Wie rijdt er nog meer altijd alleen buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:11

Ik rij ook vrijwel altijd in mn eentje. Heerlijk rustig, lekker rijden op mijn eigen tempo, sprintje trekken als ik dat wil Schijnheilig Ik kan mn eigen route bepalen en kan mn plannen altijd omgooien. Als je met iemand samen rijdt, moet je je altijd aanpassen. Heb ik niet altijd zin in Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:19

Ik rij eigenlijk nu bijna alleen maar in de binnenbak, het is nu te vochtig buiten. Dat is niet erg goed voor Pride's mok. En nu rij ik helemaal niet meer door een peesblessure Scheve mond

azriM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:22

Met Mirza rijd ik heel vaak alleen buiten. Ik vind het helemaal niet erg hoor, vaak heb ik daar wel behoefte aan na een drukke dag ofzoiets. Lekker samen met je pony, je eigen weg gaan, je eigen tempo, een beetje door het landschap zwerven.

Maar met anderen samen buitenrijden is ook heel gezellig hoor. Met Mirza vind ik het ook heerlijk om alleen te gaan.
Laatst bijgewerkt door azriM op 04-10-04 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:24

Ik rij vrijwel altijd alleen, omdat ik niet zo goed ben ik vragen aan andere mensen of ze een keer meewillen of of ik een keer met hun mee mag... Bloos Dus meestal alleen. Ik heb op 30 min stappen een dressuurbak en een springbak, dus daar ga ik weleens heen. Dan kom ik vaak 2 shetjes tegen van m'n ponyclub, dus ik vind het ook wel leuk om daarheen te gaan, als er meerdere mensen zijn is het vaak wel gezellig daar! Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:28

Ik rij ook vaak alleen, omdat er niemand is om mee buiten te rijden.. Knipoog
Ik vind het ook zo verkeerd nog niet, zo kom ik veel beter toe aan mijn dressuurtraining, als je met meerdere rijdt maak je toch niet zo snel een extra overgangetje waar dat gewenst is en dat kan ik de dag erna altijd wel merken.
Verder vind ik dat het gros van de mensen niet kan buitenrijden, ik rij wel graag buiten met mijn buren
Die hebben jachtpaarden en daar kun je gewoon 10 minuten lang een handgalopje mee maken terwijl je lekker doorbept, geen gejaag of gejakker, gewoon luisteren. Heerlijk!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:33

ik rij meestal samen met een ander meisje
maar als die geen zin of tijd heefdt dan ga ik alleen
maar mijn paardje vind het veel leuker met een ander paardje

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:34

Ik rijd ook vaak alleen. Vind het lekker rustig, kan ik doen wat ik zelf wil. Maar soms dan heb ik wel zin om niet alleen te gaan, dan vraag ik meestal Rag mee ofzo Tong uitsteken

Langere buitenritten (3 uur of langer) doe ik niet alleen trouwens.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:53

Ik rijd ook bijna altijd alleen....heerlijk Haha!
Lekker zelf het tempo bepalen,je eigen gang gaan,overgangetjes rijden wat dressuurmatig bezig zijn en dan weer eens vol wegtrekken.
Met anderen(wel gelijkgestemde zielen)rijden is zeker gezellig op zijn tijd maar heb absoluut geen hekel aan in me uppie rijden.
Ben vaak +/-3 uur weg,ik heb mijn gsm bij ,wat geld in mijn broekzak en rijden maar.......
Ik moet zeggen dat ik het wel eens leuk vind om anderen in het bos te zien,even over en weer een praatje en dan weer ieder zijn weg Tong uitsteken
Je komt soms de leukste mensen zo tegen, met de meest aparte paarden en dan even over en weer beppen ...wat/hoe paard....wat/hoe sta je...wat/hoe rijd je blabala

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:56

Alleen buitenrijden zie ik nu (nog) niet zo zitten, is nog niet vertrouwd denk ik. Mijn leasepony flipt als ie een andere pony ziet Clown dan doet ie alles om er achteraan te kunnen racen. Verder is ie wel heerlijk en makkelijk als er een andere pony bij is Lachen al wil ie altijd voorop lopen, wat ook altijd wel gebeurt met zijn tempo Haha!
Maar ik hoop toch over een tijd ook gerust alleen met hem naar buiten te kunnen.

