Stap jij altijd zonder angst op je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 18:33

jantina schreef:
Ben je bang als je nog een extra rondje longeert voor je opstapt? Ik vind van niet.

Tsja, daar heb je ook verschillende kanten op.
Je kan natuurlijk longeren omdat je weet dat je paardje druk is, en dat je gewoon móet longeren om geen brokken te maken,
maar ik longeerde in het begin altijd, ookal was mijn paard vreselijk lief, ik was toch bang dat hij te wild zou zijn, en durfde er pas op als ik zeker wist dat hij rustig was. ik hoefde dan ook maar 1 rondje te longeren, gewoon om het zeker te weten. Ik denk dus wel degelijk dat dat iets met angst te maken kan hebben, zonder gelongeerd te hebben stapte ik er écht niet op Bloos

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:36

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit bang geweest ben op een paard.
Geen paard was te vervelend voor me...
Vond niks eng...

Zit nu heel diep te graven, maar kan zo snel echt niks bedenken...Er zal
vast wel is een keer geweest zijn dat ik wat meer gespannen was, maar
angst heb ik nooit gehad.

Op mijn paardje kun je echt alles doen.
Beetje dom misschien, maar toen ik aan het buitenrijden was wilde mn
nichtje er ook op, dus geprobeerd.
Het is dat ik het zielig vond, maar hij gaf geen kik.

Op zich wel jammer, ik hou wel van paardjes met een beetje (veel Haha!) pit.

En het is niet zo dat ik nog nooit gevallen ben, want oehh ik ben al zo vaak
gevallen.. Pols gebroken, neus 2x gebroken!

Ah, en met dat neusbreken... Ik brak mijn neus op de vervelendste knol
van stal. Was er al een paar keer afgevallen en toen ineens gooide hij zn hoofd tegen
mijn neus aan Boos!.
Dat deed pijn en wilde nooit meer op dat paard Lachen
Dat is denk ik wel het enige en engste wat ik van paarden heb gevonden Lachen

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:47

Bij Ranger en Cheyenne wel. Bij het begin van Ranger niet zo maar hij is als Hengst nog erg eerlijk Lachen Vind ik dan, ik dacht die slaat echt op hol maar dat gebeurde niet. Cheyenne die was vanaf het begin al betrouwbaar. Je kunt van haar niet verwachten dat ze op hol slaat. Ze staat alleen niet stil ze wilt altijd lekker doorlopen maar dat is niet zo erg Lachen Zo is het haar aangeleerd.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:52

Ik stap eigenlijk nooit met angst op een paard Schijnheilig Ofir vertrouw ik, Rival doet geen hele vreemde dingen, en ook met inrijden ben ik niet bang. Als ik eraf val, dan gebeurt het maar. Ik heb ook nog nooit iets gebroken (afkloppen...) Haha! Het ergste was een flinke blauwe plek op mn kont en pijn in mn buik door in de winter (het vroor best hard) van Ofir zonder zadel te glijden. Niet zo handig, maar mn eigen schuld Haha!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:09

ik heb geen angst als ik op me pony stap. IK weet van te voren dat ze niet stil blijft staan met opstappen en dat ik de laatste tijd alleen maar rodeo rij. Want ze schiet er heel de tijd vandoor als ik erop zit. Maar verder ben ik nog nooit bang geweest

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:00

de eerste paar keren dat ik mijn merrie ging rijden bij ons op stal, had ik af en toe wel eens knikkende knieën, ook de eerste keer dat mijn instructrice en ik naar een wedstrijd gingen om daar wat rond te rijden, het was een jonge merrie, en mijn eerste paard, ze was toen net geschoren, en ik kreeg haar toen het nog vrij koud was, dus ze was extra fris, na 3 keer was het wel over, en vertrouwde ik haar volledig, ze kan vaak nog wel wat bokkesprongen maken, maar bang ben ik zeker niet meer Lachen lijkt me ook niet goed als je vaak met angst op je paard stapt..

Marlouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:08

Nee stap nooit met angst op mijn paard maar denk ook niet dat je met angst op moet stappen...... Scheve mond

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:01

Vanwege mijn vakantie was mijn paard 2.5 week niet gereden of gelongeerd. Ik stapte zo op. Ik wist ook gewoon dat het kon.
Ik heb er nu heel veel vertrouwen in.

Een paar jaar geleden had ik dat nog niet gedurft. Toen had ze vaak echt rare rotstreken.

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:17

Ik stap niet altijd met het volste vertrouwen op mijn pony (nee niet het Shetje op de foto Bloos ) Dat komt denk ik omdat ik niet zo lang geleden gelanceerd ben over het hek Verward en toen ben ik erg geschrokken ja...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:30

Bij Vos heb ik nog nooit angst gevoeld, integendeel, het klinkt heel stom maar ik heb het gevoel dat ie wel een beetje op me past...

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:37

Ik heb eerlijk gezegt met Flame nog nooit een angstgevoel gehad Scheve mond Zelfs niet toen we voor het eerst meegingen doen aan een cross en ik geen flauw benul had hoe hij zou reageren. Wat een schat is het eigenlijk toch!! Lovers Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:49

Ja hoor, vanaf de allereerste seconde dat tjo onder het zadel was ben ik opgestapt zonder vrees en dat doen we nu bijna 4 jaar jaar later nog steeds... heb de grootste lol met mn knol.
Ben zelfs vorig jaar met dr onderuit gegaan en daarna gewoon weer opgestapt (met gebroken elleboog bleek achteraf), en weken erna zat ik er alweer op mn mn gipsen pootje, hihihii

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:41

Bij Marco ben ik ook nooit bang geweest zodra ik opstapte, het is net of je op een zak aardappelen klimt Clown Al zou ik af en toe ook wel eens wat meer pit in hem zien.... Knipoog Schijnheilig

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:42

Bij Arzu ben ik nooit bang me topstappen, maar soms dan dnek ikw el eens van : oei as.. had die bocht nou maar neit zo krap genomen Knipoog

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:44

Angst heb ik nooit gehad, en op Hof en Ayco al helemaal niet!

Ik had in het begin op Maestro nog wel dat ik het wat spannend vond, maar angst, nee.. Dat niet.

Daisy610

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:13

Ja ik vertrouw daisy wel.
dat was vroeger met mijn shetje midnight wel anders hoor die had zadelwang en voordat ik kon gaan rijden moest ik nog even een paar felle bokken verwerken! vooral in het begin was ik wel zenuwachtig. Verdrietig ik mis midnight die is gestorven maar daisy is wel geweldig. alleen voor een wedstrijd soms een beetje zenuwen!!!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:21

Ja, ik vertrouw mijn pony volkomen. Hij schrikt wel eens, maar niet zo dat ik er af val. Hij zou ook nooit iets kwaadaardigs doen.

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:02

ik stap nooit met angst op mijn verzorg paard.
heb alle vertrouwen in hem