Elke avond les op pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:00

ik blijf erbij dat je samen met de anderen die lessen moet gaan saboteren op zo'n manier dat ze jullie niets kan maken, maar geen lessen kan geven. oa:
-ineens keiharde muziek opzetten (kan niemand dat mens verstaan)
-er gewoon continue doorheen rijden en natuurlijk bestaan er voor jullie
GEEN voorrangs regels
- hindernissen opbouwen en gaat springen
-zelf lessen gaan geven op precies haar tijden (payback time!!!)

zoiets, gewoon om dat mens weg te krijgen, of dat ze stopt met dit idiote gedoe. het is niet haar bak namelijk.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:09

Dat is idd een goed plan! dat zou ik ook doen, als de stalhouder niet luisterd met alle3 in de bak gaan rijden en lekker door de les heen gaan rijden etc, gewoon doorrijden Tong uitsteken moeten hun maar remmen Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:25

Degenen die daar les hebben kunnen er ook niets aan doen dat het zo loopt. Bovendien betalen zij nog eens 7 euro extra per les aan bakhuur, dus ik vind niet dat je dan de lessen van die mensen kunt saboteren.

Die instructrice is erg a-sociaal bezig, daar staan haar lesklanten verder buiten.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:33

Fitzroy schreef:
Degenen die daar les hebben kunnen er ook niets aan doen dat het zo loopt. Bovendien betalen zij nog eens 7 euro extra per les aan bakhuur, dus ik vind niet dat je dan de lessen van die mensen kunt saboteren.

Die instructrice is erg a-sociaal bezig, daar staan haar lesklanten verder buiten.

die lesklanten horen bij haar en die zijn net zo erg, en doen net zo hard mee

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:39

Monster schreef:
Jij hebt toch het meest recht op die bak, jij betaald er voor!

Maar, als je weet dat ze dna en dna rijden, kan je toch ook daravoor of daarna ???

Ze zegt net dat die vrouw de bak van 18:00 tot 22:00 ongeveer gebruikt voor lessen en ook nu sochtends en smiddags dat vind ik dus echt associaal hun hoeven toch geen rekening te houden met wanneer zij les geeft! Heb je al met de andere pensionklanten gepraat of valt daar ook neit mee te praten? Ik zou zeggen spreek met alle pensionklanten af dat jullie gewoon door die lessen heen gaan rijden ik bedoel jullie hebben ook recht op die bak en die vrouw heeft het recht niet jullie uit die bak te sturen en die pensionhouder zou dat ook wel niet doen en als hij dat wel doet...wegwezen daar!

Bij ons als er iemand les heeft rijden de anderen er trouwens gewoon door die houden altijd rekening met wie er aan het lessen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:09

We mogen ook gewoon in de bak erbij rijden als zij les geeft, maar de meeste lessen gaan op 2 grote voltes, waar je dus bijna niet omheen kan rijden. Of ze staat met een longeerzweep in t midden of ze kikkert de hele tijd. Hier worden onze paarden dus erg vervelend van. De mensen die les hebben rijden ook veel stops en proberen spins te draaien. Vinden onze paarden ook niet echt geweldig als er ineens een paard vol in de rem gaat (voor mijn neus) tijdens een goeie middendraf bijvoorbeeld. Boos!

De meeste van deze mensen zijn in de omgang verder heel aardig. Maar vooral die instructrice plant gewoon maar een eind raak met lessen.
We kunnen er natuurlijk ram doorheen gaan rijden, maar omdat onze paarden er redelijk van gestressed raken is dat ook geen succes. Ik vind het dan niet eerlijk tegenover mijn paard dat hij dan op z'n donder krijgt als hij niet doet wat ik vraag.

Maar ik hoor toch steeds meer verhalen over deze mensen waar ik niet zo blij mee ben en waar ik zelfs een beetje van schrik.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:37

Iedereen wijst naar de instructrice, maar de staleigenaar is natuurlijk de echte boosdoener. Die heeft haar aangenomen, die accepteert haar beslag op de bak, dus dat is degene die je aan moet spreken.

Lessen saboteren is natuurlijk te gek voor woorden, hoe zou je het vinden als iemand dat bij jou deed? Niet doen dus, is gewoon asociaal.

