regendek op bij jaarling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:00

runningkawa"]
En niemand is kortzichtig, maar hebben meningen.
is het een andere mening dan dat jij wilt horen, heb je gewoon ff pech.
[/quote]

Het hebben van een andere meninig is niet kortzichtig... het veroordelen van iemand met een andere mening wel.
Ik veroordeel een ander niet omdat hij een andere mening heeft, maar wordt zelf wel veroordeelt om mijn andere mening.

en om even hierop terug te komen:
[quote="Gijsenkim schreef:
Toch wel heeeeeel gek dat DIT nou net het enige stukje is dat moeder natuur kennelijk niet goed geregeld heeft. Tja dan MOETEN wij mensen wel ingrijpen en onze jonkies maar goed inpakken met dekens!

Moeder Natuur had het prima geregeld, totdat wij ons met Moeder Natuur gingen bemoeien en paarden gingen fokken die niet meer aan de regels van Moeder Natuur voldoen.

Da's het laatste wat ik er over schrijf. Voor de zoveelste keer blijkt weer dat 'men' op Bokt geen respect op kan brengen voor mensen met een andere mening, andere gewoontes, andere manier van doen en direct weer moet (ver)oordelen. Jammer, want je zou door 'open minded' te blijven zoveel meer kunnen leren van anderen.
'Anders' is n.l. lang niet altijd 'slechter'.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:03

Wij leggen de paarden die 24/7 buiten staan ook niks op. Maar die hebben wel een schuilstal. Aangezien de meeste paarden daar toch geen gebruik van maken lijkt het me niet erg als hij zonder dek staat.

Seroxat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:42

Jaarlingen gewoon zonder deken buiten laten staan is het beste. Op deze manier kunnen ze juist beter weerstand opbouwen voor later. Alleen wanneer het 10 tot 20 graden vriest en er is geen droog plekje meer te vinden door de sneeuw c.q. regen en dat ze met de knieen door de modder lopen te banjeren, zulke dingen. Dan zou ik ze op stal zetten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:22

Anders is ook niet slechter..... alleen wel als ik de ervaring heb dat het slechter is Haha! Haha! Haha!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:15

Als een paard zijn haren overeind zet dan heeft hij het NIET koud. Zo maken ze een isolatie laagje, en zo hebben en houden ze het warm. Ook het rillen is voor het warm houden en iet zoals bij mensen dat ze het koud hebben.

Verder staat mijn paardje altijd buiten, dag en nacht, zonder deken en hij is ook nog nooit ziek geweest. Ook niet na een flinke rit en dat hij dan bezweet, maar wel afgekoeld en op adem in de wei moet staan.
Hij is kerngezond en heeft nooit ergens last van.

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:33

Seroxat schreef:
Jaarlingen gewoon zonder deken buiten laten staan is het beste. Op deze manier kunnen ze juist beter weerstand opbouwen voor later. Alleen wanneer het 10 tot 20 graden vriest en er is geen droog plekje meer te vinden door de sneeuw c.q. regen en dat ze met de knieen door de modder lopen te banjeren, zulke dingen. Dan zou ik ze op stal zetten.

helemaal mee eens... Je kan een schuilmogelijkheid bouwen, is zo gebeurt.. Het is ook fijn voor ze om even uit de wind te kunnen staan als ze zeiknat zijn.. Ik zou dus wel een schuilplek maken, want je zal zien dat ze daar wel gebruik van zullen maken!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:18

Jaarlingen gewoon zonder deken buiten zetten. Worden ze hard van.
De mijne heeft ook altijd zonder deken gestaan, is nog nooit ziek geweest.