Bijrijdster verplichten met cap ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:21

Je kan het best verplichten, maar het zou op mij wel wat betuttelend overkomen. Als je bijrijder 18+ is, is deze oud en wijs genoeg om zelf te beslissen. Zou om die reden geen paard laten staan hoor, dat dan weer niet.
Ik heb zelf de eerste periode wel met cap gereden, tot ik het paard redelijk goed kende en daarna niet meer.
Als je het je bijrijder verplicht, moet je zelf ook wel met cap rijden, anders vind ik het een beetje hypocriet.
Niet alle verzekeringen verplichten het met cap rijden. Je zou je verzekering even kunnen bellen en vragen wat er gebeurt als je bijrijder zonder cap van je paard afvalt.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:52

ik moet bij de fries die ik rijd altijd een cap op anders kom ik er niet eens op. Nu heb ik bij dat paard automatisch een cap op omdat die nog maar net onder het zadel zit en erg heftig op dingen kan reageren en dan compleet kan doorslaan...

Bij Alike heb ik niet altijd een cap op maar dat ik volledig mijn verantwoording val ik eraf dan zal ik alike ook absoluut niet aansprakelijk stellen want het is mijn eigen keuze dat ik zonder cap rijd ....

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:13

Zoals ik al eerder zei mag je het vanmij gerust verplichten.
Maar wat misser zegt ben ik het ook mee eens. Alleen dan zal ik er wel bij zeggen ALS er wat gebeurd is het eigen risico omdat je dan geen cap wilt dragen