waarom verzorgsters ouder dan 18

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:11

Mijn reden om te kiezen voor een leeftijdsgrens was vooral dat ik in geval van een valpartij gewoon niet de ouders op mijn dak wil krijgen, en dat ondervang je door 18+ te vragen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 01:27

Ik wilde minimaal 16 omdat ik het fijner vindt communiceren met iemand waarvan ik redelijk op een lijn zit. Die kans is groter boven de 16. Bovendien zijn kinderen gewoon minder zelfstandig en verantwoordelijk. Door 16 als minimumeis te geven voorkom je mailtjes van 7 jarigen Knipoog

Helaas heb ik wel geleerd dat leeftijd weinig zegt over verantwoordelijkheid, ook oudere meiden komen rustig niet opdagen zonder af te bellen. Maar goed, buiten leeftijd selecteer ik ook op schrijfstijl, MSN taal valt meteen af, hoe oud ze ook zijn.

Fleur wordt nu trouwens oa verzorgt door een 14 jarig meisje.. Er zijn dus zeker uitzonderingen Lachen

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:09

Hoi,

Ik weet niet of het al genoemd is, want ik ben redelijk vlot door het topic gescrolt. Ik heb zelf ook wel wat ervaring met bijrijdsters en dan voor Voice, onze Welsh Cob op Texel. Het hoefde niet perce iemand van boven de 18 te zijn, maar wel iemand waarvan ik wist dat die ook beleefd met de mensen om zou gaan waar Voice staat. Ook wel erg belangrijk. Ik heb eens iemand gehad die was 12 en die gaf gewoon een grote bek tegen de man waar Voice stond. En als ze eens niet kon, dan belde ze pas heel laat naar die man en dan had hij zelf al het werk al gedaan en kon ie nog weer naar buiten voor Voice. Dat soort dingen is niet echt prettig.

Strak ben ik voor Taliesin toch ook weer op zoek naar iemand van rond de 18 (of ouder) omdat ik dat zelf ook prettiger vind communiceren. Ik ben zelf ook geen 15 meer en merk dat ik niet helemaal meer op een lijn zit met mensen van die leeftijd Clown (al was het maar qua gespreksonderwerpen enzo)

Groeten,
Judith

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:56

Ik zoek zelfs naar 21+! 18 is mij over het algemeen te jong... Lachen Er zijn absoluut serieuze, trouwe en verantwoordelijke bijrijders van 18 of van 16 voor mijn part. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar 21+. Om alle redenen die genoemd zijn in dit topic.

Met name het verantwoordelijkheids gevoel en het daarmee samenhangend het besef dat je als bijrijder bezig bent met het aller dierbaarste bezit van iemand anders. Om nog maar niet te noemen besef van materiele zaken kosten. Ik was beslist een verantwoordelijk meisje toen ik 15 was en paarden van andere reed maar stond echt nooit stil bij het feit dat ik de verantwoordelijkheid had voor iemands beste vriendje. Misschien overdrijf ik maar ik vind het heel wat mijn paard uit handen te geven, ik heb de verantwoording naar hem toe om een goede bijrijder te vinden. Hij vraagt er niet om! (Feit dat hij met mij opgescheept zit is weer een ander verhaal Haha! ).

Heb nu echt een super goede bijrijder waar ik echt heeeeeel erg blij mee ben. Gekke is, nu ik erover nadenk, volgens mij is 'pas' 20! Haha! Zo zie je maar, er zijn ook uitzonderingen!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:58

Ik had ook 18+ als stelregel. Nu heb ik een meisje van 15. Ze is superlief voor Tim, denkt goed na bij de dingen die ze doet en ze is ook nog eens zuinig op mijn spullen.

Verder is ze uiterst voorzichtig met Tim en ziet ze hem als grote knuffel.

18+ heb ik geprobeerd maar toen kreeg ik een betweterig figuur wat mijn regels niet zo nauw nam omdat mevrouw dacht het zelf allemaal wel te weten...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:04

Boomerang schreef:
18+ heb ik geprobeerd maar toen kreeg ik een betweterig figuur wat mijn regels niet zo nauw nam omdat mevrouw dacht het zelf allemaal wel te weten...

Eh, ja... die heb je er ook tussen... Scheve mond Maar over het algemeen kun je wel stellen dat er meer 'slechte' tussen de 18- zitten dan tussen de 18+. Naar mijn mening tenminste, waarmee ik absoluut weet dat er positieve uitzonderingen zijn!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:15

Ach... je moet toch sowieso veel geluk hebben. Je hebt jongeren die zich al heel verantwoordelijk gedragen en afspraken goed nakomen en je hebt volwassenen die alle regels aan hun laars lappen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:37

Kanzi schreef:
Mijn reden om te kiezen voor een leeftijdsgrens was vooral dat ik in geval van een valpartij gewoon niet de ouders op mijn dak wil krijgen, en dat ondervang je door 18+ te vragen.

precies..