Met de pony die ik eerst leaste maakte ik wel altijd alleen buitenritten. Heerlijk

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:58

Met mijn bijrijdpony rijdt ik ook vrijwel altijd alleen buiten. Heerlijk door het bos. Soms ga ik wel met anderen maar dat ik ook bijna nooit. Ik vind het fijn, ze flipt ook niet als ik langs een ander paard moet en ze is 200% verkeersmak Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:00

ik rij ook bijna altijd alleen en ik vind het helemaal niet erg! Donja is in haar eentje wel wat kijkerig af en toe, maar dat is geen ramp.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:40

Ik rijd bijna altijd alleen buiten, maar met groter rondjes gaat er wel iemand mee

Voordelen van samen rijden je hebt iemand om mee te praten

Maar voordelen van alleen is dat je zelf kan bepalen welke kant je opgaat, hoe hard je gaat en mijn paardje kan prima alleen hobbelen:D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:54

Ik rij ook eigenlijk altijd alleen buiten met Omar want dan kan ik tenminste mijn eigen tempo bepalen en Omar wil namelijk persé voorop lopen dus ik ga of alleen of met zijn 2-en maar niet met een grote groep want dat is vragen om ellende omdat hij dan erg druk wordt. Als hij niet voorop loopt gaat hij net zo lang lopen drammen tot hij zijn zin heeft en dat is niet bepaald ontspannen rijden Gelukkig gaat het alleen rijden prima met hem.

marian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:17

Omdat allebei mijn paarden behoorlijk heet zijn, ga ik meestal niet alleen het bos in. Ik ga meestal samen met mijn vriend en dan krijgt mijn paard wel de slofteugel eraan. Ze kunnen nog wel eens ergens van schrikken en dan hou ik hem graag bij me. En altijd een veiligheidcap op en een bodyprotector aan ! Verder draag ik op buitenritten altijd fieldboots, geen zweep en kortere sporen dan normaal, zodat ik er minder snel aan kan komen. Maar ik wil wel "bewapend" zijn, je weet maar nooit !

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:16

Ik rij meestal alleen buiten. Kan ik lekker mijn eigen dingen doen op het moment dat ik ze wil doen en mijn paard is dan ook wat meer ontspannen dan wanneer ik met meerdere mensen rijd. Af en toe ga ik met meerdere mensen naar buiten.

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:12

marian schreef:
Omdat allebei mijn paarden behoorlijk heet zijn, ga ik meestal niet alleen het bos in. Ik ga meestal samen met mijn vriend en dan krijgt mijn paard wel de slofteugel eraan. Ze kunnen nog wel eens ergens van schrikken en dan hou ik hem graag bij me. En altijd een veiligheidcap op en een bodyprotector aan ! Verder draag ik op buitenritten altijd fieldboots, geen zweep en kortere sporen dan normaal, zodat ik er minder snel aan kan komen. Maar ik wil wel "bewapend" zijn, je weet maar nooit !

Jeetje Marian, dus jij gaat in VOL ornaat buiten rijden. Is het dan wel leuk om zo buiten te gaan rijden, als je constant zo moet "bewapenen" en moet opletten ? Schijnheilig En wat bedoel je met ik wil wel bewapend zijn ? (je fieldboots soms, wat zijn dat dan voor een laarzen ?)
Rijd je vriend dan op je andere paard ZONDER slofteugel of hoeft die niet zo bewapend te zijn ? Verward Schrikken ze allebei zo erg dan, ook die fries ?
Vriendinnen van me gaan ook niet graag buitenrijden hoor ! Ze rijden best veel dressuur in de bak en DURVEN vaak ook niet buiten te rijden, omdat hun paarden dat niet gewend zijn. Is dat bij jou ook zo ?