Als de staleigenaar er niets aan wenst te doen, dan zou ik vertrekken, want alleen nog maar bij lessen rijden is niet fijn. Bij ons op stal mogen er ook geen mensen van buitenaf komen lessen, misschien kun je dat nog met de staleigenaar proberen te bedingen. Laat de instructrice maar naar die klanten toe gaan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:36

Bijzondere situatie. Erg lastig ook. Bij ons (manege met ook nog 60 pensionners) zijn er bijna nooit problemen met lessen. De manegelessen zijn op vaste tijdstippen, de 'vaste manegeinstructrice' heeft voorrang als zij priveles geeft aan haar klanten, daarnaast komen er nog een stuk of 4 overige instructeurs op stal. Dit klinkt erg druk maar levert geen problemen op.

Er hangt een lijst op het prikbord zodat iedereen kan zien wie er op welke tijd les heeft. Veel van de privelessen vinden plaats in de ochtend of vroege middag. Daarnaast hebben we een binnen en buitenbak waardoor je elkaar vrijwel niet stoort. De buitenbak (20-60) is groot genoeg om met 2 mensen tegelijk les te kunnen hebben of om gewoon rond te kunnen rijden als iemand anders les heeft.

Er komt welgeteld 1 persoon van buiten met paard lessen. Die betaalt gewoon bakhuur en heeft zich ingeschreven op een tijdstip dat er toch niemand komt Haha!.

Maw: het is allemaal goed te plannen mits er door de staleigenaar duidelijke afspraken gemaakt worden met de instructrice. Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om de lessen 's middags te doen zodat jullie 's avonds na het werk gewoon kunnen rijden? Of de lessen vervroegen: 16:00u tot 20:00u : dan kunnen jullie daarna nog gewoon rijden zonder dat het nachtwerk wordt.

Een goed gesprek lijkt me op zn plaats.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:41

ik vind hete cht niet kunnen, jij betaald toch ook voor de bak??? ennejij wil toch ook wel eens rijden zonder met allemaal lesklanten rekenjing te moeten houde. ik zou of een goede oplossing zoeken. mischien zoiets als wat apple hierboven zegt, en anderes zou ik echt naar een andere stal gaan.

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:47

Idd je kan gaan (vechten) ermee...?????..
Ik weet uit ervaring dat dat NIET leuk en makkelijk is.
Zo zijn hun nu eenmaal ze denken dat hun paarden meer zijn dan jullie paarden.
Zo is dat bij ons op de manege ook gegaan.......
Ik kan niets anders zeggen als dat ik heel blij ben dat ze bij ons op de manege zijn weggegaan minders is wel dat jullie er nou mee zitten!!!!!
PS laat je de les niet lezen hoor!!! Dat heb ik ook nooit gedaan en kijk ze zijn uiteindelijk vertrokken!!!!!!!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:06

Sandra_H schreef:

Wat me wel even ontgaat is het probleem dat het hier om westernruiters gaat Verward .

ik snap het wel!!!
bij ons op stal rijdt ook een westernruiter,en nu gaat het goed,maar dat was in het begin ook wel eens moeilijk!

aan een engels rijdende ruiter kun je zien aan het rijden,wat hij/zij van plan is.
met een westernruiter zie ik ,als engels rijden ruiter niet aan de manier van rijden,of ze een "spin" in zetten,o.i.d.

om op je probleem terug te komen:bij ons word ook veel les gegeven.
maar dan door de staleigenaar zelf(dus daar valt helemaal weinig tegenin te brengen)maar de regel is dat er altijd één persoon door de les heen mag rijden(de lesser heeft wel voorrang)dus eigenlijk is het altijd wel goed te deon.en e is eigenlijk nooit meer dan 2 uur les op een avond,en hebben we een apparte longeerring,en buitenbak(maar die is vaak niet begaanbaar)

in jouw geval vind ik het eigenlijk een kwestie tussen de staleigenaar en de instructrice!!
jij hebt evengoed recht op de bak,en zou eigenlijk niks aan moeten trekken van de lessen.
dan moet ze maar flink bakhuur gaan betalen,of de lessen terugdringen naar één uur per avond,en dan nog moet je erdoor heen mogen rijden!!
zijn er dan geen meerdere pensionklanten,die bij je staan ,met hetzelfde probleem?

