vraagje over paard thuis in laten slapen....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:09

het is jou paard dus jou keus..mijn keus zal het niet zijn om thuis te laten doen....wij hebben zelf 1 koe gehad die ingeslpen moes worden en dat doe nze ook thuis..dat moment dat ze die oppakken met die grijpkraan...en dat te denken dat dat ook met je paard zou gebeuren echt niks voor mij..ik zou hem mooi naar de kliniek brenge als ik jou was...jou paardje..jou keuze..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 22:16

ze staat zo onzettend kreupel, dat ik haar niet onnodig in de trailer wil zetten naar de kliniek toe, alleen als het na t weekend niet beter gaat, om foto's te maken, is het dan echt slecht, blijft ze meteen daar en gebeurd het dus daar
staat ze thuis en moet ze een spuitje hebben, ga ik dus niet meer met haar met de trailer weg, ook is ze enorm gestresst op vreemde stallen zoals ik al eerder heb uitgelegd
verder gebeurd het naast het hek op het gras, waar de grijper erbij kan zonder op ons erf te komen, zodat ik niet met het dode lichaam hoef te gaan slepen en bij de DA worden ze ook met de grijper opgehaald, dus dat maakt niet uit, ik wil het alleen niet zien

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:49

Als je wil, ga ik met je mee als Desje naar de DA moet... Laat het me maar weten. Sterkte meis!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:15

Bij ons op stal hebben we al twee keer een pony in de trailer laten inslapen.
Daarna kon de trailer naar de DA gebracht worden en die zorgen dan voor de rest.
Ik vond dat eigenlijk wel een hele goede oplossing.

Sterkte met het nemen van je beslissing.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:35

Hoe woon je? Aan een rustige weg? Klinkt misschien luguber maar kun je het dan niet aan de kant van de weg doen? Hebben wij ook een keer gedaan. Maar goed, toen woonde we ergens waar we een eigen weggetje hadden. En het was ook niet vreemd daar, want daar lieten we haar weleens aan de hand grazen.

En dan kun je zo'n bedrijf bellen dat al die koeien enzo ophaalt.

Sterkte... Ach gut

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:49

0ojannekeo0 schreef:
het is jou paard dus jou keus..mijn keus zal het niet zijn om thuis te laten doen....wij hebben zelf 1 koe gehad die ingeslpen moes worden en dat doe nze ook thuis..dat moment dat ze die oppakken met die grijpkraan...en dat te denken dat dat ook met je paard zou gebeuren echt niks voor mij..ik zou hem mooi naar de kliniek brenge als ik jou was...jou paardje..jou keuze..

Dit noem ik en voorbeeld die alleen aan zn eigen gevoelens denkt dan aan het paard zn gevoelens..

Wat voor het paard het beste is kies ik. Niet wat voor mij het beste is!

ontopic: Ik hoop dat er niets ernstigs is met je paard! Veel succes verder iig! Ach gut

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:10

Als het volgende week nou echt niet goed gaat, bel dan eerst de K-dienst om te vragen wanneer ze in de buurt zijn, stel ze zeggen donderdag, maak dan een afspraak met de DA om het spuitje te geven..

Zo heeft een kennisje van mij het ook gedaan, paard heeft maar een half uur aan de weg gelegen.. *misschien een idee*

Verder veel suc6 je zult een goede keuze maken.. Ach gut

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:38

Ik heb zoiets dus 2 jaar geleden meegemaakt. Pony kon in 1x niet meer lopen. Eigenlijk had ik haar het liefst meteen laten inslapen, maar andere mensen vonden dat ze nog een kans moest krijgen. Ze liep normaalgesproken altijd buiten, maar we hebben haar nog overeind gekregen mee de stal in.

Mijn grote angst was dat het daar hard achteruit zou gaan en dat ik de pony in de stal moest laten inslapen. Hoe krijg je 'm dan eruit? De dierenarts opperde ook al om haar een stukje mee te nemen richting weg en het daar te doen. Maar andere mensen vonden dat we het nog een nacht moesten aanzien.

Na een hele pijnlijke nacht lag ze de volgende dag dus toch in de stal. Mijn angst werd waar. We moesten haar daar laten inslapen. Andere mensen hebben haar met een tractor uit de stal getrokken. Ik ben daar bewust niet bij geweest. Ze hebben haar op een zeil gelegd en de rest van de dag onder een ander zeil bedekt op het erf laten liggen. Daarna Rendac gebeld. Die kunnen gelukkig elke dag komen (ik meen tussen 7 's morgens en 5 's avonds maar dat weet ik niet meer zeker). Ik was namelijk al bang dat ze dan een week ofzo daar zou liggen terwijl er allemaal mensen voorbij komen. De volgende morgen hebben ze haar heel vroeg op dat zeil met de tractor naar de weg gesleept en rond 11 uur is Rendac geweest.

