister dus, Marieke begint meteen over wat ze heeft gehoord van Maaike (was het belangrijk haar naam te noemen?) Dan zeg ik ook dat ik Maaike opbel om verhaal te halen ja. Als ik dan meteen het antwoord dat het toch geen roddelen is wat zij doet, en dat Maaike het wel weer verkeerd zal opvatten, en als ik later weer op msn ben na mijn telefoontje, meteen de eerste vraag is "en wat zei ze? ze zal zeker wel weer van niks weten?" Vind ik toch een beetje vaag.... en jammer!

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 00:07

Pipo schreef:
Hoe zou je zelf graag willen dat het gaat? Dus welke afspraken, wat voor ideen enz heb je bij het bijrijden?

Ik zou graag degene die mijn paard gaat rijden, eerst willen leren kennen. Dus de eerste paar keer zeker meegaan. Dan als ik het vertrouw, gaat diegene mijn paard rijden. Ik zou vragen of ze in een schriftje wil schrijven hoe het ging, en nog een paar keer komen kijken. Zou het ook fijn vinden als ze een keer bij mij komt kijken hoe ik alles doe, maar dat hoeft niet eens als ik toch bij haar ga kijken, dat weet diegene natuurlijk ook hoe ik over dingen denk en handel.

Ik zal nooit aan een ander vragen hoe diegene het doet, dat gaat niemand wat aan! Als ik toch vage verhalen hoor (wat me sterk lijkt, want het lijkt wel alsof ik me afsluit voor roddels, dus ik zou niet eens luisteren) dan zou ik misschien onverwachts langskomen, en diegene aanspreken wat ik heb gehoord en hoe dit zou kunnen komen dat die roddel er is? Het gaat bij mij om vertrouwen, en ik zou degene die ik mijn paard laat rijden, dus ook volledig willen vertrouwen. Heb ik het vertrouwen niet, dan is het jammer, praat erover waarom ik dat niet heb, en is het over. Maar dat zou dus echt alleen zijn wanneer ik harde bewijzen heb dat diegene toch niet te vertrouwens is! Maar ik ga ervan uit natuurlijk dat iemand die mijn paard rijdt, te vertrouwen is!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 01:50

Jeetje, moeilijk zeg... Ik zou idd goed met de eigenaresse praten en zeggen dat je weggaat. Laat háár maar eens naar JOU toekomen. Hou alsjeblieft de eer aan jezelf

En voor de buitenrit mag je best mijn Stanley lenen, alleen moet je hem wel zelf komen halen...Knipoog

Vinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 08:28

Ik kan heel goed begrijpen dat je boos bent, maar ik zou geen overhaaste beslissingen nemen. Is dit de eerste keer dat jullie het niet met elkaar eens zijn of is er al meer gebeurt Ik denk dat het wel goed is dat jullie niet gelijk zijn gaan praten. De emoties zitten dan nog heel hoog en vaak worden er dan verkeerde dingen gezegd. (ik lijk wel een psycholoog) Laat je teleurstelling even wegzakken en ga dan praten. Waarschijnlijk heeft ze niet eens in de gaten dat ze je passeerd. Als je nu je bijrijdpaard opgeeft heb je niets meer. Bovendien heeft het paard ook een band met jou, misschien nog wel meer dan met de eigenaar. Laat die ander gewoon 1x genieten van het paard, jij kan dat nog zo vaak. Succes.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:45

Jeetje zeg, wat een verhaal....ik denk dat je wel de juiste beslissing neemt. Zo is het ook wel ongeveer gegaan met mijn verzorgpony die nu verkocht is....het is erg moeilijk dat weet ik want ik heb ook heel veel voor Calypso gedaan.... hij had hoefkatrol maar met ijzers had hij nergens last van. Ik had hem dus al 3 of 4 keer op ijzers gezet en het zadel op laten vullen enz....

je neemt zeker de juiste beslissing, ik had niks meer te zeggen omdat hij verkocht was.... maar ben blij dat ik niets meer met dat meisje te maken heb.......

veel sterkte ermee Ach gut

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:38

Na het lezen van dit topic denk ik gewoon dat er tussen deze 2 mensen niet goed is gecommuniceerd, er geen afspraken zijn gemaakt en dat de een er meer van verwacht dan de ander..........

De betalende bijrijdster neemt al min of meer aan dat het paard voor de helft van haar is omdat ze de helft van de stalling betaald en omdat ze spulletjes voor haar bijrijdpaard koopt?

De eigenaar "doet" net alsof de bijrijdster de helft bezit maar puntje bij paaltje komt het er gewoon op neer dat ze het allemaal maar lekker makkelijk vind. Ze laat het gewoon maar zo en dat is ook niet netjes.

