Hart in m'n strot: trainingsmolen 1e keer drama

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:53

Randy01 schreef:
Heb net contact gehad met de staleigenaresse. Ze wil het stroom er niet af doen omdat ze denkt dat hij er dan dwars doorheen gaat en ik kan haar begrijpen, ik denk dat idd ook.
Stroom eraf halen is dus geen optie. Morgen gaat hij met mijn merrie in de molen. Met z'n 2-en dus.

Ik zou het stroom er ook niet af halen. Ze zal nu het stroom wel weten en als het goed is is het evenveel als wat er om een weiland heen zin.

Ik zou haar komende week er even iedere dag inzetten net zolang dat het normaal is. En idd maar met 1 paard en niet meer.

Ik ben ook GEEN voorstander van meelopen paard hangt dan teveel aan je paard moet leren op zijn eigen benen zijn gemak te zoeken. Bij de ene duur het wat langer als bij de andere. Vooral alswat nu blijkt hij erg aan de eigenaar gaat hangen.

Kijk ook even hoe het met het tempo zit. Vaak staan ze te langzaam en krijgen ze de tijd om rond te kijken. Zet de molen wat harder zodat ze goed moet doorlopen en geen tijd krijgt om rond te gaan kijken. Desnoods als het kan op draf en flink doorlopen zodra ze rustiger word verander je het tempo weer.

Met rijden als je paard wat rondkijkt en druk is ga je ook dingen doen om hem bezig te houden dus bv veel tempo wisselingen enz.. dit kan je dus ook doen in de molen.

Vooral even doorzetten is wel belangrijk desnoods een hele week iedere dag een half uur/kwartier desnoods lekker uitstappen na het werk dan is ze toch moe.