wij houden 2× per jar een "hinnikavond" een avond waar iedereen zijn "gal " kan spugen,of gewoon als je vragen hebt.
werkt goed hoor! zo hou je ruzie's buiten de deur!

sucses!
er zijn er ook die les van buitenaf nemen,dan moeten ze de bak helemaal afhuren,of je mag er gewoon doorheen rijden.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:47

Ik heb er zelf ook gestaan (ben al een paar maanden weg daar) en ik ken de pensionhouder dus. Hele aardige man waarmee je alle kanten op kunt... echt alle kanten. Laat zo over zich heen lopen. Van de ene kant erg fijn, maar tot je later hoort dat hij tegenover een ander over je heeft lopen klagen! Geeft hij wel een weerwoord, dan moet het echt heel ver zijn gegaan... en dat werkt al helemaal niet. Je kunt niet eerst 10x iets toelaten en er dan in ene keer iets van zeggen. Tessya (om maar bij je boktnaam te blijven) houd de eer aan jezelf en zoek een andere stal. Ik weet, makkelijker gezegd dan gedaan, maar hier zie ik echt geen heil meer in . Ik hoop echt voor je dat die stal in Waalre iets wordt. Heel veel succes (en sterkte Ach gut ).

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:04

Fitzroy schreef:
Degenen die daar les hebben kunnen er ook niets aan doen dat het zo loopt. Bovendien betalen zij nog eens 7 euro extra per

waar haal je dat vandaan ?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 19:45

Misser"]
waar haal je dat vandaan ?
[/quote]

Hier vandaan:

[quote="Tessya schreef:
Ze betaald geen cent extra aan de pensionhouder. In theorie is zij een "gewone" pensionklant. Maar ze maakt er nu gewoon gebruik (lees: misbruik) van dat de pensionhouder er niks tegen doet dat zij dus in principe daar een gratis accomodatie heeft voor haar eigen bedrijfje en werkzaamheden. De mensen die van buitenaf komen lessen betalen aan de stalhouder wel 7 euro bakhuur. Maar dat is apart van het bedrag dat mensen die instructrice betalen voor de les.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:38

Ik zou daar zeker niet blijven, als je stalhouder dit toelaat.
Andere optie: Werkt ze zwart of wit? Misschien de belastingdienst eens inschakelen anders? Erg gemeen, maar zal wel werken.
In mijn geval zou mijn Haf spontaan haar oude kuren weer ophalen: In volle galop onbestuurbaar op mensen in de bak afvliegen en er dan vlak langs schieten. Laat daar nou net die instructrice staan...

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:41

Gelukkig heb ik er bij ons op stal geen last van, we hebben 3 a 4 bakken, dus is er altijd wel 1 vrij, en als het echt allemaal vol is, kun je evt. nog inde springwei rijden. Erg vervelend, al die lessen. Had ik op mijn vorige pensionstalling ook last van. Je doet er alleen zo weinig aan. Boos!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:03

Nou ik zou dus gewoon met een paar man afspreken om tijdens de lessen gewoon te gaan rijden. Als er niet met de staleigenaar te praten valt dan moet je je toevlucht gaan nemen tot dit soort dingen.

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:54

ik ken haar ook en ben blij dat ze hier weg is! had ik een keer les en dan kwam madam weer aan dat zij de bak had en moest ik weer naar een kleinere bak. nu is het hier lekker rustig op stal en plaats zat. (haha kom gezellig naar eersel! ben je daar ook meteen weg)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:32

Op verzoek van bepaalde mensen hier een korte update:
Iemand hier van bokt (ik weet ook wie) heeft deze topics uitgeprint (ook het topic bij Western over Eersel) en an de betreffende stalhouder gegeven. Deze heeft dit hele topic erg fout opgevat en ik kon gister avond mijn paarden opladen en ben vertrokken. Kennelijk staat er ergens in dit topic dat ik vind dat mijn paarden er niet goed werden verzorgt (geen idee hoe ze daar bij komen). Verward

