Hoe zit je perfecte paard eruit?.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 00:02

Als ik naar de paarden kijk die in de internationale sport lopen of in ieder geval meelopen in de GP dan zie je een heel ander model dan die wij graag allemaal zien. De meesten hebben een wat korter voorbeen, een wat platter kruis, lengte in de rug en zijn wat ouderwetser in het type. Het kenmerkende aan deze paarden is dat ze echt kunnen "zitten" en heel veel aanleg hebben voor de piaffe en passage. Als je de paarden bekijkt die heel spectaculair bewegen met veel voorbeenruimte zie je dat die het in de lichte toer allemaal nog wel leuk meedoen. Maar als ze werkelijk moeten piafferen en passageren dan lukt dat allemaal nog niet. Net als paarden met een sterk aflopend kruis. Opvallend is dat dat soort paarden vaak geen aanleg hebben voor de zware oefeningen.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 07:54

Dimple schreef:
Blijkbaar verschijnt die bij mij niet. Ik zie iig niks Verward Blond

Anoukie, Sjors is gewoon een kanjer. Vraag me niet waarom, maar net als Samsam vind ik het gewoon een geweldig dier om te zien.

Velvet ben ik nu nog niet helemaal kapot van, weet eigenlijk niet precies waarom. Maar ongewijfeld dat ze er over een jaar heel anders uit ziet

moet je anders maar even in mijn profiel kijken voor een indruk

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:36

Afbeelding
Voor mij is Coco perfect!!
Ze is heel lief, 1000 % eerlijk en ze wil ook voor je werken!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:57

Ik hou sowieso van paarden met een goed front, een paard waar de hals goed opstaat is makkelijker te rijden dan eentje waar bij de hals minder functioneel is. Ook ziet het plaatje er altijd gelijk veel makkelijker en aangenamer uit.
De hals moet er goed insteken en redelijk verticaal gericht zijn, niet te diep uit de borst, behoorlijk van lengte en ook met name veel lengte in de nek zodat het paard ruimte bij de kaak heeft. De hals wil ik ook graag al gewelfd zien. Ik hou niet van dieren met ingeslikte bezemstelen.

Het voorbeen mag van mij redelijk lang zijn, met redelijk lange koten. De schouder graag schuin. De rug liever iets te week dan te strak, het kruis met goed veel lengte en niet al te afhellend (een erg recht kruis is dan weer het andere uiterste). Het achterbeen niet te lang en niet te stijl.

Triumph komt aardig in de juiste richting, Zina en Boss nog meer.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:00

Samsam schreef:
Samsam en Sjors zijn ook een tweeling, wist je dat niet?

Niet! Echt waar? Of word ik hier in de maling genomen Bloos Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:37

Dimple schreef:
Niet! Echt waar? Of word ik hier in de maling genomen Bloos Haha!

Niet Knipoog. Maar je zou het toch bijna geloven nietwaar Haha!?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:11

Anoukie schreef:
Niet Knipoog. Maar je zou het toch bijna geloven nietwaar Haha!?

Pfe, flauw jullie Boos! Ik stond er bijna in *LOL*

Maar, allebei wel errug mijn type.........ik zou willen dat ik wat langer was......*droomt verder*

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 10:54

gijsenkim schreef:
hoe het ideale paard eruit ziet???
een paard die mijn tekortkomingen om kan zetten in mijn pluspunten met het lijf van een sportgod Haha! Haha!: D

Ik vind dat idd een goede?.

Pipo:
Hoe zou jij dan het type/bouw paard willen zien wat tot laten we zeggen Z niveau?. Dus zowel springen als dressuur op dat niveau kan lopen?.

Dat een paard lief en braaf is is voor mij op dit moment een 2de iets. Klinkt raar maar heb de afgelopen jaren geleerd dat een niet lief en makkelijk paard een mak lammetje kan worden als je maar consequent bent. Ik zoek het paard waar ik lekker mee kan draaien in de sport als amateur bedoel proff. ben ik zeker niet. Die lekker beweegt en met plezier en inzet zijn werk doet geen domme dodo.

Wel leuk om te zien hoe verschillend de meningen zijn maar ja we willen ook niet allemaal hetzelfde paard (gelukkig).

Geniet je een beetje Dimple Haha!.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:00

Prisca schreef:
Geniet je een beetje Dimple Haha!.

