ervaringen met manege's regio rotterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:19

ja wel even vertellen hoe het er is geweest hè

Heel veel plezier !!!!!!!!!!!!!!!!!!

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:50

caarootje schreef:
nou het is toch flika geworden in hellevoetsluis(vierpolders)
de eerste indruk was niet echt fantastisch(uiterlijk) maar.........ze zijn er ontzettend betrokken bij de paarden, paarden hebben ook flinke weidegang, stallen zijn schoon, paarden zien er echt goed uit!
de lessen worden echt heel goed gegeven en de mensen zijn er heel erg sympathiek.

dus over 2 weken gaan we (mijn man en ik) bij flika lessen

Deze keuze had ik nou echt niet verwacht Haha! Stal flicka zit erg dicht bij mijn huis en ik had altijd begrepen dat het lesniveau erg laag lag. Ik ken een aantal mensen die daar gereden hebben die er niet over te spreken waren, maar dat heb je altijd als mensen weggaan natuurlijk Knipoog Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden.
Ze organiseren wel heel wat buitenritten en andere activiteiten.

caarootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:58

ja ik zal zeker laten weten hoe het is gegaan.

heb gisteren zitten kijken hoe mijn stiefdochter les kreeg en ik was echt onder de indruk.
ze organiseren idd heel veel.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:02

tobilover schreef:
Dit vind ik dus wel erg overleden,ik heb er ook gereden en er word wel degelijk goed voor de paarden gezorgd!
En er is een heerlijk park bij waar je lekker kan rijden.

Dat Park waar jij het over hebt wordt tegebwoordig doorkruist door de HSL.
Er is dus weinig park meer waar er gereden kan worden.

Ik weet niet in welke tijd je op deze manege gereden hebt.
Maar ik ben het met Banjer2003 eens.
Ik heb hier 14 jaar gereden.
Toen hij werd overgenomen ben ik er weggegaan.
Om de simpele reden dat ik vond (hierbij mijn vriend ook) dat ze slecht voor de paarden zorgden.
Ik kan je verschillende details geven, maar dat doe ik niet hier op bokt.
Vind niet dat het mijn taak is een manege door het slijk te halen.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:20

ik sta zelf op de rotterdamsche.

sta er nu ruim een jaar en het bevalt goed. we hebben 6 instructeurs lopen en een men-instructrice. Keuze zat dus.

Er is idd een ballotage-commissie waar je door moet. Dat stelt eigenlijk niets voor, het is meer een kennismakingsgesprek. De ballotage bestaat omdat het zo in de statuten beschreven staat en dat niet zomaar veranderd kan worden. Het gaat erom dat de rotterdamsche een vereniging is en dat je dit voor de belasting zo moet. (weet niet precies hoe het zit, soory).

In de vereniging heb je verschillende clubs. Die hebben een vast lesuur en daar rijden alleen leden van de club in. Je wordt vaak gevraagd voor een club om lid te worden en je kan het ook vragen...er wordt nooit moeilijk over gedaan.

1 van de clubs heet de Saturdays: een club waar je alleen lid kan worden als je min L+1 bent, dus speciaal voor wedtsrijdruiters. Hun clubles is op zaterdag van 3 tot 4 en van 4 tot 5. Dan hebben we les van Barbara Koot. Verder is er nog ong. 6 keer per jaar een clinic (meestal van Mathie Boomaars).

Zo heb je ook nog de Sundays, de springclub voor wedstrijdruiters. Zij hebben elke zaterdag les van half 10 tot 11 van Gertjan Mooy.

Er zijn dus veel goede instructeurs bij ons te vinden en voor elk wat wils. De lessen zijn altijd goed bezet, maar dat geeft ook aan dat er veel enthousiaste mensen zijn. Er is een ook een max. aantal ruiters in een les.

Ik denk dat je bij ons wel meer betaald dan op een manege, maar het verschil is dat wij geen winstoogmerk hebben, dus dat alles terug komt naar de leden. Je bent ook een stukje eigenaar als je lid bent, dus je hebt ook zeggenschap, etc.

Veel succes met het vinden naar een geschikte manege die het best bij jou past.

groetjes wendy

Hallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:53

caarootje schreef:
ook nog mensen met ervaring bij hippisch centrum barendrecht?

