Wie mest er zelf uit en hoe vaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 01:01

dagelijks 3 stallen. Ik mest ze uit (drollen en natte plek) en mijn vriend strooit ze op, zet het voer klaar en veegt aan.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:10

bij ons moeten we het eigenlijk ook zelf doen,
maar doordeweeks doet onze stalhouder het Haha!

op zaterdag en zondag doe ik ze soweizo zelf..
zaterdag de hele stal eruit...

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:24

Ik heb een pony en ik doe elke dag de stal. Ze staat op vlas en dat betekend elke dag mest eruit en 1 keer in de week de natte plekken en zo nodig een nieuw pak er bij in gooien. Verder doe ik ook iedere dag het stukje land/bak waar ze in loopt.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:30

2 stallen, meestal smiddags voor ik ze naar binnen haal een beetje de natte plekken en de mest. S avonds voor ik opstrooi ook nog eens die plekken. Dus eigenlijk 2x per dag. Als ik geen tijd heb dan doet mn moeder t.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:52

Ik ben verwend, bij ons worden de stalen uitgmest. Dagelijks, maar daar betaal ik natuurlijk ook naar.'s Middags na het rijden, haal ik de drollen nog een keer weg en trek ik de boxen recht; dan gaan ze weer goed de nacht in.
Ik vind uitmesten geen rotklus en dus doe ik het regelmatig zelf, als ik tijd heb. Ik doe dan ook de box van mijn zus, ergens doe je het zelf natuurlijk altijd het beste.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:31

ik mest ook zelf uit... maar omdat wij zaagsel hebben doe ik het dat ik elke dat de mest eruit haal en op dinsdag en zaterdag kiep ik de hele stal onder ste boven en haal ik all het natten er ook uit. dit doe ik op zaterdag en dinsdag omdat ik dan een nieuwe baal zaagsel erin mag gooien.....

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:06

Ik mest dagelijks zelf mijn paard uit.
Ik gooi al het schone stro op een hoop en haal het vuil eruit.( als mevrouw wat stro schoon heeft gelaten tenminste)
Veeg de stal meestal ook even schoon.
Daarna schoon stro erbij.

Laast kregen we commetaar van de hoefsmid.
We hielden de stal te schoon. Schijnheilig
Haar hoeven waren erg hard, maar als ik niet dagelijks de hele stal schoonmaak heeft mevrouw rotstraal.
Dan gaat ze maar zo nu en dan de blubber in om haar hoeven van vocht te voorzien.
Ze vind modderbaden toch erg leuk.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:09

iedere dag 4 stands en 1 stal alle drollen eruit.
Indien nodig natte plekken eruit en wat stro erbij.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:17

Deed het altijd zelf, maar sinds ik het-huis-uit-ben doet m`n vader het vooral. `s Weekends doe ik het nog geregeld, maar samen met paps uitmesten? Dat doe ik na afgelopen weekend niet weer (ik kreeg een uitschietende steel van de hooivork in m`n oog, autsj!)!

De paarden staan trouwens op roosters, dus de stallen zijn altijd kurkdroog.

Stuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:18

natte plekken weghalen
2 keer per week alles eruit
als het heel vies is ook gewoon alles eruit
Is vaak verschillend ligt er natuurlijk aan hoe vies de stal is.

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:48

waar ik sta wordt uitgemest en dat is maar goed ook, met mijn slechte rug kan ik dat niet zelf. 2 keer per dag worden de drollen gewipt, natte plekken eruit gehaald en opgestrooid en ieder week wordt alles leeggehaald.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:50

Dagelijks mest ik de stal van mijn eigen paard (tenzij mijn vader die al heeft uitgemest) en om de dag de 3 stallen van de pony's die op stal staan.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:52

elke dag halen we het vuil eruit en leggen we hem weer proper en om de week à 14 dagen mesten we hem volledig uit. Novenant hoe vaak ze op stal staat. Ze staat ook geregeld op de wei.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:56

Ik of mijn verzorgster (mag officieel het niet zelf doen, maar betrap me er steeds zelf op het wel te doen) mest elke dag de stal helemaal uit, alles wat vies is eruit en een dikke laag nieuw stro erop. Ik betaal ervoor, dus waarom niet optimaal gebruiken.... Bloos
Ik sprint ook altijd even langs de water-en voerbak, maar sinds mevrouw snapt dat het is om te eten en te drinken Haha! houd ze het heel schoon!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:03

Natuurlijk mest ik zelf uit. Het paard zal het niet gaan doen Haha! . Ik doe het 1-2x per dag. En de stal gaat elke dag helemaal schoon: natte plekken en drollen eruit. En als er niet genoeg zaagsel meer in ligt dan een pak erbij.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:05

komend weekeinde nog zelf.. daarna de komende jaren niet meer Haha!

Elke dag de drollen er uit en 1 a 2 x in de week de natte/rode plekken en een schoon pak erbij.. of iig een half pak Lachen Ze staat op vlas.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:15

ik doe het zelf iedere dag. ik doe het schone stro aan de zijkant en de rest haal ik er uit. als ze overdag op het land staan laat ik de stal overdag luchten en strooi ik 's avonds weer op.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:23

Scum schreef:
Natuurlijk mest ik zelf uit.

Ik dacht ook altijd dat dat natuurlijk was. Maar ken veel meiden die al jaren een eigen paard hebben en nooit uitmesten (viva le stalknecht? Verward )

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:24

Bij ons gaat elke dag de mest en natte plekken eruit.
en natuurlijk stro uit de drinkbak halen en voerbak schoonmaken.
verder gaat twee keer per week alles eruit.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:28

Uums schreef:
Ik dacht ook altijd dat dat natuurlijk was. Maar ken veel meiden die al jaren een eigen paard hebben en nooit uitmesten (viva le stalknecht? Verward )

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:28

ik mest iedere dag mijn stal uit, nat eruit leegje creeeren en schoon stro erboven op. Kan hem ook op vol pension zetten, maar dan wordt hij maar 2 keer gedaan en is niet bevordelijk voor zijn mok. vind het niet erg om te doen, geeft wel voldoening

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:30

Ireentjuh schreef:
ik doe het zelf iedere dag. ik doe het schone stro aan de zijkant en de rest haal ik er uit. als ze overdag op het land staan laat ik de stal overdag luchten en strooi ik 's avonds weer op.

Jij bespaardme typewerk zo doe ik het ook. Alleen ik 'lucht' alleen in het weekend omdat ik doordeweeks 's avonds pas op stal ben.
Het 'oude' stro dient dan als onderlaag, en een laagje schoon erboven op.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:35

Op het moment staat ze op stalrust, dus is het 3x per dag mesten. Stront en natte plekken eruit halen, 2x per week gaat ie helemaal leeg.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:38

Bij Genderose meste ik iedere dag. Iig de poep weg, en eigenlijk ook elke dag de pisplek. Dat was toch erg weinig, en niet veel stro verspilling.
Mevrouw poepte netjes op de stroloze plek achterin stal, en plaasen netjes op de plaats waar de put onder zat. Liep het gelijk daarin, lekker handig Haha!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:44

Momenteel doe ik het zelf even niet het uitmesten. Maar Seven en Sandor worden zoiezo 1x helemaal uitgemest en 's avonds nog even de laatste poephopen zodat ze weer even schoon staan.