DePennyBitch schreef:@Rommie:
Sedalin is een soort verdovingspasta, dat kun je zelf geven.
Door een DA laten spuiten vind ik eigenlijk een beetje raar en is misschien ook wel overbodig.
Kijk, ik ken Matador en weet dat hij enerzijds een enorme coole hengst ismaar aan de andere kant kan hij ook heel kleinzerig en overdreven raar reageren op van die dingen waar een ander paard niet van schrikt.
Tis dus heel tweeslachtig.
Ik denk dat ik ook maar advies vraag aan de staleigenaar. Wellicht dat hij een goed alternatief weet en voor de rest zijn er ook nog genoeg ervaren paardenmensen op stal die met raad en daad kunnen bijstaan.
Ik ben op zich een ervaren paardenmens (arrogantjeeeee) maar ik heb geen ervaring met het scheren van een 10-jarige die nog nooit een scheerapparaat van dichtbij heeft gezien.
Aan de andere kant: op zijn keuringsrapport heeft DA destijds (3 maanden geleden) gezet: Zeer mak paard! Omdat de röntgenfoto's allemaal zonder enige vorm van sedatie gemaakt zijn
ha ha ha
ja ik vind om te laten verdoven door de dierenarts ook wel erg overdreven,net als of het scheren zon grote operatie is

misschien reageert matador wel heel braaf!!!
en ik zou gewoon alles scheren,aleen een zadeldekje laten zitten. en eventueel een deel van het hoofd,omdat niet elk paar d dat zo fijn vind
maar aan de andere kant kan hij ook heel kleinzerig en overdreven raar reageren op van die dingen waar een ander paard niet van schrikt.
hahaha,nu a.s weekend,succes