Ja, ik heb er prima ervaringen. De lessen zijn perfect, aan de paarden wordt heel veel zorg besteed. De mensen zijn er erg vriendelijk en behulpzaam. Tja wat moet ik nog meer zeggen.

Hallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:42

Vind het trouwens wel vreemd dat als er zo over HCB wordt gepraat er inmiddels zo'n 70 lessen per week worden gegeven. Dan moeten er toch wel honderden mensen zijn die daar per week rijden en het goed naar hun zin hebben. Zoals altijd kun je het niet iedereen naar hun zin maken en iedereen heeft het recht om ergens anders te gaan rijden. Daarnaast zijn mijn ervaringen dat als ze weg gaan met de paarden om op andere maneges te rijden ze altijd de eerste prijzen weg halen zowel bij springen als bij dressuur. Dit moet m.i. toch iets zeggen over het niveau van zowel lesgeven alswel de paarden en ruiters. Een van de moeders vertelde mij laatst dat er een hele beginnersgroep in de vierde les in galop zat dat noem ik toch een knap staaltje les geven. Wel vind ik HCB een beetje duur maar daar krijg je wel wat voor terug voor mij is het belangrijkste dat je altijd je voorkeur voor een paard op mag geven, juist voor zo'n bangert als ik.

karina17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:41

kan iemand mij uitleggen wat jullie tegn hcb hebben. het lijkt er verdacht veel op dat jullie proberen mensen weg te jagen daar of er voor te zorgen dat er niemand meer komt. ik zou eerst eens bij jezelf te rade gaan of die slechte ervaringen niet aan jezelf te wijten zijn. voordat je een manege af gaat lopen zeiken zonder enige reden. ik heb daar namelijk heel erg lang gereden en heb het er prima naar mijn zin gehad. ik ben verhuisd en woon te ver weg om daar nog te kunnen rijden. ik vind dat echt vreselijk jammer en ik mis de sfeer en de paarden. de mensen staan altijd voor je klaar wat voor problemen je ook hebt er is altijd wel een mouw aan te passen. barendrecht moet je zien als een grote familie met de eigenaar als spil waar het geheel op draait. ze hebben alles over voor de mensen die er rijden en zeker voor de jeugd. er worden veel wedstrijden georganiseerd en er staan echt hele goede paarden die enorm veel capaciteiten hebben. zulke top paarden ben ik nog nergens tegen gekomen. als jij er niks mee kunt. tja.... op veel paarden is het een uitdaging om te rijden. en iedere les leer je weer wat nieuws. jammer dat er mensen zijn die deze manege zwart proberen te maken. ik geloof nooit dat dat de bedoeling van deze site kan zijn. als je het niet gelooft ga er dan zelf eens kijken of neem een kijkje op de website. gewoon hippischcentrumbarendrecht. ik weet zeker dat het je er zal bevallen.

humpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:24

ik heb een hele goede ervaring met HCB
prima naar mijn zin en vooral met de eigenarese en de eigenaar
sommige mensen lopen alleen maar te zeiken over hcb.waarschijnlijk dat ze uitgekots werden door de meeste mensen en dan ga je rare dingen zeggen wat helemaal niet klopt.
ten eerste staan de paarden en ponys er heel goed bij en ze zijn super verzorgd.
mensen die alleen maar commentaar hebben over hcb moeten eens naar hun zelf kijken
stelletje kleine kinderen.

reiky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:26

ik rij al een aardige tijd op HCB en heb het echt reuze naar mijn zin, en zo goed als ze hier voor de paarden zijn ,zijn ze nergens. en als je niet recht over de ac lijn kan lopen ligt dat volgens mij aan de ruiter want mij lukt het wel. ook word er weer heel veel georganiseerd, pas de pass de deux gereden, was erug gezellig Haha! Haha! Haha! ik snap niet dat iemand op zoek gaat naar een andere manege, een betere zal er echt niet zijn

humpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:31

HCB IS EEN GEWELDIGE MANEGE VOL GEZELLIGHEID
VOOR IEDER WAT WILS
KOM MAAR EENS KIJKEN
ECHT SUPER DAAR
OK dan! *LOL* OK dan!
IEDER JAAR WEDSTRIJDEN EN ANDERE ACTIEVITEITEN
Haha! Lachen Haha!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:57

schaduwaccount??????
ineens 4 nieuwe bokkers die alle 4 hier reageren en alle 4 positief?
hmmm heel toevallig... of toch niet?

