Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pipo schreef:In mijn ogen kan iemand paardrijden als ik op de paarden stap van deze persoon en er zo mee weg kan rijden. Je het gevoel hebt van : oliebol dit is een fijn paard die fijn na te rijden is!
Wat voor klasse deze persoon heeft gereden vind ik weinig toegevoegde waarde hebben.

schoentje schreef:Persoonlijk vind ik dat de tweede groep beter kan paardrijden, want bijna elke malloot kan met een goed paard, wat geduld en volharding het Z bereiken...
Maar dit is wat duidelijker gezegd.
Pipo schreef:Persoonlijk vind ik eigenlijk dat iedere ruiter een normaal B/L parcours moet kunnen springen
Nicolletje schreef:Ligt ook aan het paard vind ik.

. Margreet schreef:Dan vallen er al een heeeeeeeeleboel mensen af!
Ik kan me er wel in vinden hoor, maar dan kom je wel weer bij het volgende: Ben je dan automatisch een slechte ruiter als je een beetje bang bent en niet durft te springen? (Blessures e.d. even buiten beschouwing gelaten) En ik ken ook weer springruiters die best netjes kunnen dressuren en hun paard goed gehoorzaam voor elkaar hebben, maar een dressuurproef rijden ze niet aan elkaar (is ook een vak apart).
Ik heb sinds kort m'n angst overwonnen en heb nu regelmatig springles en ik merk inderdaad dat dat ontzettend goed voor je is, je wordt er absoluut een stuk handiger van en dat merk je ook in de dressuur!
WWWiske schreef:Waarom rijdt dan niet iedereen in het Z?
(en nu niet aankomen met: daar zijn ze al weer uit, of, ze zijn net met een jong paard gestart)
Kan je dat niet zelf bedenken?Hetja schreef:Omdat niet iedereen in het bezit is van een 'goed' paard....
Karin schreef:En als ik dat weet te volbrengen (met mijn hart in mijn keel), ben ik dan een betere ruiter dan iemand die dat absoluut niet durft en ook gewoon niet doet? Want dat was eigenlijk de vraag die ik stelde - en Margreet ook.
Pipo schreef::? Kan je dat niet zelf bedenken?
- persoon rijd liever jonge paarden
- persoon heeft de financien niet om veel wedstrijden te rijden
- persoon heeft geen trailer om op wedstrijd te gaan
- persoon heeft geen tijd voor wedstrijden
- persoon hecht geen waarde aan de wedstrijdsport
- Persoon vind het leuker om jonge paarden op te leiden tot het M en ze daarna te verkopen.
En ga zo maar door!
Pipo schreef:Ok, ik zal het anders zeggen: Ik vind het een tekortkoming in je rijtechnische ervaring als je niet eens een paar parcoursen hebt gesprongen. Dit is vaak terug te zien in de houding en balans van een ruiter.