Beenwarmers, bestaan ze en ervaringen gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 12:01

Marijn, was ook eigenlijk kompleet van het veld geslagen dat hij ineens zo stijf was. Hij had juist in de twee maanden ervoor enorme verbetering laten zien in zijn rug dat ik dit niet had voorzien. Wel heb ik nu de dosering van de SL verhoogt naar twee tabletten. Blijf wel zeggen dat de soeplesse die hij had toch wel deels te danken waren aan die ene tablet. Maar misschien is dat te weinig geweest als het kouder wordt.

Voor rond de 10 euro incl verzending heb ik belanstelling voor kort beenbschermer. Ik zoek ze meer in het ouderwetse model die rechthoekig zijn. Die jij laat zien hierboven Marijn ben ik bang dat die te snel gaan zakken als hij de hele nacht mee staat. Die ouderwetse zijn wat stijver en hebben meestal een dikkere nepbonte voering.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 12:03

hmmm volgens mij lukt het niet met de foto. jammer.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:04

Ik kan de foto niet zien...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 12:08

Is een foto die ik via een mail heb gekregen. Die is beschermt op een of andere manier. Een andere voorbeeld wat mij ook ideaal lijkt is iets van Horseware. Heb ze al een mail gestuurd wie dit verkoopt, hier een voorbeeld:

Afbeelding

Weet jullie iemand die dit misschien ook kan maken in NL?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 12:16

Of deze:

Afbeelding en deze Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zobras op 09-11-04 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:16

Er is toch een bokker die dekens voor shets maakt? Die heeft in elk geval de benodigde apparatuur ervoor. Erg ingewikkeld ziet het er niet uit.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:18

Marijn4045 schreef:
Bedoel je die HH dingen? Die zijn juist super flutterig. Volgens mij ook niet echt geschikt om benen te beschermen tijds transport, maar miss wel om ze warm te houden.

ja,
nou ik vind ze echt niets, ze zakken snel af,dus dat lijkt me niet handig dan op stal ?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 12:18

Tja, in Engeland hebben ze dus duidelijk meer ervaring met paarden en koude benen, want deze vind ik daar ook:

Afbeelding

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:21

die zijn wel mooi zeg!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 15:11

Die blauwe met bordaux rode randje is in NL te koop voor 70 euro.... en de cordura variant tegen de 90 euro. Tjonge, lijkt zo simpel en zo duur.... Iemand nog een ander idee?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:35

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 15:45

Ziet er niet verkeerd uit Sjuimpje, zijn ze te koop?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:46

Die van mij niet Haha!

Ik zou eens een Kentaur dealer bellen of die ze verkopen, ze noemen ze vaak transportbeschermers.
Ik heb de mijne bij De Ruitershop vandaan, www.ruitershop.com

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:14

Verdorie, had dat eerder gezegt. Had nog van die dingen liggen, gewoon niks aparts, maar ik heb ze weg gegooid......
Ik, nou ja mijn moeder, had er een paar gemaakt van een soort canvas met dubbele fleece erin.

Okee, daar heb je nu niks meer aan. Maargoed, ik denk, en weet eigenlijk wel zeker dat bandages helpen.

sflj schreef:
Onze DA vertelde eens dat hij meer paarden geholpen had met problemen aan de benen veroorzaakt door bandages dan dat hij er behandeld heeft aan blessures e.d. die door het gebruik van bandages voorkomen hadden kunnen worden.

En SFLJ, heb je die veearts ook gevraagd of dat het om het rijden met bandages ging of om het gebruik van stalbandages??
Aangezien het pennygehalte van dit topic vrij laag ligt, is dit eigenlijk info die je achterwegen kunt laten. TS heeft kennis en kunde genoeg om bandages op een goede manier te gebruiken(maar misschien heeft mijn inschattingsvermogen mij in de steek gelaten..... Tong uitsteken )

Een optie die ik nog niet voorbij heb zien komen is een deken met buiklap.
De buik is een behoorlijk gevoelig en doorbloed gedeelte.
Misschien zit ik er helemaal naast, maar zou het kunnen zijn dat Pablo zijn rug aanspant om zijn koude buik te ontlasten???

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 16:55

Unity, daar heb ik ook al aan zitten te denken. Alleen heb jij nog een paar extra denkstappen meer gemaakt.

Zat te bedenken om een staldeken te laten verbouwen. Een losse fleece deken gaat altijd trekken en schuiven, maar de Rambo staldeken liggen als een huis. Bedacht me om aan een dunne staldeken een dubbele fleece laag te laten naaien vanaf de schoft naar achteren en met een buikflap die je eraf kan halen. Iemand enig idee wie dit zou kunnen maken?

Verder zag ik op piaff.nl een nieuwe fleece deken die ook als onderdeken gebruikt kan worden. Iemand met deze deken ervaring over ligging? Heeft een teddy fleece voering die lekker warm lijkt aan te voelen.