Mr_Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:01

IK snap niet waar dit over gaat. Dit lijkt allang niet meer te gaan over wat nou een goede manege zou zijn. Het lijkt meer op een topic over manege HCB.

Om maar weer even on topic te komen. Mijn ervaring met Manege de Hoekse waard is waardeloos. Zeer persoonlijk maar na een kwartaal daar had ik het wel gezien. Zo onpersoonlijk daar, waarschijnlijk hebben ze niet eens gemerkt dat we niet meer komen. Haha!

Inmiddels rijden mijn zoon en ik op HCB en hebben het prima naar ons zin. Ook de nieuwe eigenaren zijn duidelijk mensen. Met een goed gevoel naar de paarden en pony's toe, maar zeker ook naar de klanten. Wat ik vooral miste in Oud Beijerland was het familie gevoel. Nu hebben we dat wel.

Dus zou ik niet weggaan bij HCB zonder een hele goed reden!!! En als je er nog niet rijdt moet je toch eens goed na gaan denken hoor Knipoog .

Groetjes Mr Ed

Mr_Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:02

pjotr schreef:
schaduwaccount??????
ineens 4 nieuwe bokkers die alle 4 hier reageren en alle 4 positief?
hmmm heel toevallig... of toch niet?

Nee dat is nou dat familie gevoel van HCB en waarschijnlijk alleen nog maar het begin. Gna

humpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:03

om onze manege niet te laten afkraken door mensen die er gereden hebben.het is een super manege

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:12

ik heb ik heel lang op manege barendrecht gereden tot hij verhuist werd.
ik heb daar altijd goed les gehad en veel geleerd. en de pony's zijn leuk.
ik heb er wel nog een half jaar stage gelopen op de neiuwe manege en die paardjes worden heel goed verzorgt daar. hadden echt niks te klagen vergeleken bij andere manege's.
vroeger had ik altijd les van goede lesgevers, weet niet hoe het er nou zit, maarja

manege charlois heb ik ook nog tijdje daarna gereden en 's avonds gewerkt ind e avonddienst zeg maar.
maar de paardjes vond ik niet echt heel goed verzorgt worden.
werd er een paard opengeprikt door kapotte spoor aan beide kanten. moest gewoon doorrijden en werd op stal gepleurd en alleen beetje afgeveegd met vieze spons. ik heb het toen maar moeten ontsmetten enzo. ze zijn vaak laks. het voer is slecht.
en de stallen vind ik er altijd vies uitzien. ik heb er gereden, kreeg een tijdje les van een hele goede lesgeefster, waar ik niog wat van leerde, maar daarna kreeg ik van iemand les die geen idee had waar ze het over had en zelf net 2 jaar paard reed :S
het is dan wel goedkoop, maar ik zou er dus niet gaan rijden om goed dressuur te rijden.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:45

ow en dat park achter manege charlois ben in je 5 min weer uit gereden Clown
ik sta al 5 jaar daar in de buurt en ga er alleen heen als ik niet zoveel tijd hem om te rijden. echt klein en saai.

karina17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:13

ik heb wat mailtjes gelezen over hcb en vooral over de eigenaren. waar slaat dit allemaal op. als we toch mensen gaan zwart maken dan lust ik er ook nog wel een paar. ik weet wie de voorzet heeft gegeven en deze dames zijn echt niet wat ze lijken. wat een walgelijk zooitje zijn jullie zeg. als je het ergens niet naar je in hebt dan ga je weg, maar om dan op een paardensite bovendien een manege zwart te gaan maken dat is echt heel ziek. toch eens een bezoekje aan een therapeut gaan brengen denk ik. anger management!?
schaduw accounts pff. wij komen gewoon op voor onze manege. edje zei het al 1 grote familie en alles gaat als een lopend vuurtje. proberen hier een paar dames een manege om zeep te helpen zeg. ga toch iets zinnigs doen met je leven ipv mensen af te zeiken op een site. ik heb hier geen goed woord voor over. bah!!!!!!!!!!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:38

Ik denk dat iedereen wel zijn zegje gedaan heeft.
Hier gaat een slotje op.