De manen van een haf eraf, mooi of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:06

Zelf vind ik lange manen mooier , maar knotjes staat wel wat netter en vezorgder. En de hals komt beter uit

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:09

Ik vind met lange manen zeker mooier, maar snap wel waarom je het gedaan hebt. Knipoog

giiipsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:12

ben jij wel goed bij je harses???????

Manen knippen, trekken, whatever....

Bij koudbloeden horen de manen lang. Dat hoort nou eenmaal zo, het is geen barbie waar je de haren van gaat knippen.

en dressuur rijden met je haflinger? laat me niet lachen man!! Haflingers zijn werkpaarden voor de kar of voor recreatie...

idiot..

giiipsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:13

renske schreef:
Ik vind lange manen ook veel mooier! En ik vind haflinger trouwens echt geen karrepaarden hoor! Haha!

maar dat zijn ze wel, leer het begrip koudbloed maar eens

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:15

giiipsiii schreef:
Dat hoort nou eenmaal zo

Wat een intelligent argument...... daar kan ik nou echt wat mee Pling

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:31

giiipsiii schreef:

Bij koudbloeden horen de manen lang. Dat hoort nou eenmaal zo, het is geen barbie waar je de haren van gaat knippen.

en dressuur rijden met je haflinger? laat me niet lachen man!! Haflingers zijn werkpaarden voor de kar of voor recreatie...

idiot..

Daar ben ik het dus niet mee eens, want de trekpaarden hebben ook korte manen, omdat je ze dan namelijk niet traditioneel kunt vlechten (en dat blijkt te horen als je op keuring gaat.....en bijna alle trekpaarden gaan naar de keuring!) Tis trouwens niet mijn eigen mening, omdat ik van lange manen hou (mijn paard is 1 keer geknipt voor de show, maar blijf er verder dan ook van af!, ze heeft ook een lange staart)...
Ik vind het bij een haflinger mooier staan als ze lange manen hebben. je knotjes zien er wel mooi uit, maar die heb je niet altijd in en dan zou ik dus kiezen voor een hengstenvlecht. Trouwens is het ook mogelijk om knotjes te maken met lange manen, een vriendin doet het altijd bij haar paard, die zijn echt enorm lang en ze zitten heel degelijk in knotjes (gewoon een kwestie van oefenen en netjes en strak wegwerken van de manen!)
En waarom zou je geen dressuur kunnen rijden met een halfinger of weet ik wat voor paard? er zijn zat die het kunnen en natuurlijk ook zat die er geen aanleg voor hebben Haha! Maar wat maakt het uit? ieder zijn eigen ding!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:10

giiipsiii schreef:

idiot..

je kan ook overdrijven.....
ieder zijn smaak, en ik denk niet dat haar haf er erg veel last van heeft....
haflingers zijn prima dressuurpaarden, en tuulijk, je kan er ook lekker mee in t bos of voor de kar rijden, maar waarom zou je niet het beste uit je paard halen?!

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:48

giiipsiii schreef:

idiot..

weet je he?
jij bent niet goed bij je harses!!!
je kan ook normaal reageren
als je alles zou doen wat zo hoort zou alles wel heel perfect moeten zijn.in de wereld is alles anders en dat is leuk.en als je vind dat je alles moet doen zo als het hoort, had je wel normaal gereageerd

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:46

giiipsiii schreef:

idiot..

Lekkere binnenkomer...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:52

Meid, het staat harstikke mooi én verzorgd, de manen van je haf zo gevlochten!
En mensen die zeggen dat je met een haf geen dressuur kan rijden, begrijp ik niet?!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 17:52

Ik vind lange manen inderdaad beter bij een haf staan. Maar als het voor jouw practischer is, zou ik het gewoon zo laten en je niets van anderen aantrekken. Niet iedereen heeft tijd om iedere dag zulke lange manen goed te onderhouden.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:00

giiipsiii schreef:

idiot..

Vind jij haflingers karrepaarden die niet dressuur kunnen rijden?
Dan moet je maar eens goed uit je doppen kijken want er lopen hier veel haffies die in de dressuursport lopen. Ook Z!
Die van mij loopt ok dressuur en die doet dat super!

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:12

giiipsiii schreef:

idiot..

