Stalling.. Hoe is dat bij jullie (geregeld)??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:01

bij ons op stal betaal je voor een pony 185 euro en voor een paard 220 euro per maand. Dit is incl. elke dag mesten, 2 x per dag voeren, binnen en buiten zetten, gebruik van de binnen en buitenbak en 3 gratis lessen per week.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:23

ik sta bij een fruitboer die 15 stallen heeft gebouwd en betaal 125 per maand gemiddeld (zomer 85, winter 152) en stro en 2x per dag hooi zit er bij in, zelf mesten, zelf voer kopen en klaar zetten en dat wordt gevoerd 2 x per dag. Stroverbruik is bij sommige mensen exhorbitant en daar wordt niks van gezegd als je in zijn straatje past, anderen krijgen elke keer als ze een strootje te veel pakken de wind van voren.
We hebben een (redelijk zware) buitenbak van ongeveer 18 bij 37 en een longeerbak. Weidegang van apr tot oktober en dan alleen je stal gebruiken bij wedstrijden of noodgevallen. Binnen en buiten zetten gaat in overleg, soms hij soms wij. Als hij zin heeft wordt de bak gesleept en dat is wel eens vervelend omdat er wat dames bij zitten die niet kunnen sturen.
Er zijn grote zadelkasten. Trailers staan gratis op het terrein.
700 meter verderop is de ponyclub met een grote bak.
Tuurlijk wordt er gezeurd over het stro en water gebruik en worden onze paarden vergeleken met koeien, maar in onze omgeving is hij wel het goedkoopste en dat is aangezien ik de kosten in mn eentje moet dragen toch wel erg belangrijk! dan neem je die kleine dingen die fout gaan voor lief.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:26

ik heb zeelf een soort pension stal. daar betaal je voor volwassen paard 133 euro en daar moet je zelf mesten en voeren.
ook ik zit in de randstad ( 10 minuten van Uithoorn vandaan)
Hier zie je vaak dat bij kleine meiden heel veel schoon stro verdwijnt op de mesthoop. Het is zonde en kan makkelijk nog gebruikt worden. Als het BV iets verkleurt is maar nog niet nat laat ik het wel liggen.
Dit probleem zie je vaak op stallen waar zelf gemest wordt.
Hooi mogen ze hier onbeperkt pakken.
Ik heb dan weiland binnenbak paddock en automatische waterbakken er bij zitten. Sochtend voeren wij als de mensen dat willen savonds moet je zelf voeren. ( als ze het klaar zetten doen wij dat)
en de prijzen zijn per stokmaat.
JE mag je paard zo vaak wassen als je zelf wilt.

Korinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:39

Ik heb zelf stalling in de aanbieding.
Volledige verzorging kost bij ons 160 euro HIer zit bij:
Voer, stro, uitmesten, binnen/buitenzetten. Alleen veearts/hoefsmidkosten en wormenkuren zitten er niet bij.
Ook hebben wij een paar bij ons op stal die zelf verzorgen en zelf voer e.d. kopen. Zei betalen 70 euro voor de huur per maand voor stal. Enige wat erbij zit is water en gebruik rijbak, poetsplaats e.d.

Ik vind het belangrijk dat ze elke dag een schone stal hebben met een lekere laag stro..

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:43

Wij betalen EUR 190,- per paard per maand. Daarvoor hebben we hele mooie ruime lichte stallen met veel frisse lucht. Er wordt elke dag gemest, ze krijgen 2x per dag krachtvoer en 3x per dag ruwvoer èn ze worden buitengezet en binnen gehaald. We hebben een buitenbak die ook goed te rijden is als het geregend heeft en een longeerbak. Er zijn twee mogelijkheden om je paard af te spuiten en we hebben ruime zadelkasten.

Het weidebeleid is ook heel goed, zo hadden ze vorig jaar met de droogte nog het hele seizoen gras.