Gewoon wat meer verantwoordelijkheidsgevoel.. ook niet bij de meeste maar iig meer als bij n 16jarige...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:27

Toevallig zijn onze verzorgsters aan komen waaien en heb dus nooit een advertentie hoeven plaatsen.
Mocht het ooit nodig zijn om dat wel te doen, zal ik ook vragen om iemand rond de 18 a 20 jaar. Toch vanwege het verantwoordelijkheidsgevoel. Je hebt gelijk als je zegt dat jongere meiden die net zo hard kunnen hebben. Destijds hadden we iemand voor Gossie en zij was toen geloof ik 17, ze heeft het tot op de laatste dag perfect gedaan, tis dat ze een eigen paardje kocht, maar waren erg blij met haar. Het allerbelangrijkste is dat het klikt, zowel tussen Gossie en haar als tussen mij en haar. Iemand kan dan nog zoveel verantwoordelijkheidsgevoel hebben, als die klik er niet is dan gaat t niet door. Als iemand zijn afspraken niet nakomt kan die vertrekken. Ik ben daar heel hard in geworden. Ik ben totaal niet moeilijk, op de dag dat ze Gossie moeten doen, is het hun paard en mogen ze doen wat ze willen, mits het verantwoord gedrag is en ik denk vaak dat een 18/20 jarige dat meer heeft dan een jonger iemand.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:07

Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben tussen de klik met paard....Ik heb hele jonge grietjes gehad die wilden werken aan een band met het paard en echt hun best deden. En heb ook een keer een griet gehad van 28 en sorry hoor, maar dat was echt gewoon de slechtste ruiter die ik kon en daarnaast was ze grof met de paarden. Gewoon geen paardenmens!! Dan kies ik voor een jonger iemand, waar je nog wat aan hebt....
Eis is wel altijd dat ze voor hun eigen daden verantwoordelijk zijn, en de lusten moeten worden gecompenseerd met lasten!
Ik heb voor Michaela nu een verzorgster die altijd mijn paarden heeft gedaan, mocht zij een eigen paard gaan kopen (wat de plannen zijn), dan komt er GEEN nieuw meisje meer denk ik...of er moet iemand zich melden die zich wel kan handhaven bij mijn paardje die niet het gemakkelijkste peerd is die er bestaat!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:46

De eigenaresse van Lotto had ook een advertentie geplaats voor een bijrijdster van 18+. Nou ben ik dat wel... (ik ben 41 Knipoog) dus ik reageren.. Ik dacht "Kan het altijd proberen he"..
Nooit verwacht dat het zo goed zou klikken, zowel tussen ons, als tussen mij en het paard Haha! Iedereen blij!!
Misschien door het feit dat ik vroeger wel eigen paarden gehad had..

Ik zelf zou denk ik ook een 18-plusser vragen denk ik, maar aan de andere kant kunnen ouderen je ook teleurstellen, waar een jong meisje je kan verassen.
Moeilijk te zeggen dus. Maar aan taalgebruik in je 'kennismakings-email' kun je al wat aflezen. Als je dan werkelijk kennis gaat maken denk ik dat je snel genoeg op je intuitie af kunt gaan.

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:56

De meeste denken dat 18+ meer verantwoordelijk neemt, meestal is dat ook wel zo maar je kan altijd reageren als je jonger bent en aan diegen vragen waren 18+...misschien zijn ze zelf een jaar of 20 dan vinden ze het zelf natuurlijk ook gezelliger als er iemand van hun leeftijd is ...Bijv jij bent 17 en je kan kiezen tussen een van 12 en 16 dan kies je eerder die van 16 toch ik tenminste wel....en misschien is het wel gewoon een moeilijk paard of vragen ze een bijdrage want die kunnen 18+ers eerder geven tog Tong uitsteken:P

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:49

als er iets gebeurt.. is en blifjt de eigenaar verantwoordelijk Scheve mond

Arzu is op papier van mij, dus ik ben verantwoordlijk voor haar..
Zelfde geld bij mick.

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 17:00

ik vind het ook vervelend dat iedereen dat wil. en of je nou 15 of 16 bent. zoveel verschil is dat echt niett hoor Verward
als het nou wel klikt met iemand van onder de 18 dan is dat toch ook goed... nouja er zal wel een goede reden voor zijn

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 18:21

ik heb geen leeftijd bij mijn advertentie gezet om geen reacties van te voren al af te wijzen. Heb gekeken naar hoe de brieven over kwamen, de ervaring, hoeveel tijd ze er in wilden steken en of ze bereid waren te lessen. Vaak heeft leeftijd te maken met ervaring. Iemand van 18 heeft meestal meer ervaring dan iemand van 13. Of ze ook iets goeds hebben geleerd in die extra jaren, dat kun je altijd nog bekijken.
Ik heb de een na oudste laten komen omdat die eerder had gereageerd. Daar had ik wel vertrouwen in. Dus dat proberen we nu eerst.
De oudere die later had gereageerd, heeft na mijn briefje dat ik het eerst met een meisje zou proberen ook niet meer gereageerd op de vraag of ik voor haar nog verder moest opletten, dus denk dat ik een goede keus heb gemaakt Knipoog

Heb meerdere meiden van een jaar of 13 gehad (toen ze begonnen) en met enkelen ging het goed, met anderen niet. Vaak waren ze erg eigenwijs of was de lol er snel af of werden ze bang van de pony.
Ik heb heel veel geluk gehad met mijn 4e verzorgster. Die was 13 toen ze begon en 16 toen ze stopte. Een serieuze meid die er 45 minuten voor fietste, vanuit school gelijk heen ging omdat haar huis de andere kant op was. Zij groeide er langzaam aan helemaal in en had alle vrijheid met de pony. Leeftijd zegt dus niet alles! Ze is nu zo'n 17 en rijd al weer een tijdje andere paarden. Maar kan haar nog altijd vragen om te helpen en ze gaat ook mee met mijn wedstrijden. Een super meid!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:57

djangogirl schreef:
...nouja er zal wel een goede reden voor zijn

Misschien moet je dit topic eens doorlezen? Of vind je dat geen goede redenen?

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:52

veel mensen die iemand van 18+ vragen, hebben slechte ervaringen met jongere meiden (is mij opgevallen)