Chaps, met welke schoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 13:14

Met gympen is wel link, dat hakje zit niet voor niets aan rijschoenen, dus als je gewoon andere schoenen koopt, moet je wel zorgen dat er een hakje aan zit, dan moet het veilig genoeg zijn (en niet te brede schoenen dat ze klem komen in de beugel).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:38

Ik ga met marieke mee!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:43

idd geen gympen of iets dergelijks.. als je goedkoop uit wil zijn moet je het bij rubberen laarzen houden... die zijn zeker het goedkoopste al vind k ze voor geen meter rijden.. en eerlijk gezegd ook geen gezicht..

Er worden zat goede rijschoenen verkocht.. van 35 tot 200 euro of zo.. Maar liever een goed paar voor een wat hogere prijs waar je nog 6 jaar mee doet dan goedkope schoenen die je over een half jaar weg kan gooien.. Ik heb leren rijschoenen van Blackstone.. zien er na 2 jaar nog als nieuw uit (okey als k er een doekje overheen haal dan...) Ik heb ook rijschoenen van 35 euro gehad en die kon k na een paar maanden al weer weg doen..

Chaps gaan ook wel redelijk lang mee.. mijne heb k al zon jaar of 6/7..

goede goedkope oplossingen zijn er niet.. anders dan rubberen laarzen dan..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:53

Mijn stal/rijschoenen die 40 euro kostten ongeveer gaan na 2 jaar nog mee Lachen Het hangt af van de kwaliteit, niet van de prijs Haha!

Jannekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:03

Ik had eerst rubberen jophurs onder mn chaps, nu heb ik leren jophurs van een vriendin gekregen.
Vind chaps+jophurs dus veel fijner dan rijlaarzen, vooral doordat je een veel beter contact hebt met ja paard, je voelt het beestje veel beter aan. Het is in het begin wel wat wennen, want je been ligt een stuk losser. Ik had in t begin ook wel moeite mn been stil te houden, maar nu ik eenmaal gewend ben... Lachen
Nog een leuk voordeel: het uittrekken gaat over t algemeen stukken gemakkelijker Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:17

Ik heb Ariat schoenen, met ritsje.
Heb 2 paar chaps: een paar gladleren gaithers van DMS, en een paar gewone van Ruitergilde- nepleer met elastiek en rits. Ik rijd meestal met het 2e paar, de gladde zijn meer voor net

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:58

rebeltje schreef:
idd geen gympen of iets dergelijks.. als je goedkoop uit wil zijn moet je het bij rubberen laarzen houden... die zijn zeker het goedkoopste al vind k ze voor geen meter rijden.. en eerlijk gezegd ook geen gezicht..

Er worden zat goede rijschoenen verkocht.. van 35 tot 200 euro of zo.. Maar liever een goed paar voor een wat hogere prijs waar je nog 6 jaar mee doet dan goedkope schoenen die je over een half jaar weg kan gooien.. Ik heb leren rijschoenen van Blackstone.. zien er na 2 jaar nog als nieuw uit (okey als k er een doekje overheen haal dan...) Ik heb ook rijschoenen van 35 euro gehad en die kon k na een paar maanden al weer weg doen..

Chaps gaan ook wel redelijk lang mee.. mijne heb k al zon jaar of 6/7..

goede goedkope oplossingen zijn er niet.. anders dan rubberen laarzen dan..

Hier kan ik me dus echt niet in vinden, er zijn echt wel goede goedkope oplossingen naast rubber rijlaarzen..

Hoe lang je met je rijschoenen doet hangt idd niet af van de prijs maar van de kwaliteit (de prijs wordt lang niet altijd alleen door de kwaliteit bepaald!!).

Ik heb zelf ook Ariat schoenen (veter), superrijschoenen, van heel soepel leder, heb alleen wel gemerkt dat je ze niet op stal aan moet trekken (met afspuiten en longeren in de modder enzo, als ze nat worden en weer drogen dan breekt het leder na een tijdje, maar dat heeft te maken met dat ze die schoenen zo soepel mogelijk maken om het comfortabel te laten rijden, zijn ook geen schoenen voor op stal).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 19:34

nu ga ik wel goedkopere schoenen nemen, ik rij maar 1 keer per week, en het kan zijn dat ik er volgend jaar uitgegroeid ben,
groei ik er niet uit, en gaan ze kapot, kan ik andere nemen, heb ik eens afwisseling Haha!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:23

EngelAngela schreef:
Mijn Blackstone stalschoenen en mijn chaps! Ideaaaal!

Ik rijd ook met oude Blackstones Knipoog

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:07

Mountain horse paddock schoenen in combinatie met Kieffer chaps zijn heel fijn

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:22

Chaps en oude afgeragde neppaladiums Bloos
Moet nieuwe kopen, d'r valen gaten in Haha!