kan dit of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:10

ik vind dit ook heel erg, en heb helaas zelf ook al meerdere keren een paard verkloot zien worden. Maar op de een of andere manier luisteren zulke mensen vrijwel nooit. Ze zijn zo zeker van zichzelf dat ze het wel kunnen, die nemen niet zomaar raad van anderen aan. Ik heb ook al vaak genoeg ergens wat van gezegd (op een vriendelijke manier) maar altijd zeggen ze iets terug in de trant van 'ja maar bij dit paard werkt dat niet' , 'dat beest moet gewoon maar es een keer luistern', 'ik weet heus wel wat ik doe' , enz.
Ik kan er gek van worden. In 9 van de 10 gevallen is het paard gewoon stom (volgens die ruiters dan).

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:17

zielig mens zeg Boos!
zegt er dan niemand iets van op de manege?! zijn die blind ofzo
eigenlijk vind ik dat we haar achter haar rug uitmaken dat ze niet kan rijden enzo. graag slotje vind dit niet kunnen!!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:29

ponylovertje schreef:
. Maar op de een of andere manier luisteren zulke mensen vrijwel nooit. Ze zijn zo zeker van zichzelf dat ze het wel kunnen, die nemen niet zomaar raad van anderen aan. ).

idd want ze rijden al zoooooo lang dus dan kan je automatish ook wel een paard inrijden
dat het een vak appart is komt gewoon niet bij ze op
het is en blijft zonde! Verdrietig

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:31

lovesSkippy schreef:
ik ken een meisje en die gaat/is een paardje aan het inrijden. zelf kan ze helemaal niet goed rijden en nou willen zij en een ander meisje hem met sporen gaan rijden omdat ze hem sloom vinden en met elastiek omdat hij niet aan de teugel wil lopen Boos! . hij is 3 jaar. en heeft net voor het eerst een zadel op ze rug gehad.
wat vinden jullie hiervan.
geef alsjeblieft je mening

ik heb eigenlijk maar een opmerking..

*zucht*

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:34

jezus moet je nog vragen of dit kan of niet? dat weet je zelf toch ook wel

tinky_mariin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:33

dit is dus echt slecht, ik heb ook mn eige tinker ingereden. en heb naar ander half jaar pas sproren omgedaan. als ie zo sloom is moet ze dat eerst me haa benen en eventueel met haar zweepje zien op te lossen, niet me sporen. en ze kan geen eens wete of ie aan de teugel kan daar moet ze zich ook nog niet mee bezig houden, leer em eerst door te lopen en de over gangen enzo en daarna pas aan de teugel!!!!!! en ik ken ook mensen die metr een lastiek rijden, daar ggaaan ze soms al slomer door lopen ook!!!!! groetjus mariin

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:12

My Dominique schreef:
ik word er zo moe van he! al die mensen die denken dat een paard inrijden wel "even "gedaan kan worden en dat het simpel is
waarom heb je anders speciale stallen waar mensen paarden inrijden?
waarom moet er iemand met ervaring bij zijn? als het toch zo simpel is.
waarom worden er zoveel paarden verkloot.
blegh inrijden is niet iets wat je zomaar even doet
helaas zien veel mensen dit niet! en komen ze later met opmerkingen als
mijn paard is echt raar hij wil als we van stal gaan alleen hel langzaam en als we naar stal gaan heel snel hij is raar!
of mijn paard is een puber hij pakt het bit vast!
mijn paard is vals hij bokt
enz enz
blegh ik kan er echt moe van worden! mensen als je er geen verstand van hebt begin er dan niet aan! laat iemand met ervaring het doen en kijk en help, maar begin er niet zelf aan!
helaas blijven we het nog steeds horen ben ik bang

Ik heb het al vaker gedaan hoor! Dit is de derde keer.......Twee keer hiervoor heb ik het met iemand erbij gedaan. Inrijden wordt meestal door zo'n stal in twee weken gedaan. Als je m wil verpesten kan dat meteen in de week erna ook al! OK dan! Als je zelf weer rijdt.

Je moet gewoon de tijd nemen. Daarom rij ik liever zelf in, hij hoeft niet over twee weken klaar te zijn.

Ik weet echt wel waar ik mee bezig ben. Alleen is arabesk door zijn geschiedenis een beetje een apart geval.....

En niet meteen sporen erin en slof erop. Dat slaat nergens op!

SPOREN ZIJN NIET BEDOELD OM HET PAARD HARDER VAN TE LATEN LOPEN MAAR OM SUBTIELER AANWIJZINGEN TE KUNNEN GEVEN

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:19

kan niet

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:28

Laat er een volwassene eens iets van zeggen, luisteren ze vaak beter naar. Er loopt daar vast wel iemand rond met een beetje VERSTAND

fopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:06

Je hebt nu eenmaal van die mensen die menen dat ze het allemaal kunnen en dat ze het allemaal goed doen. Ik rijd zelf op een handelstal/manege. je hebt daar vaak mensen die een jong paard kopen (wat afgeraden wordt omdat ze weinig ervaring hebben) en die menen dat ze heel goed kunnen rijden. Je ziet ze dan prutsen in de bak en je hebt er dan medelijden mee. Er wordt dan bij ons ook vaak iets over gezegd. Meer kun je niet doen, Het paard is van hun en je hebt er helaas niets over te zeggen en zulke mensen nemen toch niets aan van een ander. ht is heel sneu voor dat beestje maar het is gewoon niet anders.

Je kunt je eigen er aan dood iriteren maar je schiet er niets mee op en iedere keer dat je daar met een kwade kop iets van zegt hoe minder effect je op ze hebt, want dan nemen ze helemaal niets meer van je aan. Probeer er een keer rustig met hun over te praten of zoek iemand waar ze wel goed mee op kunnen schieten en die misschien wat meer indruk op haar maakt, misschien wil ze daar wel naar luisteren

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:22

laat dat slotje maar trut die ze is

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 23:27

goed nieuws, als het goed is is de pony verkocht naar een goede eigenaar die er verstand van heeft
Tong uitsteken

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:46

welshfreak schreef:
laat dat slotje maar trut die ze is

waar slaat dit op dan of ben ik nu blond? Blond

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 09:44

hetismij schreef:
waar slaat dit op dan of ben ik nu blond? Blond

Ik doe met je mee want ik snap het ook niet Blond

Een paard dat zo jong is zou eerst bezig moeten zijn met de juiste balans te vinden, het heeft net een ruiter op de rug en dan wordt het al in de krul getrokken Boos!

Offtopic : Ik zag dat je op Poelenburgh rijdt, staan Carlijn en Igor daar ook nog steeds? Lachen