Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Beide paarden hebben geen chip en geen paspoort omdat ik tegen het chippen ben er op dit moment geen paspoort uitgegeven kan worden zonder dat er een chip in gaat. Ik heb ontheffing aangevraagd, en pas als alle instanties weten wat er moet gebeuren (want nu wordt je dus echt van het kastje naar de muur gestuurd) laat ik DNA afnemen en vraag ik een paspoort aan (ZONDER CHIP).
Ethelate schreef:Ik zie het probleem niet zo van het chippen. Ja, het is weer een eis die geld kost.
Ik heb in januari toen mijn paard werd goed gekeurd, meteen laten chippen en alle papieren in orde gemaakt.
Ze had al een paspoort van het KWPN.
Mijn haflinger had ik ook gechipt en incl paspoort.
Marengo_82 schreef:Marengo is al 6 jaar geleden gechipt en heeft een soort van paspoort. In hoeverre je dat een paspoort kan noemen... Een bladje papier met schofthoogte en 'aftekeningen' (is een schimmel)
lageveld schreef:Dat is dus dan zeker geen paspoort want dat moet inmiddels voldoen aan bepaalde vastgestelde criteria. Evemin dat de diverse stamboekbewijzen voor paspoort door kunnen gaan.
nanou schreef:Nou ik dus wel, die oude dibbes van mij komt verder nergens, is een nerveus type en dan komt er een of andere vreemde snuiter een chip in jensen.
Ik heb veulentjes op de keuring zien stuiteren tijdens het chippen, nou dat ga ik mijn pony echt niet meer aandoen op die leeftijd.
Eilandje schreef:Marengo_82 is ook Belgisch. Hier is dat allemaal niet zo duidelijk. Ik heb vroeger een haflinger gehad en daar had ik ook alleen zo'n papiertje bij. Bij mijn huidig paard heb ik een paspoort uitgegeven door het Britse stamboek waarin ze is ingeschreven. Het paspoort dat jullie allemaal bedoelen, is dat ook van het stamboek?
is noch in Belgie noch in Nederland meer voldoende. Niet dat ik daar zo blij mee ben, maar dat is weer een ander verhaal.