wat betalen jullie voor de opfok???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:37

@Alikesflame, dat lijkt me idd behoorlijk vervelend. Sommige dominante veulens horen beter thuis bij oudere paarden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:58

Dat is nu precies waarom ik mijn veulen nooit naar de opfok wilde hebben maar in een 'alle leeftijden'-groep. Zodat de groep zorgt voor de onderlinge opvoeding en er ook oudere ervaren paarden bij zijn, i.p.v. dat de toevallige dominante etter tussen het jonge volk niet gecorrigeerd wordt door de kuddeleiding.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:02

Anya schreef:
Dat is nu precies waarom ik mijn veulen nooit naar de opfok wilde hebben maar in een 'alle leeftijden'-groep. Zodat de groep zorgt voor de onderlinge opvoeding en er ook oudere ervaren paarden bij zijn, i.p.v. dat de toevallige dominante etter tussen het jonge volk niet gecorrigeerd wordt door de kuddeleiding.

Alleen jammer dat m'n buren al die paarden in de tuin niet zo leuk vinden. Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:51

Ik heb mijn paarden niet in de tuin staan hoor Tessebes. Ze staan gewoon bij een pensionstalling. Je kunt daar kiezen: je paard overdag in de wei en 's nachts op stal. Of je paard dag en nacht in de wei. Er is een aparte wei voor het jonge spul en wat opvoedpaarden. In de winter gaan ze naar de wei met de loopstal. Ik heb zelf ook maar een klein huisje met een klein tuintje. Ik ben dan ook erg blij dat ik deze manier van jaarlingen houden in de buurt heb. Ik ben zelf geen voorstander van grote opfokadressen waar ze 's winters niet buiten komen.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:46

daarom heeft de fokker van mijn paard en nu dus mijn veulenopfok Lachen Er een oudere ruin bij gezet. Beest is niet geschikt voor recreatie en sport, maar vervult nu alsnog een zeer nuttige taak.... en een oude ruin of merrie daar is altijd wel aan te komen toch?

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 16:24

tja op zich kan het veueln ook wel op de pensionstal blijven waar ik nu sta. maar dan bestaat er gewoon een hele grote kans dat ie van november tot maart toch binnen moet staan. dus 23 uur per dag in een box. ik sta bijna op het laagste punt van nederland dus het land is hier gewoon vrij nat. en dan staat het veueln als enige jaarling tussen een stel shetlanders. ik weet niet of dat zo'n goed idee is...

Suhtai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:45

Ik heb mijn arabier twee jaar in de opfok gedaan bij de Paardenvleugel in Kruisland (Brabant) en dit is mij enorm bevallen.
Kijk op www.paardenvleugel.nl

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:36

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 07:15

joelledsr schreef:
Mijn veulen statt voor 75 euro per maand all in.
In een weiland met 4 andere veulens en een oude ruin en schuilstal is aanwezig...
Dit bij de fokker van mijn paardje in Alkmaar.

Heeft die fokker misschien ook een website?

FlorenceN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:23

Ik betaal 250 euro per kwartaal voor de opfok van mijn friesch hengstveulen. Hij komt dagelijks in de hand staat met nog max 14 andere vriendjes in een super wei (met schriklint) wordt bijgevoerd en gaat in de winter in 2 groepen in grote groepsstal en als het weer het toelaat mogen ze naar buiten. Het is inclusief ontwormen en excl. bekappen en enten.
Alleen voor friezen.