Voor beiden vind ik wel wat te zeggen.

Zolang je niet met elkaar goed overlegd en afspraken maakt gaat dit dus niet werken.

Ik heb juist het omgekeerde gehad. Bijrijdster betaalde me maar kon alleen op bepaalde dagen rijden. Dat waren toevallig de dagen dat mijn lessen van de vereniging werden gegeven en waar ik nog steeds voor betaalde. Resultaat was dat na overleg zij toch op die dagen ging ging rijden dat ik les zou hebben en dat ik in de plaats priveles heb genomen (is 12 euro duurder per les dan de clublessen) terwijl ik wel het hele kwartaal nog mijn clublessen heb betaald. Allemaal niet erg, had er ook baat bij dat mijn bijrijdster hem lekker reed Ik op wedstrijd op zondag en het was toevallig niet mijn dag om te rijden? Dan wisselden we gewoon als het zo uitkwam. Kon ik een keer echt niet komen, dan vroeg ik mijn bijrijdster of zij niet Nap wilde doen (uiteraard niet tegen betaling want het was eigenlijk mijn dag en vroeg haar om een gunst, dus ga ik iemand niet voor laten betalen!)

Ben van mening dat je gewoon duidelijke afspraken moet maken. Dierenarts kosten, hoefsmid, zadelmaker, tandarts zijn allemaal voor mijn rekening (t'is tenslotte ook mijn paard) extra dekjes naast alle dekjes die ik al heb aangeschaft, als mijn bijrijdster dat nodig vind dan mag ze die van mij kopen, zij gebruikt ze dan, ik niet en het word ook niet van mij. Heb zelfs voor mijn bijrijdster een nieuw hoofdstel gekocht zodat ze haar eigen spulletjes en een eigen hoofdstel zou hebben.

Zou het niet in mijn hoofd halen om mijn bijrijdster voor de deken van mijn paard te laten betalen............ tenzij ze hem aan mij geeft voor bijvoorbeeld mijn verjaardag of zo maar niet zomaar als cadeautje voor mijn paard. Dat schept verkeerde verwachtingen, hoe aardig en hoe lief het ook is bedoelt.

Het ligt er maar net aan hoe je dingen met elkaar afspreekt en op welke basis je met elkaar omgaat.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:59

@ napoleon, ik ben het niet geheel met je eens....

ik heb laatst toevallig nog een deken gekocht voor mijn verzorgpaard, gewoon zomaar. ik betaal verder niets aan dat paard en weet ondanks dat ik veel spullen voor hem koop (koopziek Tong uitsteken ) dondersgoed dat het niet mijn paard is, heb daar dus verder ook geen verwachtingen van. ik koop eigenlijk spullen om de eigenaresse een beetje te bedanken (ik moet zeggen, ik heb het heel erg getroffen). spullen die ik koop gebruiken we allebei. vooral je laatste zin, 'dat schept verkeerde verwachtingen' begrijp ik dus niet.

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:24

Er is inderdaad tussen ons beiden niet goed gecommuniceerd. Ik zal vertellen hoe ik aan het (verzorg)paard ben gekomen:

Ik zag op internet een advertentie dat er een bijrijder werd gevraagd, waar ik op heb gereageerd. Als eerste heb ik een mailtje gestuurd dat ik interesse heb, maar eerst op een reactie wachte of het wel serieus was (het kan natuurlijk dat iemand een geintje uithaalt met andermans mailadres.) Ik kreeg gelijk een reactie terug dat het echt serieus was, en of ik wat meer over mezelf kon vertellen. Dat heb ik gedaan (hoelang ik paarden heb verzorgd of bijgereden en wat vragen erbij wat ik kan verwachten.) Ik wilde bijvoorbeeld wel les, was die mogelijkheid er? Stond het paard bijvoorbeeld ergens op een landje of echt op een pension stal?

Toen heeft Marieke me toegevoegd op msn, omdat dit wat makkelijker zou praten. Ik was helemaal enthousiast toen ik de foto van Du zag en door wat ik hoorde (er is een grote dressuur bak, spring (zand) bak, paddock, crossbaan, en je kan er goed buitenrijden. De paarden staan zomers in een grote wei, en in de winter op stal en worden ze gevoerd enz.)

Ik vroeg ook aan welk bedrag ik moest denken, en wat ik daar verder voor kon verwachten. Ze vertelde dat ik me aan kon melden bij de vereniging, dan zou ik elke week groepsles kunnen krijgen. Ook kon ik priveles krijgen, net waar ik voor kies. Ik werd steeds enthousiaster, maar het was aan Marieke wie ze als bijrijder wilde. (zo zie ik het, nu en toen) Een dag later vroeg ik of ze nog meer reacties had gehad, ja dus, maar ze gaf ook als antwoord dat ik eenmaal de eerste was. Ik zei dat het misschien niet eens klikte tussen mij en het paard, of tussen mij en Marieke, dus nam aan dat zij ook keek wie er het beste bij haar paard paste (het voelde voor mij als een sollicitatie waar je de geschikste kandidaat uitzoekt, maar Marieke deed voorkomen "wie het eerst maalt..." (hoe gaat dat spreekwoord ookal weer?)

