Zou jij dit paard nog een kans geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:52

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het door iemand te laten doen voor wie het dagelijks werk is om met zulke paarden te werken.
Als je er geen ervaring mee hebt maak je het vaak alleen nog erger.

Samy

Berichten: 11080
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:04

Bij ons op de manege hadden we ook zo'n pony lopen. Een halfinger, hoe oud die is weet ik niet, maar die was ook niet vooruit te branden. Hij wou gaan rollen met jou er op dus voor de beginners was ie niet echt wat. Toen grotere meiden erop gezet met sporen/zweep hielp ook niet. Wat wel hielp, eigenlijk wel zielig, was als iemand er achter reedt hem een klap op zijn kont gaf, dan deedt hij het wel eventjes, maar ja dat is ook niks voor in de les. De eigenaren van de manege hebben toen een wijs besluit genomen, die eigenlijk al 3 maanden vast stond om hem weer terug te brengen naar de Handelaar waar hij vandaan kwam (deze handelaar brengt echt wel goeie manege ponys en paarden op de manege). Het is wel jammer want het was voor vele een lieve haflinger, maar zo'n beestje kan je niet op de manege hebben. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu met hem zou gaan gebeuren en met mij meerdere!

Iig moet dat paardje weg op dat kamp, want daar leert hij niks goed. Hij moet gewoon heropvoed worden, dat kan wel, het kost alleen veel tijd, maar ik zou hem echt wel een 2e kans geven!

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:07

HEROPVOEDEN HEROPVOEDEN

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:48

een nieuwe kans geven, als hij dat volgens jullie niet waard is en hij is gevaarlijk. Stuur hem maar door. Ik heb precies hetzelfde gehad met de zuidhoorn. paard werd in de wei gegooit 2 jaar lang in zijn eentje eigenlijk een beetje verwaarloosd ging snachts naar binnen en werd gevoerd enzo hij was gewoon vet. paard is ook verkeerd gereden enzo daardoor was die vals geworden ook niet meer werkwillig. nu kan ik een M proef met hem wegrijden. Ik zou er als ik jullie was niet meer zelf aan beginnen want zowiezo een jong paard rijden met sporen en zweep, dat klinkt al niet goed. je moet het paard de kans gunnen om zich te kunnen ontwikkelen, net zoals jij hebt leren praten en leren lezen enzo. Dat moest ook ontwikkeld worden. die kans moet je het paard ook gunnen. En ik vind het terecht dat hij jullie gebeten heeft klinkt mischien banketstaaf maar wel eens bijnagedacht dat jullie heel erg fout zitten?? het paard de schuld geven en jullie zelf overzien??

dit berichtje is niet kwaad bedoelt maar wil wel dat jullie inzien wat er in dit beestje omgaat.

zou hem zowiezo even laten nakijken en weer opnieuw gaan beginnen als die goed is. en als jullie dat niet willen. Wil ik wel de moeite nemen om het te doen.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:55

Afbeelding

Dit was het "gevaarlijke paard" hier was ik net 3.5 maand met hem bezig ik had hier wel de zweep erbij om hem zijn fouten aan te geven hij kon door dat flinke inrijden vaak in protest komen, en dit paard was helemaal goed. nu kan ik een M proef met hem weg rijden. dus ik wil zeggen geef dat paard nog een kans.. Want in laten slapen en op de wei is niks voor jullie Kamppaardje, die nog een heel fatsoenlijk leven voor zich kan hebben, met de goede opvoeding en behandeling, veel gedult is een schone zaak.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:57

Kitty schreef:
De eerste dag was hij nog niet gemeen, alleen lui
hij kent de hulpen niet en weet niet wat er van hem verwacht wordt?

Na met zweep, sporen en een ander bit gereden te hebben werd hij echt gemeen.
Goh? Verward

Lijkt mij dat deze meneer niet goed ingereden is. Hij weet niet wat er van hem verwacht wordt en doordat hij ineens ook porren met de sporen en klappen met de zweep en een ander stuk metaal in zijn mond kreeg, had hij maar 1 oplossing: bijten!



Hier ben ik het 100% volledig mee eens!!

Denk even vanuit het paard...

Paarden worden niet gemeen geboren, maar gemeen gemaakt.
En dat puur door onkunde. Boos!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:13

Ik zou zeggen: laat dit dier corrigeren door een zeer ERVAREN paardenmens!!!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:49

ALS je er tenminste iemand voor kunt vinden want dat corrigeren is niet goedkoop en gaat ook niet in een paar weekjes dus het zal iemand moeten zijn met engelengeduld en een wel heel idealistische instelling. Ik weet natuurlijk niet hoeveel het paard moet kosten maar er zijn tegenwoordig zo veel "normale" paarden te koop voor weinig, dat de verleiding voor veel mensen groot zal zijn om inplaats zo'n paard te kopen.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:08

dit paard verdiend zeker nog een kans, en als het moet wil ik hem die kans bieden ook.

Edit Elles: enorme quote verwijderd

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:46

Heropvoeding is ALTIJD mogelijk...

7 jaar en dan al verpest? Het zal niet de eerste of laatste zijn.

Er zijn altijd personen bereid om zo'n paard opnieuw te beleren, gevaarlijk of niet. Al dit gedrag is aangeleerd, aangeleerd door mensen, het paard heeft geleerd dat het werkt als ie zich zo gedraagd, dus het gedrag is door professionals ook om te buigen.

Gevaarlijke paarden zijn juist de meest dankbare paarden, meestal intelligent en enorm door de mens beledigd. Ik werk er graag mee!