=^.,.^=

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:04

Ach... ik heb een jaar of 2 geleden pony's verzorgd en daar moest je echt bijna alles zelf doen. Ze betaalde 230 euro voor 2 ponystallen met uitloop. Stro zat bij de prijs in, uitmesten moest je zelf doen, mest moest je zelf naar een boer aan de andere kant van het dorp brengen met een aanhanger (die te klein was voor 2 stallen leeg te halen). Na verloop van tijd bleek dus dat dat niet werkte en werd er met de staleigenaar (hij had zelf ook 1 paard daar staan) afgesproken dat het opgehaald zou worden, hiervoor moest echter wel 50 (!) euro per maand extra betaald worden. Hooi moest per baal betaald worden, bix moest je zelf halen, voer moest je klaarzetten; 's ochtends werd er gevoerd, 's avonds zelf doen. Water moest je zelf halen bij het woonhuis, na verloop van tijd werd dit wel aangesloten op de waterleiding.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:52

Mn ouders betalen 160 euro voor de stalling. Zij voeren, zetten de paarden in de wei, verzorgen mn pony als ik op vakantie ben. Zelf moet ik mesten, maar dat is niet zo erg. Ook heb ik een zadelkast in gebruik (die hebben we pas zelf gemaakt). Dus het voedsel, drinkwater, zaagsel en de huur van de stal zit allemaal in de prijs. Wel komt daar boven op de kosten van de hoefsmid, en als de dierenarts is geweest, ook die kosten. Als ik les neem van mathilde (daar stal ik haar bij) komen die kosten er ook nog eens boven op. Ik mag ook gebruik maken van de longeerbak, de 20x60 bak en de wasplaats...ik moet wel zeggen dat ik als enige daar de stal huur. de andere 3 paarden zijn van hen zelf. Mara heeft ook een grote ruime mooie stal. Die zijn net een jaar oud. Op zich heb ik het dus best wel luxe. Maar de mensen waar ik bij stal, de dochters daarvan (mathilde en roos) zijn ook vrienden van mij en we doen veel samen op stal...ruimen samen op, rijden samen als dat lukt, zorgen dat het voer op voorraad in de bak ligt enz.
Ik heb het iig daar erg naar mn zin...

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:54

Ik betaal €125 euro per maand. Dit is inclusief voeren (3x daags) en gebruik van alle faciliteiten (binnenbak 30x20, buitenbak 40x20, weidegang,wasplaats met douche). Paarden staan op zaagsel dat €7.- per baal kost. Bijhouden van het verbruik doe je zelf en gaat in goed vertrouwen. Buitenzetten kan door de staleigenaar gedaan worden, moet je alleen even vragen. Is echter nooit een probleem.

Als de stal groter word, wordt het overzicht op het verbruik minder. Je hebt er altijd mensen tussenzitten die daar misbruik van maken en veel meer verbruiken dan de rest. Dat een stalhouder dat incalculeert en de prijs verhoogd vind ik niet meer dan logisch.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:55

Ik betaal €150 voor zelf mesten en buiten zetten, voeren wordt gedaan, hooi en brok bij de prijs in begrepen, evenals sto. Hoeveel je in de stal legt maakt hem echt niet zoveel uit, ik hem er regelmatig vrij veel inliggen en hoor hier nooit iets van. Iedereen is welkom, ook kleine kinderen en honden.
Ennuh, dit is dus in het oosten van het land, ik denk dus niet dat hij bij ons is geweest Knipoog

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:59

Basisstal €125,- pm met hooi/kuil, de rest zoals voer, musli, stro, 2 soorten zaagsel en in de winter peen, koop je erbij.
Ik kom zelf op ongeveer €185,- (zomers) en €215,- (winters) uit., ik heb dan ook een schoon paard die niet zoveel eet hihi.
Voor die prijs heb ik ook een 20*60 binnenbak, een 25*65 eb/vloed buitenbak, longeercirkel, 2 losgooipaddocks, 3 spoelplaatsen (schoon water is €0,50 welwater is gratis) en weiland zo groot dat je 20 minuten bezig bent om je paard te halen, 2 keer per dag voeren (swinters een 3e voerbeurt)
Wel zelf mesten, 's-ochtends worden de paarden buiten gezet, zelf weer binnen zetten, dag en nacht naar buiten kan ook.
Stal ligt tussen Schiedam en Delft in.
Groetjes,
liesbeth

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:12

Bij mij op stal betaal je voor een pony (tot 1.50m) 185 euro en voor een paard (vanaf 1.51m) 200 euro.
Daar zitten 4 plakken stro bij en 3 maal daags kuilgras.
Je moet zelf de stal uitmesten.
1 Kilo biks kost 7,50 en 2 kilo biks kost 12,50.
Er wordt dan wel voor je gevoerd.
Als je geen biks van de boerderij wilt dan zet je een emmertje klaar en geven zij dat ook.
Medicijnen door het voer doen ze niet aan dat moet je zelf regelen (tenzij je een emmer klaar heb staan en ze dit zo in de voerbak kunnen doen)
Zomers is er dag en nacht weidegang.
In de winter staan de paarden op stal op de jonge paarden (onder de 3 ) en de oude paarden (vanaf 20 jaar) na.
Die mogen op het land of in de paddock.
Ze worden op het land gezet door de boer maar de evt. dekens die ze op moeten moeten al op het paard liggen,de boer doet dit niet.
Je moet de paarden zelf weer binnen halen.