Alleen, zijn rug voelde ook koud aan, dus in dit geval waren beide spiergroepen koud. Met rijden voelt het ook zo aan dat hij zijn achterhand er als ware achterna laat bungelen. Hij wil gewoon zijn achterhand niet onderzetten wat hij normaal gesproken wel kan.

Ben zo wie zo benieuwd hoe die vanavond is na een avondje stalbandages.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:02

ben ook benieuwd hoe hij was met stalbandages!!

fleece er in naaien is niet zo lastig, heb je zelf een naaimachine?
ik begrijp alleen die buikflap niet helemaal, hoe stel je je dat voor Haha!
je zou wel als ik je goed begrijp, aan één kant de fleece voor onder de buik vast kunnen naaien en aan de andere kant met klitteband vast kunnen maken?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:39

Dat emt die buikflap vind ik nog eens zo'n gek idee.. Als ik het koud heb in bed bijv,trek ik ook mn benen op..Miss dat hij dat wel doet om zo aan de kou te ontsnappen Verward
Miss is er iemand op marktplaats die toevallig van die beschermers heeft die jij zoekt? Je kunt het altijd is proberen toch??
Hoe was hij vanavond met rijden?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 00:32

Drama was het vanavond met rijden. Behoorlijk kreupel maar niet duidelijk over hoe en waarom. Zijn achterhand wilde hij in iedergeval al helemaal niet gebruiken, maar LV was hij ook al niet goed (en dat is een nieuwe blessure been voor mij). Hij voelde weer te koud aan op de lendenen, broekspier en buikspiern. Hij staat nu op stal met twee dikke dekens en stalbandages en mag niet meer in de molen. Vanochtend was hij 37,5 en vanavond 37,6. Heb hem wel eens eerder gemeten en toen was hij 37,7 dus hij is nu wel wat kouder. Maar of dit verschil alles zegt?

Iets is helemaal niet goed met Pablo en weet het gewoon niet meer....

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:35

dat verschil in temperatuur is niet noemeswaardig...

ik zou inladen en helemaal laten doorlichten.. want er moet wel iets mis zijn denk ik...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:36

Lichaamstemperatuur lijkt wel OK (mijn merrie heeft altijd 37,6), maar dat hij zich zo helemaal vast zet is inderdaad niet goed . Ik heb dit eigenlijk nog nooit gehoord, maar als ik het zelf koud heb verkramp ik ook helemaal in mijn schouders.

Heel veel sterkte, ik hoop zó dat je er achter kunt komen wat hij nou heeft!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:26

Klinkt lekker zwerverig: maar wat dacht je van bijv. een haaranalyse??
Hier komen waarden aan het licht die gewoonlijk niet eens vernoemd worden.

Verder misschien een optie om een belgische arts(ik geef toe, iets uit de richting) bloed af te laten nemen. In bels testen ze ook op bloedwaardes waar hier niet aan gedacht word. Simpel voorbeeldje: Het paard van mijn zus had ernstige bloedarmoede, dit is pas aan het licht gekomen toen er een belgische arts op stal was. Hij heeft bloed getrokken en vervolgens mee genomen naar belgie.

Ik zal zoieso, tenminste als je wil Cool , de naam vragen van die belse arts. Hij is goed. Maar dan ook echt steengoed. Hij weet veel, ziet nog veel meer en bevestigd dit met een onderzoek.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:41

heb er nog even ove nagedacht maat ik zit toch echt het volgende te denken. Als dat paard het zo koud heeft, moet hij toch van zichzelf een wintervacht gaan ontwikkelen??
De temperatuur daat is niks mis mee ik denk niet dat je moet dubben over 1/10 graad minder dat lijkt me sterk ovedreven. Mijn merrie heeft meestal 37.2 en da's is ook niet iedere dag hetzelfde.

Bij mijn weten gaat een gezond paard dat het koud heeft verharen, deken of geen deken.
Ik denk dus eerder dat het koud aanvoelen niet de oorzaak is van je problemen maar een van de gevolgen van wellicht een heel ander probleem. Wat het is kan ik je ook niet vertellen maar ik kan er niet bij dat dat paard het koud heeft maar niet verhaard. Dan zou je aan een stofwisselingsprobleem kunnen denken.

in iedergevan veel succes.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:45

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:58

Van rijs kan dekens die (heel) erg gesloopt zijn repareren dus die kan best ook wat 'op bestelling' aanpassen.

Sterkte ermee!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 12:32

Ik denk dat Riant wel een heel goed punt heeft. Als hij het echt koud zou hebben zou hij een vacht aan gaan maken. Denk dus dat je het probleem meer medisch moet gaan zoeken. De verkramping in zijn spieren kan ook heel goed komen door bijv een calciumgebrek. Ik denk dat dekens en beenwarmers meer symptoombestrijding is dan oplossing.

Anyway, ik vind het een 'vaag' verhaal, hoop dat je kunt ontdekken wat er nou precies aan de hand is!