Wormenkuur erin krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:32

Breitling schreef:
mijne niet, mijne likte zelfs de restjes nog van de spuit af Haha!

das raar ik moest het eenkee rop de manege doen, ik heb hem gewoon gedwongen Tong uitsteken viger in de zijkant van ze mond steken spuit er in. spuit leeg hoods ophoog klaar. alleen ik kreeg als dang een beet in me been. sjee, wormen zijn echt niet fijn hoor

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:12

Mijn pony is gek maar hij vind wormenkuren heerlijk. Maakt niet uit wat voor merk. Als hij de spuit ziet word hij al helemaal blij en vreet zowat die hele spuit op. Mijn veulen is er niet zo gek op maar met een snoepje in het vooruitzicht wil hij maar al te graag uit zichzelf zijn mond opendoen.

Oftewel ik heb mazzel zou dus ook niet echt veel tips weten.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:22

ik zeg mond open, mond gaat open en spuiten maar :d

Het ideale paard! Was niet altijd zo maar geef al 3 weken 3x daags een klein spuitje met medicijnen. Dus mondje open is nieuw commando erg makkelijk! Gewoon elke dag beetje appelsap/appelmoes in klein spuite doen. Dan wennen ze er snel aan.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:14

Mijn merrie is echt een ramp met wormenspuiten, dat vind ze zo vies! Maar sinds ik met appel smaak voor haar koop gaat het een stuk beter. Eerst stribbelt ze tegen maar zodra ze het proeft is het goed Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:59

de mijne is ook zo moeilijk. Maar het is gewoon een kwestie van snelheid. Voor dat hij beseft dat ik naast m sta zit dat ding al in zn mond. Gewoon er heenlopen snel dat ding in zn mond en klaar Haha!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:19

Marreke schreef:
Mijn pony was ook altijd zo moeilijk met wormenkuren.
Tegenwoordig krijgt hij een dubbele boterham met de wormenkuur ertussen en dat gaat goed.

Ik doe precies hetzelfde. Het probleem is alleen: hij kauwt, proeft, en wil het weer uitspugen. Ik doe dan snel mijn hand tegen zijn mond. Zo, dat hij nog wel kan kauwen enzo, maar simpel zodat hij het niet met zijn tong eruit kan duwen. Ik wacht dan net zolang tot ik zie dat het op is, en dan krijgt ie een handje brokjes. Voila.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:42

manonnetjoe schreef:
Prober dat maar eens bij Kathy Tong uitsteken

dat is goed

Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:42

Wij hadden ook een paard die altijd heel moeilijk was met ontwormen. Daarom zochten we altijd de langste man van stal, want die kon tenminste nog bij zijn hoofd als die omhoog ging. Zelf doen was ook echt geen optie (of je moest zeeën van tijd over hebben).

Als je het toch zelf moet doen, zou je ook eens kunnen kijken naar de wormspuiten van Grand National. Die heet de Hippomec (of zo iets). Hiervan is de spuit korter maar dikker en dus makkelijker te geven door mensen met kleine handen (de meeste dames dus). Deze spuit is er ook voor paarden van 800 kg, erg handig dus voor de tegenwoordig steeds groter wordende paarden!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:48

Een halve kilo brokken, daar overheen twee volle eetlepels met gewone suikerstroop en de wormenspuit. De stroop bedekt de smaak van de wormenspuit volledig en ze vinden het nog lekker ook. Vork