Hoeveelheid stro in de stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:22

PattyOosten schreef:
Volgens mij heb ik onlangs gelezen dat paarden die op een fijn dik strobed staan, eerder geneigd zijn om liggend te gaan slapen. Ze komen dan in een soort REM slaap waarbij ook zij de opgedane indrukken kunnen verwerken. Paarden die alleen staand slapen komen niet (of niet zo snel) in die rem slaap.

*pakt de nieuwste bit erbij Haha! * Op Pagina 4 van de nieuwste Bit staat idd dat volgens deens onderzoek een paard drie keer zo lang slaapt en met minder onderbrekingen En slapen is erg belangrijk om alle indrukken van een dag te verwerken (vandaar dat je jonge paarden vaker liggen betrapt die hebben meer slaap nodig om alle indrukken te verwerken)

Wij hebben het trouwens ook uitgezocht van de rubber matten maar die rubber matten zijn net zo duur als een jaar lang opstrooien. En paarden zijn nou eenmaal geen hamsters dus dan kan je voor het hoefmeganisme ook een andere oplossing zoeken lijkt mij.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:07

Mijn twee ukkies hebben een schuilstal van ongeveer drie bij twee waar ze meestal s'nachts is gaan. Als hij helemaal leeg is gooi ik er meestal een stuk of 4, 5 plakker stro in. Het stro zit dan op borsthoogte. Ik vind dar stro altijd veel inzakt dus ik gooi er super veel in. Als ik dan de volgende dag kom is het halverwege het pijpbeen.

De mais word op mijn werk ook aan alle paarden gevoerd kan dus niet echt slecht zijn lijkt mij.