manege mensen, wat heb jij aan spullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:58

Voor de manege paarden had ik vroeger helemaal niets. Ik had een harde en zachte borstel en een roskam, maar die had ik voor mijn verjaardag gekregen en daar poetste ik het veulen van het verzorgpaard van mijn nichtje mee. (volg je hem nog?)

Ik ben pas dingen gaan kopen voor verzorgpaarden. Nu met Prisca ben ik echt doorgeslagen en heb alles... (zo ongeveer) Ik heb wel eens met mijn eigen hoofdstel op een manegepaard gereden. Toen bekend was dat mijn paard (prisca dus) op de manege gestald zou worden, heb ik veel spullen daar al neergelegd en zo ook mijn hoofdstel. toen lag het er al en wilde ik het dus gebruiken. Is denk ik 2 keer gebeurd of zo...

Die vrouw waar Maybe het over had, heeft gewoon een eigen paard thuis, maar die neemt ze meestal niet mee naar de les. Haar zadel wel, het is een Ainsley dressuur zadel en die passen op vrij veel paarden. In ieder geval op de paarden waarop zij lest.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:04

Toen ik nog op de manege reed, had ike cht helemaal niks voor de paarden daar..
Geen eigen borstels of wat dan ook.
Dat kwam niet eens in me op om dat te kopen.. Mijn ouders zouden dat trouwens ook overdreven hebben gevonden, daar niet van..
Ach ja, de manege heeft het spul, dus waarom zelf nòg een keer kopen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:31

[VMR] manege mensen, wat heb jij aan spullen?
beautyfull_mickey"]
[quote="Lielle"]
en juist leren rijlaarzen snap ik heel goed. Die kun je altijd gebruiken en het rijdt gewoon fijner, lijkt me nuttiger dan een iegen sjabrakje op een manege paard.
[/quote]

[quote="beautyfull_mickey schreef:
maarja tenzij de ruiter er zelf fijn mee rijd

schreef ik ook al hoor Lachen
[/quote]

dat weet ik, maar je zei desondanks overduidelijk dat je niet snapte dat manegeruiters met leren laarzen rijden. Ik dus wel, vandaar Knipoog

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:43

Euhm nou toen ik nog op de manege reed had ik dan gewoon rijkleding (broek trui cap rubberen laarsjes van de scapino Haha! ) en een zak met wat borstels. En een zweep. Echt geen halsters en schabrakjes enzo Bloos!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:46

Ik heb nooit op een manege gereden Clown

maare, handig voor die manege eigenaar, hoeft hij over ene tidjje niet eens meer neiwue spullen aan te schaffen Clown

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:48

Borstels, halster *2* en touwen, bandages, rijbroek en cap...

Nee...geen zweep Haha!

melaniieeeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:07

Borstels, 2 halsters, wit shabrakje, hoofdstel... ik wil eigenlijk een vliegendeken er bij!
En natuurlijk ook zweep cap enzo!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:13

De meeste kinderen bij ons op de manege hebben alleen een rij - outfit, een setje borstels en sommigen een halster + touw. Dekjes enzovoorts hebben ze niet, omdat alle manegepony's en manegepaarden met donkerblauwe dekjes lopen die van de manege zijn.

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:13

Sommige zeggen wel dat ze ook van de manege kunnen lenen (borstel etc.) maar dat kan bij ons niet. Dus als je je paard voor de les wil poetsen heb je dat toch wel echt nodig.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:52

bij ons hebben we de beschikking over een hoofdstel+zadel voor ieder paard
er liggen ook een stapel sjabrakken die voor alle paarden gebruikt worden
in verschillende kleuren en staten Scheve mond
en er staat een doos met oude borstels
en een doos met halsters
ikzelf heb zo het gevoel
ik rij wel op manegepaarden, maar daarom moet ik niet met oude spullen rijden/werken
dus ik heb men eigen halster+2dekjes
zodat ik toch een beetje toonbaar voor den dag kom Knipoog

Maybe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:00

In dat zadel zit een verstelbare boom, ze draait dan ergens aan en dan word de boom smaller of breder. Dus dan kan het wel. Ik persoonlijk vind dat overdreven maarja iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:29

ik rijd inderdaad als enige op dat paard omdat ik haar doodleuk huur Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:47

Toen ik nog op een manege reed had ik alleen rijbroeken, cap laarzen rijjas en zweepje Haha!
Niet eens borstels ofzo, hadden ze daar ook Lachen
Toen ik m'n eigen paardje kreeg werd er dus een heleboek gekocht, is wel leuk zoveel ineens kopen Knipoogkijken ze je soms ook zo leuk aan in z'n ruiterwinkel Tong uitsteken Maar dat doe ik ook geen 2de keer, nu komt er af en toe wat nieuws bij.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:13

Oke, there we go haha, rij vaak op een paardje van de manege, hier mijn lijst Haha!