Ikke wel Tong uitsteken (sttttttt.......zit op kantoor.........maar heb geen zin Bloos! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:34

Afbeelding
Deze vind ik echt eindeloos.
Goede kleur, goed exterieur, voldoende bloed en een fijn temperament.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 11:53

Euh jippie wie is dit en wat voor een bloed?. Zit er idd wel erg leuk uit qua type.

Ow Dimple ik schud je de hand ik zit al de hele week niets te doen op het werk?. Maar ja hier is niets te doen Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:16

Prisca schreef:
Euh jippie wie is dit en wat voor een bloed?. Zit er idd wel erg leuk uit qua type.

Dit is Michelangelo, PasteurXMatador

Over zijn eigen prestaties:
Tijdens het Verrichtingsonderzoek in 1988 te Warendorf, dat door deze soepele en krachtige Trakehner als 3e werd afgesloten, brak Michelangelo het record op de renbaan. Met zijn fantastische Galop bracht hij de snelste tijd op de klokken die ooit tijdens een Verrichtingsonderzoek is geregistreerd. In 1990 werd Michelangelo na de 3-Weekse test in Ermelo bestempeld als Vriendelijk, Eerlijk, Attent, Aanhankelijk, Gehoorzaam en goed Geheumeurd. Hij laat zich plezierig rijden en beschikt over een vlugge voorbeentechniek. Michelangelo eindigde in de Hengstencompetitie als 3e, later heeft hij gepresteerd op Lichte Tour Niveau.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:08

haha ook ik ben in de maling genomen met samsam en sjors Boos! Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:29

_Romana_ schreef:
haha ook ik ben in de maling genomen met samsam en sjors Boos! Haha!

Haha!

Ik denk dat we over een jaartje ofzo maar eens samen een kur op muziek moeten rijden Sam, pas de deux. Wat denk je ervan? Die 2 zijn wel leuk bij elkaar denk ik Haha!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:05

Lijkt me een goed plan, rond de jaarwisseling is er Epe elk jaar een pas de deux! Wat dacht je van volgend jaar?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:08

Samsam schreef:
Lijkt me een goed plan, rond de jaarwisseling is er Epe elk jaar een pas de deux! Wat dacht je van volgend jaar?

Doen we! M niveau? Ik ben dan nog geen Z hoor Schijnheilig, jullie misschien al wel Haha!.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:08

is goed, lijkt me leuk! goh, jij wet vast wel iemand die de muziek in elkaar kan draaien?!? Knipoog

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:00

Afbeelding

Zo ziet voor mij het perfecte paard eruit, alleen had zijn schoft iets lager gemogen.

Groetjes Pharlap.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:34

Afbeelding

Mijn perfecte paard: Special Paint. Dit is helemaal mijn type!! OK dan!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 23:12

wow hij is idd gaaf zeg.

Afbeelding

Kan je hem ook goed zien. Lekker paard zeg hoe groot is hij?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 00:39

Hoe ik graag wil dat een sportpaard eruit ziet? Tja als je druk bezig bent die topper te fokken dan zal 1 a 2 % werkelijk topper worden Haha! De rest kan dan prima fungeren als sportpaard voor de amateur. Maar ik wil een fijn werkbaar karakter.

Qua type zie ik een paard wat liever niet een te lang voorbeen heeft. Als je gaat kijken naar de paarden met een lang voorbeen is het opvallend dat deze bijna allemaal een stuk minder galopperen en al helemaal geen sprongetje kunnen maken. Verder zie ik graag een hals met lengte en inderdaad front. De rug moet normaal zijn en de achterhand ook. Niet te ronde kontjes want daar zie je vaak weer het probleem dat ze niet kunnen zitten. Daarnaast zie ik graag een schuine goed ontwikkelde schouderpartij erin. Liever een wat rechter achterbeen dan een te gehoekt achterbeen.
Verder vind ik de voeten ook heel belangrijk. Goede gezonde voeten onder het lijf van een paard, en de stand moet ook recht zijn.
Een paard moet naar mijn smaak bergopwaarts bewegen, maar ABSOLUUT NIET bergopwaarts staan. Heeft ook weer te maken met dat lange voorbeen. Je krijgt dan ook een beetje het idee dat je naar een Giraffe staat te kijken.