Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
russel schreef:He Dinkeygirl en jij bent toch in het bezit van die gruwelijk mooie anda?
Dat is toch wel logisch? Jouw paard mag toch niet mooier zijn dan van een ander

Gamier schreef:Wat mij opvalt dat er 2 soort stallen zijn. De recreatie stal voor mensen die puur recreatief met hun paard bezig zijn (vaak minder faciliteiten bv. pensionstallen bij boeren = lagere kosten). En de sportstal waar mensen puur met paardensport bezig zijn (veel faciliteiten, professioneel opgeleid personeel = hogere kosten).
Mijn ervaring is dat deze 2 niet echt samen gaan. Op de recreatie stal zal de sportruiter zich niet op zijn/haar gemak voelen en visa versa.![]()
Ik vind dit persoonlijk heel jammer. Ik neem aan dat er genoeg mensen zijn die om wat voor reden dan ook (i.v.m. bv. faciliteiten of juist lagere kosten) naar een andere stal zouden willen maar dit niet doen i.v.m. bovenstaande reden.
Wat is jullie mening? Kunnen deze 2 groepen samen of zijn deze 2 groepen te verschillend.![]()
PS. Ik ben van mening dat je als recreatie ruiter de sportruiter moet respecteren en visa versa.

Vickylover schreef:Ik denk ook dat het erg aan de sfeer ligt die er op stal heerst. Daarvoor heeft het verder niks te maken met de faciliteiten geloof ik..
is. De pensionstallen zijn echt niet slecht maar net dat beetje extra mis je zeker met dit weer
volgende week ga ik starten........ik zei toch volgende week ga ik starten......
) - dan zet je toch sneller door als je op een stal staat waar meer mensen staan die wedstrijden rijden. Kendra schreef:Hier vind je wat, daar laat je wat........
???? (is een geintje maar toch ......ben benieuwd hoe jullie er tegenover staan) 
Karin schreef:Dat hangt geheel van de instelling en mentaliteit van de betreffende individuen af.

). Helaas 'moest' ik daar weg omdat de voorzieningen gewoon steeds slechter werden, door de situatie van de stalhouder (waar hij niets aan kan doen). Karin schreef:Dat hangt geheel van de instelling en mentaliteit van de betreffende individuen af.

Citaat:
Gamier vroeg: wat is het verschil tussen de sportruiter en de recreatieruiter?
Ik vind dat een sportruiter een paard "traint" voor de volgende wedstrijd en verder niks. Paard niet goed? Hup, volgende.
Meestal heb ik het dan over de discipline dressuur.
(Mijn ervaring he)