Groetjes,

Monya

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:12

7 jaar is nog erg jong, daar kan je nog gemakkelijk wat mee. Ik heb eerder een paadr via bokt gekocht die dominantie problemen zou hebben, hier kan je zijn verhaal lezen: http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/in ... 9;view=all
hij is zo erg opgeknapt, met hem hoefde ik niet eens naar de DA om hem na te laten kijken, maar was ook wel duidelijk dat het veel met zijn lichaam (over gewicht) te maken had. en een verkeerde jeugd, en opvoeding.
nu is hij een lieve kinder pony geworden!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:17

Ik heb eigelijk zin om naar dat kamp te gaan en met die knol aan het werk te gaan... Natuurlijk is er wel wat mee te doen, alleen moet hij ook begrijpen wat. Alleen is het leven niet zo simpel, en heb ik de juiste benodigdheden niet... Ik hoop dat dat meisje wat met hem aankan...

En voor een pinto waar zo veel aan gedaan moet worden, zou ik nog niet eens 1000 euro neer willen leggen, en de dollar loopt toch ongeveer gelijk met de euro?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:19

Eerst zeker weten dat hij gezond is dan dan rustig opvoeden.

Het klinkt in mijn oren als een paard met pijn maar dat is natuurlijk moeilijk vast te stellen achter het beeldscherm.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:28

Dat paard is niet gemeen, de mensen die ermee hebben gewerkt zijn gewoon ontzettende kl*teprutsers!!!! Boos!
Godsamme zeg, lees je verhaal nou eens even door, en denk dan nog eens na waarom dat paard gemeen zou zijn.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:39

Jah dat soort dingen zie je jammergenoeg vaak.
Die verhalen lees ik niet zelden Boos!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:59

Stelletje amateurs! Boos!
Waar denken jullie wel niet waar jullie mee bezig zijn zeg!
Beetje zo'n paardje afraggen,terwijl je er blijkbaar de ballen verstand van hebt!
En je dan afvragen of zo'n dier misschien maar beter geslacht kan worden. Verward
Echt te belachelijk voor woorden!
Ik begrijp zo'n manege en instructeur ook niet Boos!

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:16

Mensen moeten gewoon nergens aan beginnen als ze niet weten wat het inhoud.. zon paard kan je niet met zweep en spoeren gaan rijden want hij kent gewoon nog niks, met zweep zal wel kunnen maar slaan?? als die niks fout doet?? nee daar ben ik niet voor in.ik denk dat dit paardje heel erg schuw en door de war is geworden door al dat gedoe. en waarom een net ingereden paard al mee lopen met een kamp?? iedereen en alles erop.. Neej.. bah. zoals ik al zei ik zou hem vanaf vandaag op kunnen vangen en heb ervaring met dit soort paarden.. heb al verschillende "probleem gevallen" achter de rug. ik denk dat dit een probleem geval kwa schuwigheid en verwardheid gaat worden..

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:25

geduld is een schone zaak! hij hoort gewoon een nieuwe eerlijke kans te krijgen. Hij moet daar weg en naar iemand gaan die er verstand van heeft en hem zijn vertrouwen kan winnen zodat hij zijn leven gaat verbeteren. Inslapen??? Dat zou ik nooit doen

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:33

Mijn paard snapte niets,ik heb haar zelf ingereden toen ze 7jr was. Het was een paard dat niet vooruit ging ik mocht op haar zitten maar ze verzette geen stap.

Met veel geduld en belonen en veel in groepen op het strand gereden is ze mij en de hulpen gaan snappen.
Veel mensen hebben mij voor gek verklaard met dit paard. Ik heb wel eens 20 min stil gestaan op de parkeerplaats, maar ik ben nu zo trots op haar.

Tijdens buitenritten is ze zeer voorwaards en we hebben nog steeds les en rijden wel eens een proef
OK dan!
Kortom het is voor mij een toppaard

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:36

is hier al eerder over een verkoop bedrag gesproken of iets dergelijks?

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:38

ik vind dat ze eerst en DA erna moeten laten kijken (ABSOLUUT NIET OM UM IN TE LATEN SLAPEN OFZO!!!!) stel dat het paard een andere reden heeft om dit te doen

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:13

Nou Kleintje, de toon waarop je het verhaal verteld is ook niet al te postitief: je begint met dat je zijn naam nu als scheldwoord gebruikt en schrijft wel tien keer dat het paard zo gemeen was.

Als ik dit verhaal lees lijkt het me meer een ontzéttend zielig paard!! Totaal verpest! Dus ik hoop dat iemand hem nog een kans wil geven, mensen die wat meer van het wezen paard snappen!!

Eerst na lichamelijk na laten kijken en dan totaal opnieuw beginnen met opvoeden maar ook met vertrouwen geven want daarvan zal hij niet veel overhebben. Triest verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:37

Hoe komt het paard zo gemeen.. is dat geen goede vraag?
Ik ben het met Gail eens. Wat een zielig paard.
Eerst verpest worden, dan afgestraft worden.
Hoe jullie het beschrijven alleen al.. daaruit kun je toch opmaken dat het paard zijn vertrouwen in de mens ver te zoeken is.
Zet m op de trailer naar iemand die heel veel geduld heeft, en een groot stuk land met andere paarden.. Dat hij zijn eigen plek in kan nemen.
Idd, Triest verhaal!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:33

Ik zou hem niet in laten slapen. Dat paard kan er niets aan doen dat ie nooit echt goed ingereden is. Hij mag natuurlijk niet bijten enzo...
Misschien als je het paard nou een poosje rust geeft, en hem daarna heel rustig aan weer aan mensen laat wennen...Heropvoeding is vast mogelijk.

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:39

Heropvoeden,
Het paard wordt NOOIT vals geboren.
Het wordt er ingebracht door de mens.
Geduld is het bij paardrijden.
Geduld,Geduld en nog eens geduld