Wat is er zo bijzonder aan de Rambo dekens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er zo bijzonder aan de rambo deken?Zit toch weinig verschil in een gewone en een rambo?

A. Rambo dekens zijn gewoon van beter matriaal, mij maakt het niet uit dat ze dan duurder zijn.
64 (68%)
B.Ik zou ook voor de goedkope deken gaan
29 (31%)

Totaal aantal stemmen: 93

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 21:51

conclusie:
Rambo rulezz Tong uitsteken

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:00

Tsja, ik heb ook geen rambo's. Ik heb als winterdeken een Pagony Tiger, en vind die goed zat: Hij is warm, waterdicht, ademend, en er zit een voering in die niet schuurt, verder past ie super, da's het belangrijkst. Dus als ik over dit dek tevreden ben, ga ik niet het 3 dubbele uitgeven. Kijk, als ik nou niet tevreden zou zijn is t wat anders, want ik vind t wel belangrijk dat ze een fatsoenlijk dek op heeft, ze draagt dat ding immers een paar maand.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:25

Rambo OK dan!
Echt super, wij zijn begonnen met de new-zeeland dekens.
Maar die ...... nooit weer, wat een gewicht.

Ik heb sinds vorig jaar een internetshop in ierland ondekt en nu staat een ieder lekker onder de horseware, Rhino, Rambo in alle soorten en maten Haha!
Alleen heb ik er nog 2 bucas tussen zitten, maar ja net nieuw maar eigenlijk.......... liever toch die ander

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:36

Maar hoe zit zo'n rambo nu bij de schouders? Ik heb een bucas en die heeft een extra plooitje voor meer schoudervrijheid ivm schuren. Hoe zit dat dan bij rambo of rhino of weatherbeeta???
Ik krijg altijd schuurplekken bij mijn haflinger, ik word er gek van! Ze heeft trouwens een smalle borst.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:38

Kan je mij de gegevens over de internetshop geven? Daar kan je dus zonder tussenpersoon zelf bestellen? Heb je daar ook voorbeelden van alle dekens?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:54

Het is de enige deken die mijn paarden heel houden en waar ze geen plekken van krijgen.
Ik doe ongeveer 4 a 5 jaar met een deken.
Ik was ze niet maar borstel ze aan het eind van het seizoen goed af en dan gaan ze de dekenkist in.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:00

Sugarmiss schreef:
Snel rekensommetje voor de simpele Rhino-light Euro 150

Gaat 5 jaar mee = Euro 30 per jaar.

Let wel: ik ben altijd erg tevreden geweest over mijn Rambo's, maar vindt ze in vergelijking tot ander merken én de tijd dat ze meegaan gewoon te duur.

Ik doe nu dus een proef met een 'goedkoper' merk.

Ik heb mijn Rhino Turnout Original Light voor EUR 112,50 gekocht en via een site in Ierland zijn ze zelfs maar 99 euro. Ik kan alleen even niet op de naam van de site komen Scheve mond
Dan valt het best mee. Mijn paard is tegen de 20 en kan niet meer tegen langdurige regen. Die heeft hem dus regelmatig opgehad dit jaar en momenteel dag en nacht. Super waterdicht en nooit schuurplekken. Ik heb hem alleen een maatje te groot gekocht (6.0) en zou nu een 5.9 kopen.
Ik heb een 150 grams van HH en die is ook wel fijn, maar haalt het niet bij de Rhino.
De Bucas Smartex Rain van 220gr lijkt me ook fijn, maar dan ga ik toch weer liever voor de Rhino Turnout Wug Medium. In de regen vind ik zo'n halve hals wel fijn. Dan blijven de schouders ook goed warm en droog...

Edit: de website is www.theequestranstore.com
Laatst bijgewerkt door Djilna op 15-10-04 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:09

Tinusje schreef:
nou, ik heb ze dus dit jaar wel voor het eerst gewassen, en nu zijn ze dus niet meer waterdicht. Ik heb het bij een speciale dekenwasserij laten doen Boos! Dus, waterdichte dekens niet meer wassen, het is ook eigenlijk helemaal niet nodig omdat de binnenkant glad is. Aan de buitenkant een beetje schoonmaken en van de binnenkant met een sponsje en het is weer genoeg. Dat is enige reden dat ik nu nieuwe dekens heb moeten kopen....balen! Duur leergeld, anders waren ze zeker nog twee winters meegegaan. Verdrietig

Misschien heeft iemand het al tegen je gezegd. Maar als je ze nu nog eens wast/laat weken in de bucas of Rambo wasmiddel worden ze waarschijnlijk wel weer waterdicht....
Is het proberen waard lijkt me!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:16

simongek schreef:
www.theequestrianstore.com is het adres. Net mijn Rambo Insulator en
Rhino stable binnen. OK dan!