We hebben 3 losgooi bakken 1 rijbak en een longeer kraal en er is een afspuit plaats aanwezig (koud water).
En natuurlijk de paddock maar die is altijd bezet.

Als je je aan de regels houdt en niet te veel van de boer en boerin vraagt dan zeuren zij ook niet.
Ik sta er in iedergeval met veel plezier.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:18

Otje_Elliot schreef:
Als ik de prijzen zo bekijk heb ik toch het idee dat in de randstad stalling duurder is...

Ik betaal 105 euro voor een kale stal, hooi/stro zijn daar te koop, krachtvoer moeten we zelf aanschaffen. Zelf mesten, en de 4de voerbeurt doen we in toerbeurten met de overige pensiongasten, de eeste 3 voerbeurten wordt voor ons gedaan.
Verder is het nu nog een manege, maar per 1 okt. alleen nog een pensionstal met lesmogelijkheden, dus we hebben een binnenbak, grote buitenbak, gewone buitenbak die swinters als paddock wordt gebruikt, een longeercirkel, spoelplaats, veel land en binnen of buitenboxen.

Met een stal van 105 euro kan je het eigelijk door hooi/stro en voeding zelf zo duur maken als je wil.

Is dat manege de Vliet? Daar moet je toch ook bijbetalen voor het gebruik van de bakken en zo? 105 euro is een echt kale prijs.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:26

Ik betaal 170 euro per maand. hier wordt alles voor gedaan. dus de stallen worden elke dag uitgemest. ze staan op vlas. de paarden gaan elke dag op de wei. of s'ochtend of s'avonds. In de zomer staan ze s'nachts buiten voor de vliegen. De staleigenaar zet ze buiten en als we in de agenda schrijven hoe laat we komen rijden haalt hij ze er ook nog voor die tijd voor ons uit de wei.
Ze worden ook gevoerd ze krijgen brok hooi en af en afwisselend iets extra's zoals mais, winterpenen, appels, brood of lijnzaad. eventuele suppelementen en medicijnen worden ook door de pensioneigenaar gegeven.

Bij de stal ligt 1 verlichte buitenbak. en 1 onverlichte grootte rijpiste. deze is echt groot ik denk dat deze ongeveer 30 bij 60 is. er is een binnenmanege van de rijvereniging op 10 minuten wandelen.
Verder hebben we twee overdekte wasplaatsen. afgesloten zadelkast ruimtes waarin iedereen zijn eigen zadelkast kan zetten. een toilet op stal (echt heel fijn als je erg moet) en de meeste stallen hebben uitzicht op de geitenwei. verder zitten dingen zoals een mineralenblok ook bij het stalgeld inbegrepen.
Ook worden er bij ons op stal groepsafspraken gemaakt voor bijvoorbeeld de tandarts en de dierenarts en de hoefsmid. Hier hoef je niet aan mee te doen als je niet wil en dit zit dan ook niet in het stalgeld inbegrepen. maar het is wel makkelijk.
Ik hoef voor het stalgeld dus niets te doen als alleen te komen rijden. ik woon trouwens in Noord-Brabant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:38

Voor onze pensionstal betaal je 125 euro per maand all-in. 2 x per dag krachtvoer, 2 keer per dag kuil. De paarden staan jammer genoeg niet op stro, maar op langstelig hooi van een natuurland. Dat natuurlijk weer scheelt in de kosten voor de pensionhouder. Voordeel hiervan is wel dat de paarden ´s nachts nog wat te doen hebben.
Mijn paard staat iedere dag van 9 tot een uur of 8,9 buiten. Maar dit ligt aan het weer, regent het veel dan gaan ze rond een uur of 6 naar binnen. In de extreme wintermaanden kan het voorkomen dat de paarden niet naar buiten gaan. Maar dit gebeurt niet vaak. Dit gaat dan niet om het land maar heeft dan te maken met extreme gladheid ivm ijzel of veel sneeuw. Je kunt je paard dan wel losgooien in de bak.
Er zijn twee buitenbakken, de dressuurbak (erg groot) heeft verlichting en wordt besproeid en is goed gedraineerd. De springbak met veel hindernismateriaal heeft geen verlichting.
Wel jammer is dat er geen onderscheid gemaakt wordt voor pony of paard. Mijn arabiertje van stokmaat 1.47 kost net zoveel als een kwpn-er van 1.70.
Ik ben in het bezit van een zadelkast, en dekenrek.

