Wat vinden jullie van dit paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:57

Die litttekens komen door de scherpe kettingen over de neusrug...en niet door de stokjes.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 14:58

en nogmaals, werkwillendheid kun je er niet inrammen. als een paard niet wil, wat denk je dat je dan kunt doen als wezentje dat tien keer lichter is en erop zit_als hij echt aan de sjees gaat, of gaat liggen, krijg je er geen Hoge School sprongen uit hoor. Dat is allemaal op basis van diep vertrouwen. Dei paarden hoeven ook niet vast te staan met opzadelen. Als ze niet graag deden wat ze doen of als ze bang waren, bleven ze toch niet staan_ Van mishandeling krijg je slechte paarden geen paarden die voor je door het vuur gaan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 15:02

Welke kettingen, want dit is allemaal nieuw voor mij, meer uitleg alsjeblieft

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:04

Ik heb een merrie die 5 jaar in de kudde in Portugal heeft geleefd. Zij heeft een litteken op haar bovenlip waarvoor ik niet veel fantasie hoef te gebruiken om te weten hoe dat litteken daar is gekomen.........

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 15:08

vertel alsjeblieft, want ik heb geen fantasie._ en hebben nederlandse paarden geen lidtekens_ Gaan we nu paarden die op transport geweest zijn afkraken, we hadden het even over de rijkunst en het stierenvechterspaard. paarden die uit rusland en polen komen per vrachtwagen staan er ook niet lekker bij, maar dat waren geen stierenvechterspaarden. en als jou paarc in een kudde heeft geleefd is ze dan niet gewoon gebeten door een ander paard. staat er een handtekening onder van degeen die het gedaan heeft

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:11

Wat ik me overigens afvraag, met daarbij jouw vraag in gedachten die jij bij Rassenpraat stelde, ben jij soms bezig de lusitano te promoten voor commerciele doeleinden of heb jij andere bedoelingen? En nu niet gelijk boos worden dat ik zo direct deze vraag op je afvuur, gewoon eerlijk antwoord geven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 15:14

Nee, juist niet commercieel, dan had ik wel een handelsstal. Ik wil gewoon zoveel mogelijk paarden helpen en ik ben erg ziek en kan dus zelf niet zoveel meer. Dus probeer ik gewoon betere baasjes te zoeken. Dit heeft niets te maken met de stierenvechterspaarden waar ik gewoon groot fan van ben, ja niet van stierenvechten hoor, van mij mogen ze een machinale stier gebruiken en dat idee is trouwens al geopperd. Ik zou zeggen kijk eens op mijn profiel. Eh, het topic staat dus even los van wat ik prive doe.

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:15

Heb ik gedaan, vandaar ook mijn vraag. Er staat namelijk dat je paarden verkoopt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 15:16

Doorverkoopt zal ik er in zetten, want ik heb er zelf geen! Bedankt voor je opmerking!!!!

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:06

Geef mij er maar zo één hahaha

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 21:25

Kom eens naar Portugal dan krijg je vast wel ergens de kans om er een te rijden!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:28

Lijkt me wel leuk om een keer te rijden, voor het gevoel alleen al. Maar om te hebben iets saai.... Hij doet alles al goed!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 22:18

Niet vanzelf hoor, jij moet zo goed kunnen rijden als de ruiter die hij nu heeft, of er moet iemand vanaf de grond aanwijzingen aan het paard geven. Dit (stierenvechters)paard (heb je wel alles gelezen) heeft dit alles bereikt in een langdurige samenwerking met zijn ruiter...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:53

Een goed opgeleid paard kopen is één ding.
Het niveau vast te houden weer een heel ander verhaal. En dan maakt de rijwijze niet uit...