Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tyson20 schreef:hoi lot(teriema)heb met herman gesproken en ze blijft met de shetjes apart staan tot volgende zomer en dan komt ze in de wei bij de ponykudde,dan is ze al groot
tyson20 schreef:hoi lot(teriema)heb met herman gesproken en ze blijft met de shetjes apart staan tot volgende zomer en dan komt ze in de wei bij de ponykudde,dan is ze al groot
, maar wel altijd buiten met 1 of 2 leeftijdsgenootjes) maar een kudde ponies van 23 stuks is toch even wel wat anders. Tal dr slechtste winters waren in die loopstal, ik heb Da rekeningen van diverse verwondingen, koliekaanvallen omdat ze te weinig mocht eten, bloedonderzoek omdat ze zo mager en sloom was, wat dus gewoon door te weinig voedsel kwam. tegen het eind van de eerste winter kwam ik dr 2x per dag voeren, en het ging pas beter toen ze op de wei kwamen. 2e winter ging wel beter, zowel tal in de groep als dat ik eerder begon met bijvoeren, maar op het laatst was ze toch weer te dun. En Tal was dus 1 jaar ouder dan die van jou en nog een paard (okee, -tje) tussen de ponies. Of laten we gewoon de volwassen paarden nemen, Gijs, Boreas, de friezen, moesten allemaal bij worden gevoerd...
)
)
) Ook mijn beide frieze hengstjes lopen niet in opfok. 2 jaar geleden werd de eerste geboren die is laat in het jaar geboren dus kon vorig jaar nog tot mei met de dames lopen daarna heeft ie bij de shethengsten gelopen, vorig jaar is er weer een hengstenveulen geboren die is dit jaar samen met het twenter de wei opgegaan en zijn ook enorme maatje van elkaar. Dit jaar is er een merrieveulen geboren die nu samen staat met een shetlandponymerrie en deze gaat volgend jaar met de club jonge en oudere dames de wei op