wildroosters...

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:22

je kan er dus niet omheen rijden. die bedoeling van deze roosters is dan ook dat ruiters niet alle fietspaden in de gemeente kunnen gebruiken. waarom men dat niet wil is nog de grote hamvraag. Scheve mond

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:23

De rooster zie je snel genoeg want er is altijd een weg die er naar toe leidt. Naast de meeste roosters zit een hek (wat dus standaard dicht hoort te zitten).
De roosters zijn bedoeld om het wild erachter te houden, zodat deze geen ongelukken op de weg veroorzaken.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:34

ooh, op die manier
naja, in belgie zit er niet echt veel wild
maar goed, weer wat bijgeleerd Knipoog

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:37

toevallig stond ik van de week voor zo'n rooster, mijn paard loopt tegenwoordig op hoefschoenen en ik dacht nog: daar kan ik best overheen.

Nu durftmijn paard niet eens over een putdeksel, dus het zal nog een hele toer worden om hem er overheen te krijgen, maar als het lukt, zouden mijn uitrijmogelijkheden aanzienlijk vergroot worden

Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 13:43

Pellie schreef:
welke brug bedoel je tonger?


ik denk niet dat je daar gereden hebt.
maar het is aan het begin (aan mijn kant dus) van het ruiterpad.
daar staat dan een wit huis en daarnaast is een paadje en een bruggetje.
daar is dat wildrooster.

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:51

Paarden en fietsers gaan niet samen volgens de gemeenten. Ik kan me dat goed voorstellen. De meeste ruiters gaan middenop het fietspad lopen, ruimen de poep niet op en de gemiddelde fietser is bang voor een paard. Ik erger me ook kapot aan ruiters die zich op deze manier gedragen. Erg fijn als je met je kinderwagen op het fietspad loopt en je met de wielen door de paardenstront heen moet. Voor mensen met een mountainbike is het helemaal een crime. Je hele rug komt onder de stront te zitten... Zoals gewoonlijk moeten de goeien onder de slechten lijden.

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:14

smurf schreef:
toevallig stond ik van de week voor zo'n rooster, mijn paard loopt tegenwoordig op hoefschoenen en ik dacht nog: daar kan ik best overheen.

Nu durft mijn paard niet eens over een putdeksel, dus het zal nog een hele toer worden om hem er overheen te krijgen, maar als het lukt, zouden mijn uitrijmogelijkheden aanzienlijk vergroot worden


Ik zou het nooit gokken! Stel dat er ergens in een buis een zwakke plek zit, met het gewicht van een paard heb je grote kans dat je er doorheen gaat en dan vergeef je je dat nooit meer. Nee, door het hek als dat er is en anders teruggaan.

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:35

Citaat:
Stel dat er ergens in een buis een zwakke plek zit

dat zal bij dat rooster wel meevallen, want er moeten ook koeien overheen en de gemiddelde dikbilkoe weegt 1000 kilo Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:20

annegti schreef:
Erg fijn als je met je kinderwagen op het fietspad loopt en je met de wielen door de paardenstront heen moet.


Kinderwagen op fietspad? Wat klopt hier niet?
Wij hebben daar een stoep voor...

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:43

Bij mij heeft het wildrooster altijd hele kleine vierkantjes, das op zich niet zo gevaarlijk denk ik, of wel??? Verward
Ik ga er nooit over heen, daarnaast is wel een hek maar die zit altijd op slot...

xxx Bacardielover Tong uitsteken

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:51

Ik durf er zelf al amper overheen te lopen, ik lig altijd half op mijn gezicht bij die dingen Haha! Laat staan dat ik er met een paard overheen zou stappen...

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:01

Feetje schreef:
Kinderwagen op fietspad? Wat klopt hier niet?
Wij hebben daar een stoep voor...


Hier is geen stoep hoor, zal toch echt op het fietspad moeten lopen.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:05

ik ben ook een keer een wildrooster tegen gekomen,zat toen in een auto maar een meisje die voor was zat op haar paard.EN er was geen hek ofzo alleen onkruid wat hoog was.Ze stapte af en liep met haar paard door het onkruid met brandnetels.ik zou dat ook doen

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:11

Willeke: dat paard voelt toch niks van die netels hoor Lachen

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:04

ieder jaar hoor ik minstens 1x dat er weer een paard door een wildrooster bij ons in het bos gezakt is en afgemaakt moest worden dus Verdrietig NOOIT over een wildrooster --> er zijn daar trouwens ook genoeg poortjes waar je wel veilig de vlakte op kunt *LOL*

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:17

smurf schreef:
dat zal bij dat rooster wel meevallen, want er moeten ook koeien overheen en de gemiddelde dikbilkoe weegt 1000 kilo Haha!


Verward roosters waar koeien overheen moeten?!

Hier in het bos zijn de roosters juist zodat fietsers er wel door kunnen en de schotsehooglanders, paarden en schapen niet... Het hek dat ernaast is is altijd op slot maar een stukje verder zijn wandelpaden/ruiterpaden en daar heb je van die schuine klaphekje waar je wel gewoon veilig doorkan

Weet niet welk soort roosters er bij ons precies in liggen, want ik kom er nooit dichtbij, maar ieder jaar hoor je dus wel weer over een afgemaakt of zwaar gewond paard door die roosters Verdrietig

ricky_lover

Berichten: 694
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: plaatsnoord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:10

ik zal het niet doen me verzorgpony vind het ook eng Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:17

Ik ga er nooit overheen! Ik heb 1x bij mij in de buurt iemand gehoord die zijn paard erdoor kon af laten maken en dat was werkelijk een horror verhaal! Ik ga altijd door het hekje ernaast en als ik niet af wil stappen draai ik om...

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:07

is idd geen leuk gezicht een paard vast in een wildrooster... 1 keer gezien, nooit meer...Die dingen zitten er niet voor niks... Koeien kunnen er niet over lopen... en paarden dus ook niet... Ik zou het nooit doen!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:34

neej ik ga dor het deurtje heen dan Haha!....

veel te gevaarlijk om er over heen te gaan.. rij desnoots wel wat om of keer terug....

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:20

Ik heb het een paar keer gedaan omdat ik dacht dat het kon want toen ik een keer met iemand mee ging die met een karretje reed en er gewoon overheen ging. maar toen ik erachter kwam dat het gevaarlijk was heb ik het nooooit meer gedaan.