uhm drukplekken??? hoe voorkomen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:24

roos_numan schreef:
ik snap dat wel! maar jemig ik word hier zo moe vban ik zeg het lijkt op een drukplek maar het is er niet helemaal een! het zij wel witte haren maar een drukplek is helemaal wit op een kleine vlakte! ( meestal 0 en ik vind niet dat je iets erover kan zeggen voordat je dat gezien heb! zoa;ls ik al eerder heb gezecht ik zla wel foto's maken voor die gene die het willen zien...... dus ik vind dat je geen reakties kunt geven die miss wel nergens op slaan, omdat het niet een échte drukplek is..me buurvrouw dioe heeft al jaren paarde vanaf dat ze 1 was en die zij dat het geen drukplek was ze wist ook niet wat het wel was...maar heb al een gelpad en die leg ik boven me shabrak en daar me bondding over heen zij zij het gaat dan wel goed. En er heeft iemand naar gekeken of het zadel goed lag en dat is dus zo vandaar dat ik vraag of jullie het weten wat het dan wel is!
Bedankt voor alle reakties ( de normale )

Ik snap het niet. In jouw onderschrift schrijf je dat het (waarschijnlijk) wel drukplekken zijn en dat je daarom het zadel wil ruilen en nu zijn het ineens geen drukplekken meer Verward Verward

Alxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:26

Ahem, ik had dus niet alles gelezen... Sorry! Maar als je zadel goed ligt als je er mensen naar hebt laten kijken heb je toch die hulpdingen voor onder het zadel niet nodig? Als ik jou was zou ik toch eventjes naar de zweetplekken onder het shabrak kijken (en dat is niet hetzelfde als droesem in een theekopje;)) en als de plekken verdwijnen door ze eens goed te wassen zonder wasmiddel dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Bij Ilse zal het wel goed zitten na die 2 va en een zadelmaker, maar misschien dat het bij jou een andere oorzaak heeft. Zo weet je het natuurlijk nooit, maargoed... Ik hoop dat je er vanaf komt!:)

Maxielover

Re: uhm drukplekken??? hoe voorkomen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:24

als je het mij vraagt zijn dit wel degelijk drukplekken. ik wil je niet beledigen hiermee ofzo, maar dat verhaal over die wasmiddel ligt natuurlijk ook aan het merk van het wasmiddel dat je gebruikt en aan wat voor stof je dekje heeft, dus of het opneemt en lang nat blijft of niet. ik zou er sowieso een DA naar late kijke en een zadelmaker, een zadelmaker weet als de beste of een zadel past of niet. al past ie maar een heel klein beetje niet, dan nog is dit fout. van de kleinste dingetjes kunnen paarden gigantische wonden krijgen als je er nix aan doet !! een paardenrug is gevoeliger dan je denkt..

ik spreek uit ervaring : mijn haf heeft nl. een vrij brede rug en ik had een merkloos zadel dat wat te smal was van voren, maar we konden geen nieuw zadel kopen aangezien we net een verhuizing hadden gehad en dus ff moesten sparen. max had er toen ook kleine drukplekjes van, wat witte haren en het was daar wat korter dan op de andere plekken. maar mijn paard zweet gelukkig nooit onder het zadel, dus erg veel druk gaf het niet. hij ging er niet moeilijk van lopen ofzo en ik geloof niet dat hij egt pijn heeft gehad, miss wat steekjes ofzo. ik heb nu een wintec gekocht die hij morgen voor het eerst op krijgt, en toen heeft er ook iemand naar gekeken of ie goed lag en dat lag ie ook. het voordeel van een wintec zijn de verwisselbare bomen, errug handig dus !! miss een goeie tip voor een evt. nieuw zadel ?