2 halsters en 2 touwen
    Bordeaux zadeldekje
    Zwart zadeldek met opbergzakken (voor buitenritten ofzo)
    Wit zadeldekje voor de wedstrijd
    Fleecedeken bordeaux
    Hoofdstel
    Longeerlijn + bitstukje
    Bandages 4x bordeaux
    Poetskoffer + heel veel borstels die ik echt niet altijd gebruik haha Haha!
    Equistar, hoevenspul etc.
    Zweepjes, Cap, Laarzen
    Heel veel handdoekjes en troep

En vast nog meer, kan ik alleen ff niet op komen!!! Wel is het zo dat me zadelkast niet meer dicht kan *LOL*

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:21

Toen ik 'vroeger' (klinkt raar maar weet ff niks anders Haha! ) alleen op de manege reed, had ik gewoon een borstelset (en natuurlijk rijbroek+laarzen enzo, en een zweepje) dat was het wel. Later kwam er ook een halster+touw bij, handig voor het buiten poetsen (vaak zat het halster vast aan een touw die weer vast zat aan de muur en die je dus niet kon losmaken, het touw dan)
pas toen ik een verzorgpaard kreeg ging ik andere spulletjes kopen.. dekjes, bandages, enz.

nu heb ik geen vz paarden meer Verdrietig en ook geen dekjes (verkocht). Maar andere spullen gebruik ik soms nog wel op de manege, altijd leuk toch Haha! Moet alleen mn spullen ophalen bij mn ex-vzpaarden, ligt alles nog. Maarjah ze staan zo ver nu Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:24

Ik had vroeger bij mijn verzorg paarden, 2 nieuwe kiefer springzadels, enkele hoofdstellen en verschillende dekens.
ook dekjes in verschillende kleuren, peesbeschermers, transport beschermers enz enz.Lachen

Veel van die dingen heb ik nog
1 springzadel heb ik ingeruild tegen een dressuur

Of telt het niet dat ik dagelijks daar meerdere paarden reed en op concours starte.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:55

Toen ik op de manege reed had ik een paar borstels, en that's it. Zelfs bij m'n eerste verzorgpaarden had ik niets van mezelf (was 13, dus alles was hartstikke duur, en eigenlijk was alles er ook wel en ik was de enige die het gebruikte, dus ja...)
Pas toen ik een jaar of 15 was, en met een nieuw verzorgpaard fanatieker ging rijden, kwam er meer troep bij.
Toen ik Eldien kocht, had ik eigenlijk niets meer nodig Schijnheilig

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:01

Heb alleen een zootje borstels die ik nooit meer gebruik. De borstels van de manege waren altijd door een ander in gebruik, en daarbij erg vies, dus eigen spullen was toen wel makkelijk.

Nu gebruik ik ze niet meer.
Denk btw wel dat ik nogal uitgelachen word als ik m'n eigen dekje, zweetdeken, enz meeneem naar de manege. Loop je daar te klooien, ander dekje eronder doen... Pff, dat gaat me te ver

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:05

Rijd altijd op een vast paard die ik vroeger huurde en nu nog maar eens in de les rij, maar sinds kort heb ik ook een eigen shabrak. Soms kom ik op stal en heeft ze de avond ervoor in de regen gereden en dan is dat shabrak nog nat. Dan heb ik liever een eigen shabrak wat droog is.........voel ik mezelf ook beter bij. Voel me toch verantwoordelijk voor dat beest.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:01

ik heb poetsspullen halster touw rijkleding zweetmes en wit dekje voor wedstrijden..

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:15

- Ik had een cob halster en een pony halster(soms moest ik op grotere pony's en die paste mijn pony halster niet Knipoog ) en 1 halstertouw
- Een poetstkist vol met troep(denks aan rosborstel harde borstel zachte borstel schuurblok hoevenkrabber enz
- En natuurlijk snoepjes
- cap
- zweepje(alleen voor degene die echt niet wou(in mijn pennytaal van vroeger) Knipoog )
- en me rijlaarsen en broek trui enz

dat was het zo'n beetje nu ik Krum heb heb ik veeeel meer en het liefst wil ik nog meer Knipoog

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:36

toen ik nog geen eigen pony had en op de manege reed had ik alleen een paar borsteltjes en rijbroek cap en laarzen meer niet.
vind ik ook niet nodig.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:31

ik had vroeger (zo'n 3 weken geleden Haha! ) nog voor de manege een
Knipoog

*cap
*halster
*touw
*spring en dressuurzweepje
*poetskoffertje
*2roskammen
*harde borstel
*2zachte borstels
*twee hoefkrabbers
*snoepjes
*ontvlekker
*laarzen+chaps
*3rijbroeken (zwart wit beige)
*manenkammetje
*spons
*vliegensliertennetje (wat een woord Bloos! )
*... Clown

nog wel dingen waar ik nu niet kan op komen maar ik kwam heus niet af met een eigen shabrak of hoofdstelletje hoor dat past dan niet eens voor alle paarden
soms als de paarden hun shabrakje erg vuil zag (vol zweet haren en modder,...) dan nam ik gewoon een proper van de niet-vuile stapel.
wat ik ook wel slecht vind is dat kinderen dat zelf MOGEN KOPEN VAN HUN OUDERS?! da's toch vrij dom?!
geld voor nx eigenlijk van die dekens shabrakjes enzo

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:33

welshfreak schreef:
*vliegensliertennetje (wat een woord Bloos! )

Wat moet je daarmee bij een manegepony Verward

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:45

Ik had zelf borstels en rijkleding natuurlijk. In mijn manegeponytijd had ik ook een halster en een touw maar die waren voor mijn vz pony`s. De rest gebruikte ik gewoon van de manege.
Aparte ontwikkeling is dat dat de mangekids zoveel paardenspul hebben. Ikkende zelfs een met een eigen hoofdstel Verward .