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:36

E 200 (vanaf oktober 210) voor stal incl:
2 x per dag hooi en brok (hoeveelheid mag je zelf aangeven)
2 plakken stro per dag (wil je meer, koop je er een baal stro (2,50) bij en bepaal je zelf hoeveel je erbij gooit.
mesten en buiten zetten zelf
overdekte stapmolen, buitenbak 20/40 met agterberg bodem, paddock 20/40 waar je kan longeren, losgooien, losspringen etc.
En geen gezeik over water!

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:53

Ik betaal 155 euro in de maand voor vol pension elke dag wordt er afgemest krijgen ze 2x per dag hooi, 2x per dag brokken en gaan elke dag van 's morgens tot 's avonds de wei in zomer en winter alleen bij extreem weer blijven ze binnen maar als het even kan gaan ze toch voor een uurtje naar buiten. Er is een verlichte buitenbak van 20x60 alleen als je paard speciale voeding nodig heeft moet je dat zelf betalen anders krijgen ze basisbrokken.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:56

Ik betaal 140 euro per maand aan stalgeld
We moeten alles zelf doen behalve het voeren. Er wordt dus 2x per dag gevoerd (biks en kuil) Het kuil en stro is bij de stalprijs inbegrepen.
Krachtvoer moeten we dus zelf kopen en wil je je paard hooi geven ipv. kuil moet je dat ook gewoon zelf kopen.
We zetten ze dus zelf binnen/buiten, en mesten ook zelf

MissMarjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:42

ik sta ook vlak bij de randstad op stal.
houten ligt tegen utrecht aan.
Ik betaal per maand voor mijn pony 215 euro.
daarvoor krijg je 2 maal per dag sportbrok,een keer per dag kuilgras,er wordt een keer inde week voor je uitgemest en de rest van de week krijgen ze schoon stro bij.ze kunnen van 1 april tot 1 oktober het weiland op.Voor een paard is het dan iets duurder 272 euro per maand maar die hebben dan ook een grotere box.Oook is het mogelijk om je paard op zaagsel te zetten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:21

ik betaal in de zomer maanden 165 en in de wintermaanden 175 ( Verward ) Incl 2 kilo bix per dag 1 baal saagsel in de week (voor een super grote stal en is dus te weinig, moet 6,25 extra betalen voor een baal meer) zelf uitmesten. hun zetten mijn paard binnen en buiten als hun 2 pony's naar buiten gaan. Ik heb een ruime stal en weidegang, een bijna 4 kante bak Verward schat 40x50 ontiegelijk mul, een klein rond bakje om in te longeren. Heb geen poets of spuitplaats.

Ik ben vanplan om hem ergens anders neer te gaan zetten maar weet alleen nog niet of ik hem daar als hengst neer mag zetten, maar dat kost ongeveer 260/270 all in in de maand ruime binnen bak, hele grote buiten bak, veel springmateriaal (waar ik nu sta helemaal niks) ligt midden in het bos, veel poets en spuitplaatsen. Voor de dingen dat ik hier heb vind ik dit een redelijk bedag waar ik nu sta vind ik veel te duur voor wat ik er heb:j

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:28

Torfi schreef:
hoe is het geregeld met kinderen op stal??

Wat bedoel je daarmee? Of er veel kinderen (eigenaren) staan of dat je je eigen kid(s) mee kan nemen?

Ik betaal 160 euro in de maand en daarvoor wordt er elke dag gemest, 3x per dag gevoerd, genoeg hooi, een spuitplaats met warm water, verlichte en gedraineerde buitenbak van 20 * 60, een buitenbox met uitloop en weidegang. OK dan!

Mijn dochter gaat vrij vaak mee, gelukkig hebben de staleigenaren een zoontje van dezelfde leeftijd, dus die vinden elkaar vrij snel Haha!

_ortiz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:51

op mijn oude stal (waar ik tot 1 mei heb gestaan) betaald ik 225 euro per maand. ik had daar een buiten bak, en er werd voor me uitgemest (een pot stal en het uitmesten was echt heeeel erg slecht. als ik zijn stal in kwam hoorde je het soppen onder je voeten.)
soms savonds hooi voeren. overdag werd er wel voor me gevoerd.
maar mijn paard kan niet tegen de eiwitten die in het kuilgras zitten. en ik vroeg of hij hooi over dag mocht (sochtends en smiddags kregen ze kuil en savonds hooi) maar dat mocht niet dat was te duur Verward .
en nu sta ik op een stal waar 2 keer per dag word gevoerd en de hele dag buiten staan ook alleen buiten bak. en een stuit plaats (had ik op me oude stal ook niet. en dan betaal ik 180 euro en op het land 50 euro en op me oude stal het land + vast houd geld (is dat je altijd een box heb) 125 euro Wow! Bloos!

