Goedkope raspaarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:43

Ik denk dat je sowieso al nooit moet gaan terug rekenen hoeveel geld er al in een paard is gestopt. Als je dat weet, kun je b eter stoppen met je hobby want dat bedrag is angstig Haha!
Tuurlijk, er zijn zat leuke gezonde paarden voor weinig geld te koop. Maar zijn die paarden allemaal geschikt voor het doel waarvoor ieder van ons hem zou willen gebruiken?
Jouw doel is waarschijnlijk anders dan die van mij, en voor ieder ligt die lat hoger of lager

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:30

Ik moet zeggen ik heb 2weken geleden ook een paard gekocht met steengoede papieren waar ik niet veel voor betaald heb vind ik zelf. Ik heb haar alleen klinisch laten keuren en daar kwam naar boven dat ze waarschijnlijk sarcoïdjes heeft (wat achteraf waarschijnlijk een schimmelinfectie is) ze heeft een laaghangend rooster (wat te verhelpen is) haar achterbeen was door een ongelukje met een deken helemaal open en haar voorbenen stonden iets schuin (maar dit is te corrigeren door de hoefsmid) Ik heb haar niet rontgen laten keuren, mijn vorige paard heb ik ook nooit laten keuren en die is in die 10 jaar nog geen dag kreupel geweest had ik hem wel laten keuren was er misschien naar boven gekomen dat hij 2-tjes of zelfs 3-tjes had en wat was ik daar mee opgeschoten!? Ik heb op paarden gereden die nooit iets mankeerde en als ze dan door de eigenaar verkocht werden, werden ze op de foto afgekeurd. Je moet er gewoon een beetje geluk mee hebben Haha! . Als de merrie die ik nu heb iets komt te mankeren ga ik er lekker een veulen mee fokken , ik ben er in ieder geval heel blij mee. Ik zal niet zeggen dat ik (als ik ze ga inrijden) er niet een beetje huiverig voor ben dat ze bijv. OCD heeft maar dat zie ik dan wel weer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 00:01

In de drafsport is momenteel een overschot aan paarden, er werd gewoon te veel gefokt voor de vraag. Dat heeft tot gevolg dat je pas geleden op een veiling al jaarlingen voor 200-300 Euro kon kopen!

Maar... dat zijn dan meestal ook de beestjes uit een niet bepaald denderende lijn, er is gewoon geen vraag naar dat soort paarden. Een echte goede gaat nog steeds voor zo'n € 60.000 weg, maar dan moet het ook een echte aparte zijn.

Zou dat bij de rijpaarden nu ook niet het geval kunnen zijn? Teveel aanbod, waardoor de "gewone" dieren in prijs zakken en je alleen voor een echte goede nog geld kan vragen (en het dan ook krijgt)?