En weer iemand die een ander ras in de dresuur ring niet ziet zitten! Net als de meeste jury leden trouwens als er geen KWPN Vader op de startkaart staat krijg je meteen punten aftrek! Is je paard niet bruin Nog meer punten aftrek En als je hem dan ook nog eens niet bij iedere pas aanspoort kun je het helemaal wel vergeten! Oke ik overdrijf nu een beetje Vingers aflikken

Maar die Haf ziet er super uit! En lekker doen wat jij wilt. Als het mij zo uit komt zou ik het ook doen! (lusitano's merries worden trouwens kaal geschoren omdat dat nou eenmaal makkelijker is )

Wel eens een Belg met een volle staart gezien?

Leuke Haf lekker blijven rijden en die KWPNers achter je laten OK dan!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:29

misschien is het beter dat als je ook echt aan wedstrijden mee doet om de manen van je haf idd te trekken, maar haflingers die recreatief gebruikt worden vindt ik mooier met lange manen

_ortiz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:39

giiipsiii schreef:

idiot..

hallo een beetje normaal reageren kan ook wel Scheve mond

maare ik vind het je haf wel heel leuk staan hoor
en je ziet ze vaak genoeg op wedstrijden.
en nog leuk kunnen lopen ook.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 19:00

Hey Giiipsiii, ik zou je graag willen uitdagen om tegen mij en mijn haf te rijden..... Wedden dat ik je eruit rij met mijn haf...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:01

Ik doe ook mee Haha! We rijden Giiipsiii er wel uit he kitty Knipoog

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 19:10

Zeker weten, zonder enige moeite!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 19:26

ik vind lang over het algemeen ook mooier, maar vind op wedstrijden knotjes wel altijd netter, ook bij een haf.
Bij annebel vlecht ik ze ook altijd in een dubbele rijknotjes,maar dat moet ook eigenlijk wel omdat ze aan een kant altijd haar manen wegschuurt, en daar dus fjordenmanen heeft Haha!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 19:46

Leuk dat jouw haf Annebel heet, de mijne heet Hannabel!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:48

Ik heb ook de manen eraf gedaan bij mijn hafje. Maar ook echt af he, helemaal geschoren. Maar het groeid wel terug hoor, en ik hield het gewoon kort, dat het recht omhoog stond. Veel mensne dachten dat ze een fjord was Haha!
Fotos:
Afbeelding

En ze kon super lopen, let hier op het strek moment!
Afbeelding
Wat een achterbeen he!

Dus ik zeg hou maar gewoon lekker kort, het hoeft geen ouderwets hafje te zijn, maar het is een modern sport paardje. Ik sta iig achter je!

Excuses voor de grote fotos! Bloos
Haat mij niet...

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:27

giiipsiii schreef:

idiot..

Wie zegt dan dat dat zo hoort???

Het is en blijft de eigen smaak van iemand en daarin is geen goed of fout. Als je mij een Fries zou geven zou ik nog zonder pardon de manen en sokken afknippen. Ik vind het lelijk en dat is mijn mening. Mijn paarden zul je dan ook nooit met lange manen door het leven zien gaan, en het ras kan me geen moer schelen.

Wij hebben van oorsprong ook haar op onze benen, onder onze oksels en in onze schaamstreek... Denk dat het grootste deel van de vrouwen dat toch echt weghaalt hoor. En trouwens, voorschriften voor een kapsel zijn er bij ons mensen toch ook niet? Niet alle negers horen vlechtjes met kralen te dragen en niet alle blonde dames moeten mooi lang haar hebben.

Smaken verschillen, en er is geen voorschrift. Ook niet voor dieren.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:57

Quellian schreef:
Ik beledig niemand, ik geef mijn mening Knipoog

Ik vind Haflingers best leuk (heb er ook 1, ook wedstrijden mee gereden), maar dressuurpaarden zijn het niet. Dressuurpaarden zijn rijpaarden, geen Haflingers. Die zijn niet gefokt voor de topsport Lachen

Maar even goede vrienden: ik beledig niemand, geef alleen mijn mening. Ik ken jouw Haf niet, dus ga er zeker niet over oordelen.

weet je toevallig wel dat er al 2 of 3 haflingers in de Z 2 lopen?? dat kan ik idd. geen karrepaarden noemen!!!
kijk maar eens bij vereniging de aangespannenhaflinger.nl daar lopen heel wat haffies mee hoog in de sport ook met mennen zijn er een aantal al Z!!! Schijnheilig

nog even over die manen het is wel een stuk makkelijker kort vooral als je veel wedstrijden rijd!! persoonlijk zou ik het niet bij mij haf doen.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:01

giiipsiii schreef:

idiot..

beetje grote mond??????????

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:13

Hm....
Als jij het maar mooi vind Haha!
Jij moet er mee leven wij niet.
Tong uitsteken