Buitenrijden in winter; wat allemaal nodig ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:45

Karin schreef:
*meldt*
http://www.bluebalance.nl/chaps.htm - ik heb de blauwe. Haha!

In welke prijscategorie liggen deze chaps?
Ik moet namelijk opzoek naar een nieuwe "warmtebron" voor deze winter. Die van vorig jaar heeft het namelijk maar 1 ritje uitgehouden (was wel een ritje van 8 uur, maar toch)
En zijn ze echt warm?????

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:30

ik heb altijd termolaarzen, en een winterjas aan
en voor de rest gewoon hetzelfde als in de winter..
en ik rijd altijd buitenritten.

heb ook wel een thermobroek, maar dat vind ik voor geen meter zitten..

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:40

Chaps zijn 65 euro, ik vind het erg meevallen.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:42

Dat valt idd erg mee (voor de "hele" chaps he, niet de halve). Ik vind het alleen iets minder dat je ze hier in de buurt nergens kunt krijgen. Zou ze toch liever eerst willen zien en voelen alvorens er 65 euro aan uit te geven.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:06

Hoi Ingrid,

zoals je weet heb ik de laatste jaren in buitenbakken rond gereden. Ik ben wel een enorme kou kleum, maar bij mij werkte goede thermo onderbroek met lange pijpen het beste. Extra sokken aan waardoor je tenen krap komen in je laarsen is echt een ramp, ze vriezen voor je gevoel dan dood. Lekkere fleece truien en geen katoen aan (als je zweet blijft dat zo drijfnat waardoor je je nog kouder voelt in de winter). Zelf heb ik al jaaaren Kyra K jassen. Licht en ruim, water en wintdicht en je zweet eronder niet als een otter. Wel heb ik voor de iets minder koude dagen de zomerjas variant aan, dat gaat prima als je wat gedraafd bent, zo warm je jezelf op onder de jas.

Leuk dat het zo goed gaat!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:08

Mikkie schreef:
Ik vind het alleen iets minder dat je ze hier in de buurt nergens kunt krijgen. Zou ze toch liever eerst willen zien en voelen alvorens er 65 euro aan uit te geven.

Je zou de distributeur (Blue Balance dus) ff kunnen mailen met wat adressen van ruitersportzaken bij jou in de buurt, misschien kunnen ze er wat mee. Zelfs de mini-ruitersportzaak bij mij in het dorp die drie middagen per week (bij wijze van spreken) geopend is, verkoopt ze. Lachen

Maar idd, ze kosten 60-65 euro, kan iets verschillen per winkel.