paspoort-chippen-hoe legaal zijn de bokkers ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ik heb al wel/geen chip/paspoort

mijn paard/pony heeft (nog) geen van beide
41 (15%)
mijn paard/pony heeft alleen een paspoort
19 (7%)
mijn paard/pony heeft alleen een chip
15 (5%)
ik ben helemaal braaf: paspoort + chip
185 (71%)

Totaal aantal stemmen: 260

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:32

Beide paarden hebben geen chip en geen paspoort omdat ik tegen het chippen ben er op dit moment geen paspoort uitgegeven kan worden zonder dat er een chip in gaat. Ik heb ontheffing aangevraagd, en pas als alle instanties weten wat er moet gebeuren (want nu wordt je dus echt van het kastje naar de muur gestuurd) laat ik DNA afnemen en vraag ik een paspoort aan (ZONDER CHIP).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:34

Ik ben nog aan het twijfelen wat ik zou doen...
Mijn eerste ingeving is "ik zou niet weten waarom"...
Aan de andere kant... Ach, voor die paar euro's, als het dan toch verplicht is...

Ben er nog niet over uit... Zie het nog wel... Lachen

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:03

Ranja heeft alleen een chip, paspoort moet nog komen hoop ik, maar daar zitten een paar haken en ogen aan....

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:04

Santos is gechipt en heeft een paspoort.
Ik dacht altijd dat je een paspoort bij het chippen kreeg Verward .

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:24

beide paarden paspoort en chip, rij wedstrijden he dus moet wel Haha!

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:26

Marengo is al 6 jaar geleden gechipt en heeft een soort van paspoort. In hoeverre je dat een paspoort kan noemen... Een bladje papier met schofthoogte en 'aftekeningen' (is een schimmel)

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:40

Hedio moesten we toch opnieuw laten chippen (zijn chip was opeens spoorloos verdwenen) dus toen hebben we ook meteen een paspoort aangevraagd.
Wij zijn dus helemaal legaal...al voordat t ingevoerd werd.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:49

Mijn fjord is gechipt en heeft een paspoort van het fjordenstamboek...Helemaal braaf dus

Zorgzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:49

Cassidy schreef:
Beide paarden hebben geen chip en geen paspoort omdat ik tegen het chippen ben er op dit moment geen paspoort uitgegeven kan worden zonder dat er een chip in gaat. Ik heb ontheffing aangevraagd, en pas als alle instanties weten wat er moet gebeuren (want nu wordt je dus echt van het kastje naar de muur gestuurd) laat ik DNA afnemen en vraag ik een paspoort aan (ZONDER CHIP).

Mijn NRPS pony van 25 heeft geen chip of paspoort, alleen een stamboompapier.
Ze staat als decoratie bij ons op stal/in de wei en komt het erf niet af.
Ik ben absoluut niet van plan haar te chippen
Cassidy, waar moet ik zijn voor zo'n ontheffing??

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:51

Ik zie het probleem niet zo van het chippen. Ja, het is weer een eis die geld kost.
Ik heb in januari toen mijn paard werd goed gekeurd, meteen laten chippen en alle papieren in orde gemaakt.
Ze had al een paspoort van het KWPN.
Mijn haflinger had ik ook gechipt en incl paspoort.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:58

Het was verrotte duur omdat het paspoort wat bij mijn paard uitgegeven was ergens kwijt is geraakt is en ik een duplicaat aan moest vragen, maar ik heb hem braaf laten chippen en gelijk een paspoort aangevraagd.
Echt voorstander van chippen ben ik niet, maar zo'n boete ga ik niet risceren.

Zorgzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:59

Ethelate schreef:
Ik zie het probleem niet zo van het chippen. Ja, het is weer een eis die geld kost.
Ik heb in januari toen mijn paard werd goed gekeurd, meteen laten chippen en alle papieren in orde gemaakt.
Ze had al een paspoort van het KWPN.
Mijn haflinger had ik ook gechipt en incl paspoort.