Nou, ik vroeg dus of ik een keer langs kon komen, om kennis te maken, en het paard te zien. Dan kon Marieke mij ook zien en kijken of het klikt. Ik had natuurlijk de hoop dat het zou klikken, en dat ik 'uitgekozen' zou worden. Maar wist niet dat het anders liep: Ik kwam daar, en Marieke promootte weer alles, en ik was al zo enthousiast, dat werd nog erger dus! Ik zag Du, en vond haar meteen een leuk paardje. Marieke zadelde haar op, en begon met rijden. Ik vond Du al leuk lopen, en toen mocht ik er op. Echtwaar, is was er stil van, en kon het allemaal niet zo goed bevatten eigelijk. Na het rijden was ik nog steeds wat stil, tot ik weer 'bijkwam'. Ik zei tegen Marieke dat ik misschien overkwam dat ik niet zo enthousiast was ofzo, omdat ik zo stil was. Maar Marieke begon te lachen en zei dat ze allang had gezien dat ik er juist van genoot, ze had me zien stralen op het paard! En blikken zeg zoveel meer dan woorden.... Op stal vroeg Marieke me dus: 'en, doe je het?' Ik keek een beetje raar, want ik wEr achte eigelijk op Marieke of ik het zou mogen doen! Dus ik antwoorde "Ja, heel graag! Maar het is jouw paard, dus ik wachte op jouw 'acceptatie' of ik het mag doen!" Maar zij was zo blij dat ze eindelijk iemand had voor Du! (hmmm, beetje onduidelijk dus, maar we wachtten blijkbaar op elkaar, ik of ze mij zou uitkiezen, en zij of ik het zou doen...)

Goed, twee dagen later zou ik Du zelf al doen, en Marieke zou er alleen bij zijn voor als ik nog vragen had en om met vanalles te helpen. (dit had ik gevraagd want vond dit toch wel prettig natuurlijk) Toen had ze al een contract meegenomen en die las ik en ondertekende we allebei. Vond het nog steeds best 'eng' natuurlijk, dat iemand mij een paard toevertrouwde zonder mij te kennen, en vond het fijn dat Marieke er die dag nog bij was, daarna zou ik het alleen moeten doen...

Ik vroeg of we niet in een schrift ofzo konden schrijven wat we hadden gedaan. Ik vond dat namelijk wel prettig, en dan kon Marieke zelf ook lezen wat ik allemaal doe, en of alles duidelijk was. Dus dit deden we.

Ik kwam alleen voor het paard op de manege, en had het zo naar mijn zin! Ik wist dus niet wat er verder speelde... Na 5 weken ging Marieke op vakantie, en mocht ik Du iedere dag doen. Toen kwam ik dus ineens meer, en kreeg contact met Maaike. Na een weekje hoorde ik wat er was gebeurd: Marieke had aan iedereen, en vooral Maaike, gevraagd wat ik allemaal deed enzo. Oké, kan nog. Maar daarbij had Marieke alleen maar negatief over mij gepraat, en ik dacht vanalles.... Hier wist ik niets van! Ik was boos en teleurgesteld. Ik mocht Marieke echt, en ze deed altijd aardig naar mij? Hoe kan ik me zo vergissen, Of speelde Maaike een spelletje?

Ik zou het er nog over hebben, en ben naar Marieke gegaan. Ik vertelde dat wat ik heb gehoord, en dat ik er best van geschokken ben. Ik zou het fijn vinden als Marieke wat tegen me had, dit ook tegen mij zou zeggen, en als Marieke vragen had, dit ook aan mij zou vragen. Het voelde nu alsof ze mij niet vertrouwde, terwijl Marieke zelf mij het gevoel gaf me wél te vertrouwen! Goed, uitgepraat, en het was goed nu.

Helaas kwamen er op de manege steeds mensen naar mij toe, en vroegen hoe het nu ging tussen Marieke en mij (ik praatte dus altijd positief over haar, áls ik al iets zei), dus dat kwam een beetje vreemd over. De mensen leerde mij beter kennen, en ik kreeg van verschillende mensen een stille hint dat Marieke geen goed sprak over mij. (En dit zijn dus niet de roddelaars, want daar luister ik niet eens naar, dit zijn de eigenaar van stal en oude eigenaar van Du...!)