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:05

Ik had het al gehoord van Renske, en ik vind het heel erg schofterig wat ze heeft gedaan. Ik had in het topic "Eersel" ook al iets gezet wat daar op wees, maar ik heb het op verzoek van Renske (omwille van jou) gewijzigt en is het dus niet meer te lezen.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:13

Dit vind ik ook helemaal nergens over gaan. Ik vind dat je pensionklanten voor gaan op een vrouwtje die persé haar geld wil verdienen aan lesgeven en een soort van slachtoffer heeft gevonden waar ze de bak van kan huren. Waardoor de andere erdoor worden benadeeld. Gaat echt helemaal nergens over. Het is immers niet haar bak, jammer dat de eigenaar niet zo goed met jullie pensionklanten meewerkt.

En nu helemaal klote dat je je paarden op moest laden en weg moest. Ook belachelijk dat iemand zich er zo mee heeft bemoeid. Ik kan er niet uithalen dat je vond dat je paarden het daar slecht hadden. Zie ik helemaal nergens, maar zal wel aan mij liggen.

Heb je nu wel plaats voor je paarden? Anders kan ik misschien tijdelijk wel een plaats aanbieden? Het is geen pensionstal, geen binnenbak enz, maar je paarden zouden er even kunnen staan (jammer genoeg ook geen stallen).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:21

En dan te bedenken dat de man van Ellen geen lieverdje is, wat ik gehoord heb heeft hij al een strafblad. En hij heeft al iemand bedreigd niet zo heel lang geleden. Ik zou als ik de pensionhouder was maar oppassen, straks wil hij ze weg hebben en krijgt hij problemen...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:28

Wat een ...streek!!! Maar goed, dat is het nadeel van een openbaar forum. Je moet heel goed nadenken hoe je dingen opschrijft, en wat je wel en niet zegt... Het is immers al lang niet anoniem meer als mensen zoveel over zichzelf vertellen en laten zien...

Heel veel sterkte en ik hoop dat je een leuke stal vind, waar de eigenaar rekening houdt met al zijn klanten! Succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:31

Dit is toch echt te gek voor woorden,hoe halen ze het in hun hoofd je zo buiten te zetten .Lezen kunnen ze blijkbaar niet ik heb alleen maar gelezen dat je vond dat ze het er zo goed hadden.
Dat er toch altijd mensen zijn ,die alles voorelkaar krijgen .Je ziet maar weer geld gaat voor alles.De gene die het topic heeft afgedrukt mag zich wel diep,diep schamen ,bah wat kinderachtig.Je bent nog wel het hele topic door keurig gebleven.Je mag toch verdorie nog wel zeggen dat je het met iets niet eens ben.
Ik hoop dat je gauw een betere stalling vind voor je paardjes,weet alleen uit ervaring hoe moeilijk dat is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:31

Pfffffft...wat een aso zeg ! Boos!

Een beetje de hele boel daar overnemen en over de bestaandepensionklanten heenwalsen... lekker sociaal maar niet heus

Dat is dus gewoon een arrogante muts , en die stalhouder laat het toe , dus daar heb je ook niks aan....

Ik vind het wel "grappig" dat meerdere mensen hier reageren met :

laat haar lekker ergens iets voor zichzelf beginnen !

Dat is nu juist wat ze hier doet Tong uitsteken

De hele accomodatie inpikken , die paar lastige pensionklanten gaan vanzelf wel weg en dan is het hele spul van haar....makkelijk hoor.

Voor de pensionhouder natuurlijk wel makkelijk dat hij in 1 keer zoveel klanten heeft.... maar hij kan dan beter het hele spul aan haar willen verhuren denk ik.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om zo'n muts met grootheidswaanzin op mijn erf te hebben lopen , die zich gedraagd of alles van haar is Scheve mond

Maar je ziet het : zulke types krijgen alles voor elkaar en nu is er dus alweer 1 lastige pensionklant weg ...precies volgens plan Extreme duivel

Ik hoop dat je een fijn nieuw plekkie vindt , dit is het niet waard om je aan te ergeren Ach gut