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 22:17

Torfi schreef:
hoe is het geregeld met kinderen op stal??

Wat bedoel je daarmee? Of er veel kinderen (eigenaren) staan of dat je je eigen kid(s) mee kan nemen?
Citaat:

Onze stalhouder denkt soms dat hij die stal heeft opgericht als speelplaats voor zijn kinderen. Best oke, maar maak er dan een pretpark van en geen stal. De grote trampoline staat naast de bak, erg fijn rijden met die springende kinderen naast de bak. Nu wil hij tegenover de stal en poetsplaats een speeltuin gaan maken. Dus ik nog uitleggen dat je paard kan schrikken en kan gaan hangen van al die gillende spelende kinderen.. Zijn antwoord:`Het is maar hoe je ze hebt opgevoed he` (over de paarden dan). Alsof ik mijn paarden kan uitleggen dat ze niet moeten schrikken van kinderen die van alles aan het ondernemen zijn.
Het is best als je kinderen mee naar stal neemt, maar hou ze rustig. Ik ben een klant die betaald voor de faciliteiten om zo mijn hobby te kunnen uitoefenen. Als er wel iets gebeurt met die kinderen, omdat een van mijn paarden schrikt en opzij springt tegen zo`n kind.. dan ben ik de gebeten hond. Kinderen van mensen die zelf paarden hebben zullen iets anders er mee omgaan en zijn opgevoed dan mensen die totaal geen weet hebben van paarden, zoals hij. Het zijn en blijven dieren.

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 22:18

Sorry, had omgekeerd moeten zijn die quote. Ben zo lekker handig.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:26

Ik snap het evengoed wel Knipoog

Onze stalhouder heeft idd ook kids, maar er gelden voor hen wel degelijk regels. Ze mogen best in de bak spelen als er geen paarden inrijden, maar zodra er iemand gaat rijden/longeren moeten ze echt de bak uit, en dat doen ze dan ook braaf. Haha! Verder niet rennen in de stal, niet in het stro spelen, etc etc Daar gelden goede regels voor.
Heb er dan ook totaal geen last van bij ons. Zelf ben ik van de pensionklanten ook de enige moeder met een jong kind.

Maar snap de frustratie. Lijkt me niks, een trampolinend kind naast je op het moment dat je aan het rijden bent...

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 01:13

Per oktober sta ik volpension op een stal voor +/- 160 euro p.m. Hiervoor heb je het volgende:
-Er wordt meerdere keren per dag superkwaliteit paardenkuil en brok gevoerd
-stal wordt dagelijks echt netjes uitgemest, paarden staan dik in het stro
-zomer en winter dagelijks weidegang ong 4 uur p.d., zonodig word je paard in z'n vliegendeken etc gepakt.
-dekens worden zonodig verwisseld
-buitenbak met verlichting+ een groot weiland om ook in te rijden
- Poetsplaats binnen en een poetsplaats buiten met koud water.
- het bos is letterlijk om de hoek verder super uitrijmogelijkheden.
- als er iets met je paard is wordt je gelijk op de hoogte gebracht.
-zonodig helpen ze mee bij het verzorgen van blessures en wonden etc.
-het zijn rustige zeer ervaren mensen waar ik met een gerust hart mijn paard neerzet
-trailerstalling of stalling van een koets of wagentje is ook mogelijk.
-er is genoeg ruimte om je spullen veilig kwijt te kunnen en er is een apart gedeelte waar je alle dekens kwijt kunt.
- aparte kruiwagens voor ruwvoer en mesten
-niet te grote stal met een gezellig mengelmoesje van wedstrijdruiters/recreatieruiters en aangespannen rijders. Je wordt gewaardeerd om wie je bent niet of je nu wedstrijd rijdt of niet.
-je kan dingen gezamelijk doen maar je bent niet verplicht om het te doen.
-De enige kinderen die je af en toe op stal ziet zijn de kleinkinderen van de stalhouder, die weten wat wel en niet kan.

Mocht iemand nog een stal zoeken we hebben nog een paar boxen vrij