wie rijdt er in weer en wind en wie rijdt alleen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:30

Wij hebben alleen een buitenbak, dus ik rij ook met weer en wind

Misschien niet iedere dag, maar de ene dag longeren en de ander rijden maar wat ik ook doe het is altijd buiten. (vind ik persoonlijk heerlijk, want zit al de hele dag binnen op kantoor)...

Buitenrijden heeft ook wel mijn persoonlijke voorkeur omdat ik al de hele dag binnen zit. Het enige nadeel is dat je goed je spullen (zadel, hoofdstel) bij moet houden omdat je dan met regen en sneeuw etc buiten rijd...

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:44

Ik rij alleen,maar mijn man gaat wel altijd mee naar Lady. Wij hebben een binnenbak op de manege dus wat voor weer het is maakt me niet uit Knipoog

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:02

tjah.. dat ligt eraan in welke mate.. Met n buitje wil k best rijden.. als het flink regent en ik wil echt rijden dan rijd k ook.. Ook met hevige wind wil k best rijden.. Maar t moet nog wel kunnen.. er moeten geen takken om mn oren vliegen.. en geen hagel vallen.. dan kan ze best n dagje zonder.. Tis wel mn hobby en geen moeten.. Lachen

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:28

Op dit moment rijd ik niet maar voorheen reed ik ook altijd in weer en wind. Vaak alleen, soms met vriendinnen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:38

In weer en wind, maar het moet niet tè extreem zijn Haha!
Ik rijd meestal alleen.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:47

Vroeger gaf ik er niet echt om als het regende tot aan de manege te stappen om te gaan rijden. Donker of niet, dan gingen mijn fluovestje,getten en lampje wel mee.Zelfs door sneeuw ging ik door..paard goed ingepakt en beveiligd(met sokken aan )
Maar nu......ze staan op de nieuwe stalling overdag altijd op de wei en kunnen vrij bewegen... wanneer het dan regent, tja dan rij ik niet. Tenzij ik aan vervoer raak om naar een binnenpiste te gaan. Ik heb zo'n schrik dat mijn paarden kou vatten en al dat plakkerig nat ledergedoe... dan sla ik wel een dagje over Knipoog

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:54

trainen doe ik alleen, ook met weer en wind, je moet er wat voor over hebben Tong uitsteken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:21

ik sta op een dressuur (pension) stal en daar rijden er nog een aantal, meestal rijd ik wel alleen in de bak.
ik ga altijd goed of slecht weer en al regent het dan ga ik nog rijden. Lachen

M_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:25

Cow_horse schreef:
ik sta op een dressuur (pension) stal en daar rijden er nog een aantal, meestal rijd ik wel alleen in de bak.
ik ga altijd goed of slecht weer en al regent het dan ga ik nog rijden. Lachen

ik ook Lachen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:31

ik rijd in weer en wind en meestal met andere maar ik vind het lekkerder om alleen te rijden dan kun je compleet gefocust zijn op je paard en hoef je niet op andere mensen te letten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:35

Ik probeer het altijd een beetje zo te plannen dat ik tussen de buien door kan rijden. Soms is dat niet mogelijk dus dan wordt het een nat pak Knipoog

Ik ga altijd alleen naar stal, of ik ook alleen rijd is nog maar de vraag. Dat ligt aan de tijden dat mijn stalgenoten komen dus dat heb ik niet in de hand.
Bij voorkeur ga ik wat later, dan heb ik de meeste kans om alleen in de bak te rijden, dat vind ik ook het fijnst.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:45

Ik rijd het liefst alleen, maar dat zit er op het moment niet in. Weer en wind maakte me ook nooit uit, het heeft ook wel wat als je terug komt op stal met een doornat paard, wat helemaal dampt en heerlijk gelopen heeft Lachen

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:13

Ik rijd in weer en wind buiten, in de wei of kleine bak. Dan rijd ik dus altijd alleen. Maar in de wintermaanden ga ik ook wel vaker naar een binnenbak (5 min verderop) en dan zijn er soms wel andere die rijden.
De bos op ga ik of alleen, of emt een vriendin samen of achter un 2-span aan.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:15

Toen ik mijn verzorgpaard nog had. ging ik door weer en wind. zomers ging ik gewoon en mer regen sneeuw hagel ging iik ook, en zolang de bak goed was ging ik ook nog rijden Lachen en af en toe ging ik alleen voor het uitmesten/voeren

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:53

IK heb een hekel aan regen, dus probeer altijd te rijden als het droog is. Als het hard waait rij ik niet. Rij 9 van de 10 keer alleen.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:34

Ik rij in weer en wind hoor Haha!
In de winter iig. wel omdat ze anders alleen maar op stal staat. In de zomer als het heel slecht is rij ik niet want dan staat ze toch altijd op het land. Maar in de zomer is het gelukkig meestal niet zo slecht. Haha!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:19

In weer en wind, er is nog geen bak waar ik sta..
Ik kan dan wel in de bak rijden bij mensen aan de dijk,
maar toch moet ik dan de dijk over, met of zonder regen !! Knipoog

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:52

MIjn paard staat in een stal dat redelijk achteraf ligt. Ik ben daar ook altijd alleen en ga ook praktisch altijd alleen rijden.
GElukkig ligt de manege op 5 minuten rijafstand dus ook wij kunnen in weer en wind toch nog rijden.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:58

ik reed tot enkele maanden geleden altijd alleen
ja, ik voelde me toch eenzaam *LOL*
maar ik kon wel doen wat ik wou enzo, amar toch vond ik het niet leuk

sinds kort heeft mijn zus mijn vriendin aangenomen als bijrijdster, omdat zijzelf zelden kan rijden

dus nu, nooit meer alleen Haha!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 15:19

buitenritjes maak ik meestal met mijn stalgenootje..

De laatste tijd maken we alleen nog maar buitenritjes, en rij ik in het land(1 of 2 x per week) alleen op Arzu.. Niet saai, ben het gewend Knipoog

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:12

ik rij in weer en wind en altijd alleen.
niemand die het ziet zitten om maar eens te kijken
op zo'n momenten gaje de manege toch wel een beetje missen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:18

Met slecht weer in de bak. Ga alleen naar buiten als het betrouwbaar weer is. En wacht wel altijd een goed moment af, ben best wel mooiweersrijder (nu stal met binnenbak (tenminste binnenkort weer) dus dat scheelt de helft) maar de paarden die ik uitzoek meestal ook, haha.
En ik rij bijna altijd alleen, vind met een groep paarden rijden verre van prettig na bepaalde ervaringen en de meeste paarden die ik rij lenen zich er ook niet voor met een groep paarden het bos in te gaan. Vind voor de fawisseling met zijn tweeen wel leuk, maar verder dus liever alleen.

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 17:54

Ik rij 9 van de 10 x alleen ...
En ik rij ook wel met regen en wind enzo...
Maar als het heel extreem is wacht ik even tot het wat minder waord.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 18:37

rijdt grotendeels alleen.. en als het keihard regent ga ik niet paardrijden.. heb namelijk geen binnenbak
beetje miezer rijdt ik nog en met wind ook niet echt.. nero schrikt dan overal van en wil nergens langs
is uitermate vervelend

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:44

Ik rijd in weer en wind, in de buitenbak. Als het (hard) regent zet ik gewoon de springteugels eraan en doe mn regenjasje aan Vork

Ik rijd best wel vaak alleen, vind ik fijn. Hoef niet op anderen te letten enzo. Sinds kort rijd er een nieuw meisje bij Hof enzo, nu rijd ik niet meer zo vaak alleen...