Ben ik dan zo´n tut?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:47

Ik vind je geen tut hoor, dan zou ik me er ook bij aan moeten sluiten, want mijn haf staat nu ook onder een 300 grams en die is niet eens geschoren.

Verder zie ik het verschil niet tussen een geschoren KWPNer en een geschoren fjord, alletwee geschoren paardjes die je een plaatsvervangend vachtje moet geven toch?
Een fjord zweet met zijn vacht evenveel als een KWPNer met vacht, dus waarom zou je daar onderscheid in moeten maken en de 1 wel scheren en de ander niet?
Vanwege het ras?
Als ik een fjord was zou ik eens een flinke aanklacht wegens discriminatie op tafel gooien Knipoog

En als die bandages nodig zijn in jouw ogen en omdat jij het merkt aan je paard is het nodig, simpel.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:00

Mariska_28"]
Even los van het scheren.. Dit houdt dus in dat hij 20 uur per dag stil op stal staat. Dus beweging genoeg zou ik het niet noemen...
[/quote][quote="beautyfull_mickey schreef:
pfff overdrijven is een kunst he
Wat is er overdreven aan dan? Als hij 4 uur uit zijn stal komt dan staat hij de rest van de tijd toch stil op stal? En je gaat me toch niet vertellen dat jij 4 uur bewegen voor een paard voldoende vind? Ik durf te wedden dat als hij onbeperkt kon lopen hij veel minder last van zijn benen zou hebben. Tuurlijk kan niet iedereen zijn/haar paard onbeperkte weidegang geven, maar ik neem aan dat die mensen wel weten dat het verre van ideaal is zoveel uur stilstaan op stal voor een paard.. Of vind jij dat 4 uur lopen genoeg is voor een paard?

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:05

voor sommige paarden vind ik dat idd genoeg.
hij komt er dus drie keer per dag uit voor zo ver ik uit het verhaal begrijp.
s'morgens in de molen,s'middags lekker in het paddock en erna gereden,ik vind dit ergens vooral nu met dit vieze koude weer voldoende voor een paard ja.

mijn paard kan ik er nu niet mee vergelijken,want ze is herstellende van een botbreuk.
maar in de winter blijft ze op advies van de dierenarts echt binnen,en zij heeft dan niet vier uur beweging op een dag nee... maar is voor haar eigen gezondheid,mischien straks dat ze wel wat meer op de mooie dagen in de winter naar buiten mag.

ik sta op een stal waar opzich best veel sportpaarden staan,en denk maar niet dat die met dat vieze weer buiten staan.

daarom zei ik ook al,denk maar dat menig paard jaloers is als die horot wat die van taaclover per dag mag Knipoog

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:07

Op de renstal waar ik paarden verzorg zijn ze ook allemaal egschoren hebben altijd een deken op.

Benen worden ingekleid en als het nodig is gebandageerd.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:23

beautyfull_mickey schreef:
voor sommige paarden vind ik dat idd genoeg.
hij komt er dus drie keer per dag uit voor zo ver ik uit het verhaal begrijp.
s'morgens in de molen,s'middags lekker in het paddock en erna gereden,ik vind dit ergens vooral nu met dit vieze koude weer voldoende voor een paard ja.
Maar het gaat hier wel over een fjord he? Een robuust ras dat gewend zou moeten zijn aan kou.. Reken maar dat het in Noorwegen een stuk kouder wordt dan hier. En terwijl ze daar gewoon buiten lopen moeten ze hier met een dikke deken op stal.. Ze smelten echt niet hoor.. En ik vind het dan dubbeltriest als zo`n dier er dan zelfs gebreken van krijgt (stalbenen)..

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:28

noorwegen?
fjorden zijn al lang in nederland Lachen worden hier ook gefokt,dus veel zullen echt toch gewend zijn aan dit klimaat.

maar goed,dat is gewoon ieder zijn eigen mening erover met hoe je je paard verzorgt Lachen

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:49

Mariska_28 schreef:
Maar het gaat hier wel over een fjord he? Een robuust ras dat gewend zou moeten zijn aan kou.. Reken maar dat het in Noorwegen een stuk kouder wordt dan hier. En terwijl ze daar gewoon buiten lopen moeten ze hier met een dikke deken op stal.. Ze smelten echt niet hoor.. En ik vind het dan dubbeltriest als zo`n dier er dan zelfs gebreken van krijgt (stalbenen)..

en in dit geval is het toch wel een paard dat elke dag gereden word, wat wil jij dan een sportfjord in de wei zonder deken dat elke dag gereden word en kletsnat de wei weer in gaat. nee daar zullen ze gelukkig niet ziek van worden ofzo Verward

ik vind niet dat je tut, je hebt gewoon het bestje voor hem over en zo hoort dat Knipoog

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:15

Gelukkig leven we niet in Noorwegen..
Daar zullen ze hun Fjorden ook niet scheren en niet zo intensief voor de Sport gebruiken als waar Taaclover haar Fjord voor gebruikt. Dus dat vind ik nogal een verschil eigenlijk.

Ik zou hem ook gewoon lekker een warme deken opdoen en indien nodig Stalbandages. Je weet zelf wel wat het beste voor hem is lijkt me! Qua beweging zijn er eindeloze discussies over te voeren, maar persoonlijk vind ik dat je jou paard niet tekort doet. 3x per dag uit stal voor meerdere uren dat hebben ze meeste Sportpaarden niet die ik ken. Idd heeft niet iedereen de mogelijkheid om zijn paard onbeperkte weidegang te bieden. Maar kortom, ik vind niet dat je tut! Lachen