Ik voelde me er steeds minder prettig onder, want Marieke deed ook aardig tegen mij. Maar als ik een keer met Marieke was, dan praatte ze over iedereen slecht (oude eigenaar zou jaloers zijn, moet ik niks van aannemen, eigenaar van stal is niet betrouwbaar, komt afspraken niet na, die is raar, de ander is vaag) echt over iedereen praatte ze banketstaaf, maar tegen diegene was het goed? Ik wist gewoon dat het waar was, en dat ze ook over mij zo praatte als ik er niet was. Dat wilde ik niet, en haalde Marieke constant naar boven, door alles wat ik deed, te melden en te vragen of het oké was, het was háár paard! Ook qua rijden zei ik steeds dat ze zo lekker liep bij Marieke (leuk, die oortjes zo heen en weer, lekker onstpannen loopt ze, lekker schuimbekkie heeft ze) En dit werd ook vol trots ontvangen en dat ze er keihard aan gewerkt heeft.... Ook schreef ik in het schriftje, dat als Du niet lekker liep bij mij, dat ik hoopte dat Marieke hier geen last van kreeg omdat ik niet zo goed reed als haar, want dan had ze alleen last van mij. En dat ik hoopte dat Marieke weer snel kon rijden (toen Du op haar enkel had gestaan) omdat ik nu eenmaal niet zo veel vraag van Du en bij mij dus niet veel doet, zodat Marieke Du weer goed kon 'aanpakken', zoals ze dat zelf noemde...

Nou, ik weet even iet wat ik verder kan schrijven, maar ik hoop dat ik een beetje een beeld heb geschetst met dit bericht en met alle voorgaande berichten...

Edit: laatste zin klopte niet, verkeerd gekopieerd

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:01

Ik heb alle reacties niet gelezen van iedereen en las even vluchtig je verhaal door. Ik heb ook voor verschillende mensen gereden en bij de meesten met veel plezier. Maar een ding staat voorop: jou plezier! en dat mag niet in de weg gelegd worden.
Er is geen hand vol maar een land vol met paarden. Ik heb ook een keer afscheid genomen van een heel lief en goed paard omdat ik niet langer voor die eigenaar wilde rijden. De mensen mogen blij zijn dat hun paard serieus op goed niveau word doorgereden, en daar mag wat tegenover staan!
Als ik jou was, zocht ik gauw iets anders op!
En als ik lees hoeveel je ook nog meebetaald! jeetje! hier in de buurt gaat dat gratis!
succes ermee, en neem de beslissing die je hart je ingeeft!

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 21:12

Heb net een mailtje gehad van Marieke, dat ze op zeer korte termijn wat wil afspreken bij haar thuis. Ik heb gereageerd dat ik blij ben dat ze wil afspreken, want ik vind ook dat we dringend moeten praten, en er zit mij ook heel wat dwars. Dit wil ik alleen niet bij haar thuis doen. Ik wil graag op een neutrale plek afspreken en kan morgen al.

Ik hoop dat het een goed gesprek wordt, en dat we alles netjes kunnen afhandelen. Ik ben bereid om de laatste maand nog te betalen, maar dan is het over. Hoe goed het gesprek ook gaat, op dit moment is het voor mij duidelijk dat het niet werkt.

(In het mailtje heb ik trouwens alleen de eerste alinea gezet, de tweede is mijn gedachte erover)

Ik heb vannacht niet kunnen slapen, stond met hoofdpijn op, ben niet naar stage geweest en ook niet naar school. Heb daarna van 8.00 tot 14.00 uur geslapen en heb nog hoofdpijn. Morgen ga ik een lange buitenrit maken als afscheid, ik zal haar missen, zo erg, maar dit kan niet meer. Het is voor allemaal het beste als er een einde aan komt, maar dan wel op een nette manier...

Het doet pijn, dat zeker, maar dit kan niet meer......

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:14

Ik hoop voor je dat je de goede beslissing neemt. Lachen
Heel veel sterkte tijdens het gesprek, wees de verstandigste en laat je niet door haar ompraten.

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:15

lang verhaal heb het niet helemaal gelezen,
volgens mij zijn de verhoudingen een beetje zoek, je betaalt erg veel en verwacht daar ook dingen voor terug, logisch, maar het blijft haar paard.
Ik zou niet zoveel uitgeven aan een niet eigen paard.

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 21:39

We hebben morgen om 19.00 uur afgesproken op de manege....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:19

Succes morgen Lachen

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:33

ik heb de hele topic een beetje overgelezen.. Ik hoop dat je de juiste beslissing hebt genomen.. Als ik het zo lees denk ik van wel.. Heel veel succes morgen en hou ons op de hoogte!

Vinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 08:05

Succes vandaag met je gesprek en geniet van je laatste rit.