Paard loopt rondjes in box

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:24

elibeest schreef:
Vergeet ook niet dat er ook nog een oorzaak kan zijn die met die box verband houdt.. tenzij ze t in alle boxen doet. soms kunnen er aardstralen door een box lopen waar paarden heel gevoelig voor zijn.
Nu geloof ik niet dat dat nu t geval zal zijn, maar je weet maar nooit...

Aardstralen??? Ga weg! Dat is van dezelfde categorie als de biostabil. Gewoon lekker buiten dat knol, hup de wei in. Duidelijk is dat ie gestoord gedrag vertoont, door de opsluiting .

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:51

even een dom vraagje wat zijn aardstralen? nooit van gehoort en dan zitten die zeker overal waar mijn paardje is Tong uitsteken

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 17:01

Ik denk dat Ireentjuh inderdaad goede tips heeft gegeven. Zij heeft ervaring met een pony met stalondeugden en is heel inventief in het uitproberen van vanalles. Jammer dat je paard maar een half uur in de losgooibak kan. Ik begrijp dat je paard niet meer in de wei kan straks, het is in deze omgeving een veengrond die werkelijk kletsnat wordt en dan trappen de paarden het hele land kapot.Daar hebben alle stallen in de omgeving last van. Buiten zijn is waarschijnlijk het enige dat helpt voor jouw paard. Ja, dan onder een goede deken, maar bij deze stal is dat dus niet mogelijk.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 01:01

Uprica schreef:
Geeft niet hoor, heb zelf maar een profiel aangemaakt omdat mensen het verkeerd gaan begrijpen, maar dat doen ze na mijn uitleg ook dus het maakt niets uit.

Volgens mij lezen jullei ook niet, na 1 december mogen ze niet meer op het land en ik wil haar niet weer gaan verhuizen daar het dan al de vierde verhuizing zou worden. Een andere box maakt ook niet uit ze doet het in elke box. En je kan je paard niet zomaar op het land zetten zonder beschutting dus daar moet ik ook nog rekeing mee houden, maar veel boeren wat er van is hebben niets op het land lopen in de winter.

Als niets helpt zou ik toch overwegen om hem de wintermaanden naar Drenthe of Friesland te brengen. Daar is 24/7 heel normaal. Zal 'ie wel een wintervachtje krijgen ja.

En nog een keertje verhuizen is geen probleem hoor. Hij/zij vindt het wel best zolang 'ie maar voer, ruimte en een beetje aanspraak heeft.

In ieder geval succes. Het lijkt me echt een vervelend probleem Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 08:37

Ja, verhuizen en zelf ook dan maar naar Drenthe of zo Verward

Misschien een spiegel buiten de stal hangen, zodat ze zichzelf kan zien, denkt ze dat ze een vriendje heeft, stond laatst iets in de bit. Deze paarden, die onrustig op stal waren, werden rustiger.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:00

russel schreef:
Ja, verhuizen en zelf ook dan maar naar Drenthe of zo Verward

Als mijn paard in zijn box stapelgek werd en ik had geen andere oplossing, dan zou ik hem idd. een paar maanden wegbrengen.
Dan maar even niet rijden of alleen de weekeinden.
Da's nou eenmaal de pech van in het westen wonen.

24/7 in de wei krijgen ze beweging genoeg om zich redelijk op conditie te houden.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:46

Allemaal goeie ideen maar dan moet ik zelf ook gaan verhuizen, mijn vriend ziet me al aankomen, hihihi. En tijdelijk wegbrengen helpt ook niet want dan komt ze weer terug en moet ze weer op stal. Heb zelf al een idee ga nu nog een buitenbox proberen waar ze over heen met haar hals naar buiten kan kijken, mijn theorie ze staat dan aan de zijkanten opgesloten waardoor ze geen andere paarden ziet maar als ze naar buiten kijkt dan wel dus dat leid misschien de aandacht om alleen maar naar buiten te kijken?? En is ga van Pavo Nerv control proberen dat kan je dagelijks blijven voeren ook voor lang gebruik en dat schijnt de innerlijke rust weer terug te brengen? Dit is echt het enige wat er nog over is om te doen anders moet ik denk toch iemand zien te vinden die 24 uur 365 dagen per jaar land heeft en toch met haar wil rijden, bijv. wedstrijden want daar is ze echt goed in.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:05

wij hebben wel een stalletje vrij...kan ze de hele dag in de bak lopen
Haha!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:16

ga je haar dan ook kopen?? Want ik ga niet verhuizen hoor! En ik ga al zeker niet heen en weer rijden om mijn paard te kunnen berijden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:48

nee joh gek...ik kan maar net mijn eigen pony onderhouden...
was meer als troost bedoelt...
maar wil je haar verkopen dan?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:17

Het is een heel goed idee dat je een buitenbox gaat proberen, paarden hebben dan vaak vanzelf afleiding, ze kunnen volgen wat er om het heen gebeurt, ze hebben frisse lucht. Het is vaak ook goed voor de innerlijke rust. Jouw paard is gewoon een buitenpaard en zo kom je hem een beetje tegemoet! Succes!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 00:03

Is er ook geen stal in de buurt waar ze overdag in een paddock mogen staan?

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:17

Heb nu het Pavo spul gekocht en nu al twee keer gegeven en volgens mijn gaat het wel werken?? Eigenaar had helaas geen plaats in een buitenstal maar gezien de ernst van haar aard gaat ie het volgens mijn wel proberen, dus allemaal voor me duimen.
Geen idee?? Maar ik wil niet weer weg, sta daar goed en ze moet het maar tot april volhouden. En als er al zoiets in de buurt is hebben ze vaak geen goede voorzieningen en ik wil wel aankomend jaar gaan wedstrijd rijden dus dan worden de trainingen ook al moeilijker als je niet optimaal kan oefenen.