Ik heb wel ergens op de website van Rendac gelezen dat je in het geval van een paard een speciale behandeling kunt krijgen. Ik weet niet precies wat dat inhoud en of ze dan ook anders je paard op komen halen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:45

ja dan komen ze met een speciale auto met aanhanger, en dan kan je nog afscheid nemen als je dat wilt.
Je betaald er alleen wel flink voor.

mekkera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:51

Bij ons is het paard na lang aandringen (echt heel lang) door zo'n vrachtwagen (rendac??) opgehaald van het erf, hij was ingeslapen op het land.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:53

Volgens mij is Rendac de enige firma die het doet. Bij ons kostte het echt 1 telefoontje, en het was geregeld. Ik snap ook wel dat ze niet het erf op willen. Ze hebben allemaal dode dieren die mogelijk besmettelijk ziek waren op hun wagen. Dan kijk je wel uit om iemands erf op te rijden. Zeker al, als iemand een boerenbedrijf heeft.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:29

Zou het thuis doen.. Denk dat je andere paard het ook fijn vindt om afscheid te kunnen nemen...

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:00

Als de tijd daar is voor mijn paardje laat ik hem thuis schieten....
Mijn va doet dit nog en ik vind dit voor mijn paard de beste manier(enten is nml. al een ramp).
Ik zou ook al naar Rendac bellen hoe en wat met ophalen(of laat een vriendin al even bellen)
Ieder paard/baasje is anders en we zoeken allemaal de voor het paard beste manier.......

Ik wens je veel sterkte en hoop voor jullie dat het nog een tijd zal duren eer je de beslissing moet nemen Ach gut

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:44

wat er ook gaat gebeuren en wat je ook besluit ik wens je ontzettend veel sterkte toe.. Ach gut

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 23:17

tnx voor alle lieve reacties Lachen

heb vandaa gelukkig eindelijk wat positief nieuws, heb de DA opnieuw gebeld, omdat het nog niet verbeterd is was een simpele kneuzing uit te sluiten, dus is het wat anders. met de DA aan de foon, die op handsfree stond, heb ik een aantal dingen moete utivoeren bij desjes's been&hoef(toch handig dat ik al iets te vaak met mn paarden bij de DA ben geweest voor kreupelheidsonderzoek, ben er best handg in geworden Clown )maar het is wrsch een hoefnagel die net teveel druk geeft op het leven, die druk is wisselend, vandaar de wisselende kreupeheid zonder dat beweging/rust invloed hebben op de kreupelheid

maandag om 14.15 moet ik met des bij de DA zijn en gaat hij haar onderzoeken

ik hou jullie op de hoogte!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:07

Ik hoop voor je dat dat het idd is.
Ik zal duimen voor je.
Heel veel succes bij de DA OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 02:58

Hoop voor je dat het idd een hoefnagel is die deze narigheid veroorzaakt. Zal voor je duimen.

Ook ik denk er steeds vaker over na hoe en wat ik ga doen als het zover is. Zsacara is nu 23 en begint nu toch wel achteruit te gaan. Ook voor mij is wegbrengen in een trailer geen optie want Caatje raakt helemaal in paniek als ze bij mijn andere paard vandaan gaat. Rijden met haar was geen probleem want ze weet dat ze dan terug komt. Maar als ik met Mel, m'n andere paard, ga rijden moet ze op stal anders springt over de omheining en staat helemaal in het zweet als ik terug kom. Ze gilt ook alles bij elkaar en ik ben bang dat ze dat ook doet als ik haar in een trailer naar slachthuis zou brengen, +/- 70km hier vandaan. Ben bang dat ze dan van opwinding al een hartaanval in de trailer krijgt.
Dus zal het ook thuis geschiedde als de tijd daar is en ik kan je vertellen dat ik er niet naar uitkijk. Zeker omdat Caatje zo'n vechter is en ik al voorzie dat het een gevecht tegen het vallen/slapen gaat worden.
Maar toch vind ik dat ik voor deze manier moet kiezen omdat ze al genoeg stress in haar leven gekend heeft. Eigenlijk hoop ik gewoon dat ze op een nacht gaat slapen en 's morgens niet meer wakker wordt. Niet leuk voor mij maar voor haar de mooiste manier. Maar willen we dat niet allemaal? Dat ze gaan zonder stress en pijn?

Wb Rendac als ik alle reacties zo lees scheelt het nogal waar je woont (andere regio, andere chauffeur???) want ik weet dat het hier nogal eens geweigerd wordt om paarden mee te nemen die niet aan de openbare weg liggen. Zelfs paarden die achter een hek langs de openbare weg liggen worden geweigerd. Zorg ook dat je paard z'n deken niet meer op heeft want ook daar kunnen ze moeilijk over doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 03:12

Een heleboel reacties over het laten inslapen van je paard bijna allemaal positief. Maar heeft iemand weleens meegemaakt dat een paard in een soort epileptische aanval raakte als reactie op de verdovings/narcose spuit? Toen ik 2jr geleden mijn hond liet inslapen raakte ze in zo'n soort epileptische aanval als reactie op de verdovings/narcose spuit. Dit scheen vaker te gebeuren vlgs de DA. Vond het vreselijk om te zien en moet er niet aan denken dat dit bij m'n paard ook kan gebeuren. Ik weet dat een hond geen paard is maar kan me voorstellen dat wel dezelfde vloeistof gebruikt wordt om het paard in een roes te krijgen.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:45

Je zou ook de brandweer kunnen bellen, en vragen of ze hem naar de kant willen slepen Lachen

iig sterkte emt je beslissing