Wie rijdt er nu sinds 1 oktober met cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:54

Toen ik begon met rijles op de manege was het rijden met cap verplicht.
Dat is nu al zon 13 jaar geleden.
Toen ik een paard huurde bij een particulier was het rijden met cap niet verplicht.
Heb toen altijd wel met cap door gereden, omdat ik op de manege en op het werk ook met cap moest rijden.
Was bang dat ik teveel zou wennen aan het rijden zonder cap, dus vandaar altijd maar opgehouden.
Is ook veel veiliger.
Heb 1x zonder cap gereden in de bak, omdat ik knallende hoofdpijn had.
Maar toen we gingen springen ging de cap wel weer op. Clown

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 00:00

Ik (en mijn zus ook) rij altijd met cap. Ik verdien mijn geld met mijn hoofd en hoe braaf mijn paard ook is een ongeluk zit in een klein hoekje.

Ik heb ook de autogordels om, tis een kwestie van aanwennen en dan voel je je kaal zonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 00:40

Margreet schreef:
Ik rij altijd al met een veiligheidscap, onafhankelijk van wat voor datum of verzekering dan ook.
Je kunt echter nog zoveel meer beschadigen dan alleen je hoofd...

Ik vraag me af wanneer de bodyproctector verplicht wordt en er ook voor op het paard een soort HANS-systeem voor je nek komt, zoals ze nu al in de Formule-1 hebben.

Nog even en het gaat nog eens die kant op Bloos!. Ik blijf gewoon stug door rijden zonder cap (enkele uitzonderingen daargelaten, zoals bijvoorbeeld op wedstrijd). De verzekering kan wat mij betreft de boom in. Nog even en het zijn de verzekeringsmaatschappijen die gaan bepalen hoe een mens zijn/haar leven moet leiden. Daar pas ik voor.

Mocht het een keer gebeuren dat ik op een dag zonder cap te pletter val, dan zij het zo. Ik kan nog 1001 andere dingen bedenken waar je een verbrijzelde hersenpan aan over kan houden...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 00:51

Ik rijd nu ook bijna altijd met cap (als ik hem niet vergeet, maar dat is bijna nooit), niet sinds 1 oktober ofzo, maar sinds ik eindelijk een goed passende cap gevonden heb en dat is sinds 21 oktober.
Ik heb een lang en smal hoofd en de meeste (ook de verstelbare) caps zaten echt voor geen meter, ze waren veel te breed, mijn handen konden erbij in, tussen mijn slapen en de cap, zeg maar. Bij een beetje zijwind zat dat ding dat ook scheef op mijn koppie, dus ik had er ook niet echt vertrouwen in dat mijn schedel beschermd zou zijn bij een val.
Nu ik een goed passende cap gevonden heb, rijd ik er wel mee, en ik heb er echt geen last van ofzo.
Verplicht is het bij ons op de manege (nog) niet en ik les bij mijn instructrice op stal en die verplicht het ook niet, maar het is nu een gewoonte geworden. Mijn handschoenen zitten bij mijn cap in de tas, dus ik vergeet hem eigenlijk ook niet.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 09:50

Ik rijd nooit met cap Vind het ondingen.. plus dat k er een allergische reactie van krijg.. doe maar niet dan.. moet daar eerst wat op verzinnen. Maar voorlopig rijd k toch niet.. dus daar ga k nog wel n keer over nadenken zodra t nodig is.

Op stal rijd niemand met cap

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 09:52

rebeltje schreef:
Op stal rijd niemand met cap

Dat zou voor mij geen maatstaf zijn. Al reed de hele wereld zonder cap, dan nog zou ik iets op mijn hoofd zetten als ik op een knol stapte.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 09:58

Karin schreef:
Dat zou voor mij geen maatstaf zijn. Al reed de hele wereld zonder cap, dan nog zou ik iets op mijn hoofd zetten als ik op een knol stapte.

Das ook niet de reden dat k zonder cap rijd. ik vind t gewoon voor geen meter zitten. Maar als vergelijking dat dus niemand van ons er ook wat vanaf weet, dat t per 1 oktober verplicht is. Op de stallen waar k heb gestaan reden zoiezo weinig mensen met cap.. Alleen onder de 18 was het verplicht op mn vorige stal..