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:30

ik rijd ook alleen maar buiten. heb gewoon geen bak tot mijn beschikking en vind buitenrijden veel leuker. Ik rijd meestal samen met iemand of we gaan met z'n tweeen en dan 1 paard en dan wisselen we, want mijn pony is niet zo bomproof onder het zadel..

Maybe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:09

Ik heb altijd iemand bij me (meestal op de fiets) als ik ga buitenrijden, ik ben niet zon durfal en ik vind het voor mijzelf gewoon fijner als er iemand mee is.

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:25

ik rijd vaak alleen maar ook wel eens samen.

dit komt omdat ik werk en onregelmatige diensten heb dus rijd ik ook wel eens 's ochtends ofzow en tjs dan kunnen de meesten niet

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:47

ik rijd in de week alleen buiten en 's zondags gaan we met de trailer op stap ( ik en mijn man ) !
nu merk ik wel dat ik de laatste tijd het niet meer zo leuk vind om alleen te gaan rijden , hier bij ons in de buurt zijn er heel veel mensen met paarden maar ze rijden allemaal hard door en houden geen rekening met hun paard , ze galopperen over het asfalt , kruipen met hun paarden over grote omgevallen bomen , gaan door dicht struikgewas enz enz ! daarom vind ik spijtig genoeg niemand waar ik mee kan gaan rijden , ik rijd namelijk graag rustig en veilig en denk in de eerste plaats aan mijn paard zijn veiligheid ! graag doe ik een rustig handgalopje en geen crossgalop tegen mekaar ! ik vind het echt spijtig dat ik niemand heb om in de week mee te gaan buitenrijden !

maar het is wel zo dat wanneer je alleen buiten bent met je paard kan je je veel beter concentreren op je paard

groetjes

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:51

Ik maak ook echt veel buitenritten!
Vind het heerlijk, lekker galoperen inde buitenritten OK dan!
Op dit moment is het niet echt lekker weer om in de bermen te galoperen , zo nat is het hier.

Maar als ik op buitenrit ga ga ik vaak met mijn vriendin en haar paard.
Parouscha & Annabel vinden het niet leuk om alleen op pad te gaan Verdrietig

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:40

wel alleen, maar met meerdere is wel gezelliger vind ik

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:45

Ik rijd ook altijd alleen buiten. Vind dat echt heerlijk, lekker zelf alles bepalen, en geen ander paard dat loopt te kloten Haha!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:07

ik rijd vaak samen met fury.. omdat die al heel erg lang niet alleen van t erf afwil, weet de reden niet
maar was meteen vanaf t begin zo, dus ga er niet moeilijk over doen!
en bovendien is t samen ook gezellig!

en met san rijd ik soms samen, maar ook wel eens lleen omdat hij nog jong is!
dus wil hem ook leren dat hij alleen kan, en bovendien is het ook wel lekker als je is een rondje op jezelf kan doen!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:02

Ik rij ook de meeste tijd alleen buiten.. ja.. samen met mijn paard uiteraard!
Hij is het braafst als ie alleen is, met andere kan hij nogal es heet zijn.. lees voorop willen.
Wél doe ik stang en trens in of slof om, omdat ie me een keer op hol geslagen is nadat een crossmotor zijn gas opentrok terwijl ie naast me zat, met deze hulpmiddelen voel ik mezelf nét iets safer!
Verder vind ik et wel gezellig om met meerdere te gaan, maar alleen óf met iemand die ongeveer etzelfde is met rijden vind ik wel zo gezellig!
Vorig jaar zijn we met z'n viertjes naar et strand geweest.. niet zo'n heel goed plan! Dit jaar zijn we met z'n tweetjes geweest.. goed plan!