Yep, daar bestel ik ze ook

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:22

Daar heb ik ook net de Rambo Turnout Wug medium besteld, prachtige deken en werd met drie dagen bezorgd!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:24

Ah, ik liep achter met mijn reactie Knipoog
Hoe zat het met de verzendkosten bij deze internetshop eigenlijk? 20 euro toch?

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:27

curly2day schreef:
Yep, daar bestel ik ze ook

Die site wil bij mij nooit openen Verward

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:34

Ik heb al jaren rambo dekens, tot voorkort de rhino uitvoering omdat ze goedkoper zijn. nu twee rambo's een origanal light, dus de groene zonder voering als regendeken en de rambo wug medium met halve hals en 200rams. Overweeg nog een supreme te kopen voor de winter. Rambo dekens heb ik altijd laten wassen bij speciaalwasserij, overigens verschillende en alle dekens zijn gewoon waterdicht gebleven. Ze mogen echter niet worden gestoomd (is ander procede) en ook niet met wasverzachter worden behandeld. Dat tast de werking van de adembaarheid en mogelijk waterdichtheid aan. De vezels van de stof zijn zo gemaakt dat ze waterdicht blijven. dus mogelijk is er met de deken zelf iets misgegaan en ligt het niet aan het wassen. Rambo geeft zelf ook aan dat ze gewassen mogen worden. ik heb ooit vroeger eens canvasdekens laten wassen, waarvan de singels en biezen toen zijn gekrompen. Heb geprobeerd claim in te dienen bij stomerij , maar die beweerden dat het in de stof zat. Heb uiteindelijk alle biezen en singels losgetornd en opnieuw laten vastzetten. de maat van de deken was nog gewoon hetzelfde en het zat dus niet in de stof.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:43

Mijn eerste Rhino (de Turnout WUG 200 grams, met halve hals) is in bestelling, ik ben erg benieuwd na al deze positieve verhalen over de Horseware-dekens !
Ik was het zat, vorig jaar een pagony gekocht, beide kruissingels zijn eraf en de voorsluitingen zijn op 3 punten gebroken...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:44

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:59

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:01

grandeur schreef:
Mijn eerste Rhino (de Turnout WUG 200 grams, met halve hals) is in bestelling, ik ben erg benieuwd na al deze positieve verhalen over de Horseware-dekens !

Laat even weten hoe hij bevalt! Dit is precies de deken die ik zelf ook wil aanschaffen

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:02

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:09

Djilan schreef:
Laat even weten hoe hij bevalt! Dit is precies de deken die ik zelf ook wil aanschaffen

Ik heb hem twee weken geleden binnen gehad, prachtige deken mooie pasvorm (zelfs op onze Anda met dikke nek). Blijft mooi liggen ondanks dat ie een beetje ruim valt.

Let op de maten, want ik heb de 6.3 feet besteld, is 190 cm onderlengte. De maten zijn dus net even anders dan van Bucas (daar heb ik altijd de 1.85 cm van)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:10

Djilan schreef:

En ik heb de Wug 200 grams afgelopen dinsdag dus aangeschaft OK dan! Ze loopt er nu pas een paar daagjes mee rond maar tot op heden ben ik zeer tevreden. Mijn paard heeft een ongelooflijk moeilijke lichaamsbouw waardoor veel dekens niet goed passen. (hele fijne bouw, hoge schoft en smalle borst) De Rambo ligt echter helemaal goed en schuurt of knelt nergens. Mijn paard is in de wei altijd vrij uitbundig maar de Rambo is nog geen centimeter verschoven Knipoog

Ik ben trouwens ook erg blij met de vernieuwde borstsluiting, (V-vorm met musketons) hij sluit op deze manier echt perfect aan en de sluiting is echt enorm stevig. (blijkt ook uit de BIT dekentest)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:12

Mijn paard heeft normaal 185, maar die ligt iets ruim. Maat kleiner past hij niet.
Nu heb ik dus de Rhino Lite in maat 6.0 (183) en die ligt behoorlijk ruim. Ik denk er daarom over om de Wug Medium in maat 5.9 te nemen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:51

Bij mijn paard ligt 185 dus ook iets te ruim, de 180 van Rambo zit echter als gegoten Knipoog

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:57

Rambo's zijn erg duurzaam hebben een goede pas vorm. maar helaas te klein voor mijn paard.
Ik moet zeggen dat de prijs mij ook van het aanschaffen afhoudt dan maar om de paar jaar 1 van 80 euro....

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:59

Leone schreef:
Rambo's zijn erg duurzaam hebben een goede pas vorm. maar helaas te klein voor mijn paard.
Ik moet zeggen dat de prijs mij ook van het aanschaffen afhoudt dan maar om de paar jaar 1 van 80 euro....

Te klein ?
Te smal van voren ofzo ??
Daar hebben ze nu een mooie oplossing voor, de Rambo exell, geloof ik