Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Otje_Elliot schreef:Als ik de prijzen zo bekijk heb ik toch het idee dat in de randstad stalling duurder is...
Ik betaal 105 euro voor een kale stal, hooi/stro zijn daar te koop, krachtvoer moeten we zelf aanschaffen. Zelf mesten, en de 4de voerbeurt doen we in toerbeurten met de overige pensiongasten, de eeste 3 voerbeurten wordt voor ons gedaan.
Verder is het nu nog een manege, maar per 1 okt. alleen nog een pensionstal met lesmogelijkheden, dus we hebben een binnenbak, grote buitenbak, gewone buitenbak die swinters als paddock wordt gebruikt, een longeercirkel, spoelplaats, veel land en binnen of buitenboxen.
Met een stal van 105 euro kan je het eigelijk door hooi/stro en voeding zelf zo duur maken als je wil.
) Incl 2 kilo bix per dag 1 baal saagsel in de week (voor een super grote stal en is dus te weinig, moet 6,25 extra betalen voor een baal meer) zelf uitmesten. hun zetten mijn paard binnen en buiten als hun 2 pony's naar buiten gaan. Ik heb een ruime stal en weidegang, een bijna 4 kante bak
schat 40x50 ontiegelijk mul, een klein rond bakje om in te longeren. Heb geen poets of spuitplaats. Torfi schreef:hoe is het geregeld met kinderen op stal??
.
Citaat:
Onze stalhouder denkt soms dat hij die stal heeft opgericht als speelplaats voor zijn kinderen. Best oke, maar maak er dan een pretpark van en geen stal. De grote trampoline staat naast de bak, erg fijn rijden met die springende kinderen naast de bak. Nu wil hij tegenover de stal en poetsplaats een speeltuin gaan maken. Dus ik nog uitleggen dat je paard kan schrikken en kan gaan hangen van al die gillende spelende kinderen.. Zijn antwoord:`Het is maar hoe je ze hebt opgevoed he` (over de paarden dan). Alsof ik mijn paarden kan uitleggen dat ze niet moeten schrikken van kinderen die van alles aan het ondernemen zijn.
Het is best als je kinderen mee naar stal neemt, maar hou ze rustig. Ik ben een klant die betaald voor de faciliteiten om zo mijn hobby te kunnen uitoefenen. Als er wel iets gebeurt met die kinderen, omdat een van mijn paarden schrikt en opzij springt tegen zo`n kind.. dan ben ik de gebeten hond. Kinderen van mensen die zelf paarden hebben zullen iets anders er mee omgaan en zijn opgevoed dan mensen die totaal geen weet hebben van paarden, zoals hij. Het zijn en blijven dieren.

Verder niet rennen in de stal, niet in het stro spelen, etc etc Daar gelden goede regels voor.