Nou ik dus wel, die oude dibbes van mij komt verder nergens, is een nerveus type en dan komt er een of andere vreemde snuiter een chip in jensen.
Ik heb veulentjes op de keuring zien stuiteren tijdens het chippen, nou dat ga ik mijn pony echt niet meer aandoen op die leeftijd.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:02

Alleen een paspoort, wil hem niet laten chippen (moet dus ontheffing aanvragen)

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:14

make is geheel legaal Knipoog stamboek papieren/paspoort en chip
en darinka niet ze is 20 en kom nergens met haar vind t een beetje onzin om een oude pony te chippen

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 13:28

Marengo_82 schreef:
Marengo is al 6 jaar geleden gechipt en heeft een soort van paspoort. In hoeverre je dat een paspoort kan noemen... Een bladje papier met schofthoogte en 'aftekeningen' (is een schimmel)

Dat is dus dan zeker geen paspoort want dat moet inmiddels voldoen aan bepaalde vastgestelde criteria. Evemin dat de diverse stamboekbewijzen voor paspoort door kunnen gaan.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:14

Annelie is ook legaal. Heb er nooit over hoeven nadenken of ik haar wel of niet wilde laten chippen want ze was al gechipt en in bezit van paspoort toen ik haar kocht.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:21

lageveld schreef:
Dat is dus dan zeker geen paspoort want dat moet inmiddels voldoen aan bepaalde vastgestelde criteria. Evemin dat de diverse stamboekbewijzen voor paspoort door kunnen gaan.

Marengo_82 is ook Belgisch. Hier is dat allemaal niet zo duidelijk. Ik heb vroeger een haflinger gehad en daar had ik ook alleen zo'n papiertje bij. Bij mijn huidig paard heb ik een paspoort uitgegeven door het Britse stamboek waarin ze is ingeschreven. Het paspoort dat jullie allemaal bedoelen, is dat ook van het stamboek?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:50

Nee het paspoort wat hier bedoeld wordt, is het paspoort dat bij de chip hoort. Ik heb van Prisca 2 paspoorten. dat van Zangersheide en die van knhs (toch?) van haar chip. Mijn paard heeft dus beide. Sinds deze keer enten staat dat ook voortaan in haar paspoort in plaats van in een los entingsboekje...

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:17

Bij ons zijn ze braaf alle 11 gechipt en in bezit van paspoort. Schijnheilig

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:39

nanou schreef:
Nou ik dus wel, die oude dibbes van mij komt verder nergens, is een nerveus type en dan komt er een of andere vreemde snuiter een chip in jensen.
Ik heb veulentjes op de keuring zien stuiteren tijdens het chippen, nou dat ga ik mijn pony echt niet meer aandoen op die leeftijd.

Iemand anders hield haar vast, en moest even mijn hand over haar oog leggen dat ze het niet zag. Ze gaf geen krimp, terwijl het vreselijke muts is Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:40

mijn haflingerruin is gechipt, de 2 merries nog niet

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 17:34

Eilandje schreef:
Marengo_82 is ook Belgisch. Hier is dat allemaal niet zo duidelijk. Ik heb vroeger een haflinger gehad en daar had ik ook alleen zo'n papiertje bij. Bij mijn huidig paard heb ik een paspoort uitgegeven door het Britse stamboek waarin ze is ingeschreven. Het paspoort dat jullie allemaal bedoelen, is dat ook van het stamboek?

Het maakt niet uit waar het paspoort van is, als het maar van een instantie is die bevoegd is een paspoort uit te geven. In nederland zijn dat heel veel stamboeken en ook het KNHS kan het doen. In het buitenland ook vast wel flink wat organisaties, maar wie dat weet ik niet.

Wat ik wel weet dat we het hebben over europese wetgeving die ook voor onze zuiderburen geldt. Een stamboekpapierske Lachen is noch in Belgie noch in Nederland meer voldoende. Niet dat ik daar zo blij mee ben, maar dat is weer een ander verhaal.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:43

ik heb een heel boekwerk bij mijn paard met een bordeaux rood kaftje, alles is keurig op de pc ingevuld door het stamboek en staat er in 3 talen bij (Frans-Duits en Engels) ziet er erg officieel uit en telt 28 pagina's.
De hele afstamming staat erin, de brandnummers, alle inentingen en medische behandelingen en alle vorige eigenaren.

Alle keuringsrapporten en zelfs de uitslagen van de Leistungsprüfe die Morrie heeft afgelegd.

Ook zijn naamswijziging is erin vermeld, want toen ie gecastreerd werd, moest ie z'n dure naam inleveren.

Hoe officieel willen ze het hebben????

het enige is dat er geen woord Nederlands in staat Clown

Ik lik net weer een enevelop dicht, 2e verzoek om ontheffing voor het PVV, en nu bloedt m'n lip ook nog, van die scherpe envelop Verdrietig

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:18

Bijou heeft een paspoort en is gechipt.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:31

ik heb mijn pony gechipt gekregen samen met een paspoort Haha!