wie laat er zijn paard in de onweer buiten staan??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kuikzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:07

Ligt eraan wanneer het onweert, overdag staan ze er lekker in hoor, 's nachts niet. maar dan staan ze standaart binnen, dan is de wei nodig voor de andere paardjes:D

Overdag hebben ze wel een rij bomen hoor, maar daar staan ze alleen onder als het echt heel erg heet is, en dan nog niet altijd.
Terwijl ze de enigen van stal zijn met boompjes, ze zouden zich vereert moeten voelen! Clown

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:18

die van ons blijven soms buiten er kan niks gebeuren al er niks van bomen staat hoor

zappa_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 17:20

allemaal bedankt voor jullie reactie OK dan!
maar ik wilde gewoon even wetuh hoe jullie er over dachten om je paard in de onweer telaten staan.

wat helemaal vervelend is bij ons is dat ik een kwartier ongeveer bij mijn paard weg sta, en de mensen die daar wonen(de eigenaren) zetten niet voor jou als het onweert je paard binnen

duz maar ik kijk gewoon voortaan voor dat ik naar me paard ga eerst hoe het weer voor die nacht eruit ziet en dan kijk ik verder Knipoog

bedankt Haha!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:41

mijn pard staat nu ook buiten en het onweert heel hard... ach ze kan er wel tegen hoor.... ze smelt niet....

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:06

Die van mij staat ook lekker buiten, ze kan in de stal schuilen als ze wil, maar meestal vertikt ze dat en gaat ze met haar kont richting regen staan Clown

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:11

die van mij staat ook buiten, als het echt te gek word gaat ie wel naar binnen, maar hij kan wel wat hebben Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:37

Als er kans is op onweer (en ik moet werken) dan gaat het schrikdraad niet aan ! en als ik thuis ben, dan haal ik ze wel naar binnen ja. Ik heb gigantische bomen in de wei staan en als die door bliksem getroffen worden en omvallen dan heb ik mijn paarden daar liever niet onder ! (is bij ons al een keer ingeslagen !)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:52

Mijne staat buiten met het schrikdraad uit, dat wel. Zielig he... Haha, hij krijgt wel regendekkie op als het afkoelt of lang regent.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:15

Hij staat nu op een plek waar hij niet eens naar binnen kan, al zou ik het willen. Vette pech voor hem, ik kom 'm echt niet halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:18

Daphne18 schreef:
De kans dat de bliksem toevallig in je paard slaat lijkt me sowiezo al nihil, dus dat durf ik wel aan.

Bij een manege hier in de buurt zijn er een tijd geleden twee paarden geraakt door de bliksem. Eentje in het hoofd, de ander in een been. De een was op slag dood, de ander moest afgemaakt worden. De kans is inderdaad klein, maar niet zo klein als ik altijd gedacht had Scheve mond

Ik durf het dus niet aan om mijn paard in het onweer buiten te laten. Regen is niet zo erg, maar als het gaat donderen gaat ze toch echt naar binnen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:18

de reacties van...een paard kan daar wel tegen, en hij smelt niet kan ik begrijpen, een paard in de regen is ook helemaal niet erg, maar als het onweert gaat die van mij naar binnen!

ik heb een keer een paard in het weiland gezien die was getroffen door de bliksem, nou ik kan je vertellen...daar word je echt niet vrolijk van...
dat dier was ten eerste dood en hoe ze eruit zag was ook niet prettig om te zien, dat beeld blijft ook altijd bij je, ik zal het ook nooit vergeten, dus vandaar...onweer...paard naar binnen bij mij.

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:30

het ligt eraan.
Nu staan ze op het land, dan gaan ze niet naar binnen, maar daar zal het ook niet inslaan!
als ze gewoon buiten staan, dan gaan ze wel naar binnen!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:34

Het was wel even slikken afgelopen dagen, maar Magic is ook gewoon buiten gebleven.
Daar waar ze nu staat kan ze niet eens op stal...omdat de andere paarden wel altijd op de wei blijven kunnen we Magic ook niet op stal zetten. Die dreigt dan over de staldeur heen te gaan, dus daarom maar gewoon op het land.

We hebben haar wel extra in de gaten gehouden, maar volgens mij hadden wij thuis meer problemen met de regen (de gedachte dat Magic buiten stond in de regen) dan zij Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:36

Met onweer gaat Onassa altijd meteen naar binnen.
Ik heb al zoveel pech met haar gehad, zal je zien dat als ik haar een keer laat staan, ze getroffen wordt ,dus nee, ik ga de Goden niet verzoeken.
Gelukkig woon ik op 2 minuten afstand, dus ben er dan ook gelijk bij.

suusiejjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:21

RanouK schreef:
Mijn paard krijgt altijd een regendek op als ook maar even motregend. En als het erg regend gaat ze in de stal.

ik ken best veel pony's en paarde maar ik ken er 1 die is getroffen door de onweer maar hij was niet dood hoor hij was aleen heel erg verwarrend zijn ogen draaiden heel erg heel sneu maar ik laat mijn paard overdag ook wel buiten staan en snachts ook wel maar als het echt nood weer is dan haal ik ze naar binnen want ze hebben geen schutstal dus vandaar Lachen

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:34

ik moet wel want me paardje staat in Friesland en ik woon in Randstad. ( staat in de opfok)
Me shet en haar veulen staan lekker buiten. zo lang het niet koud is tja.. als ik weet dat ze bang is haal ik ze binnen maar ze is niet bang dus lekker laten staan

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:18

Ik.

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:38

wij halen onze paarden meestal ff naar binnen als het gaat onweren. 's zomers staan ze dag en nacht op het land tenzij het dus onweert dan staan ze 's nachts wel eens binnen.

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:38

dus overdag halen we ze meestal ook binnen.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:30

Ik laat mn paard ook gewoon staan.

Ik ga toch niet 20 min naar stal rijden, als ik daar ben is de bui al over... Verward
En niemand die voor mij om 3 uur 's nachts mn paard gaat binnen zetten hoor!

Anders zou ze trouwens ook wel buiten staan, ze kan wel wat hebben!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:32

Ik laat hem ook gewoon staan, heb ook geen andere keus.
Hij staat in een weiland dag en nacht het gehele jaar door. Dus laat maar lekker staan, ik zal hem niet ongelukkig maken door hem op stal te zetten.

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:45

Mijnes blijven buiten, simpelweg omdat het land zo groot is dat als je er eindelijk bent de zon alweer schijnt.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:01

Onze stallen zijn gewone stallen maar met deuren aan twee kanten. De buitenkant loopt uit naar twee paddocks. 1 per stal. Dus ze kunnen kiezen. In principe staan ze altijd buiten maar als het onweert en ik ben toevallig thuis dan heb ik ze toch liever even binnen. Ook omdat het onweer hier niet misselijk is. Misschien ben ik een trut maar slapen doe ik al niet als het onweert en ik weet dat ze buiten staan.

Regen maakt me niet uit. Daar moeten ze maar tegenkunnen en strkas hebben ze weer een regendeken. MAar onweer, als het effe niet hoeft dan liever niet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:37

De jaarlingen staan gewoon dag en nacht op het land, weer of geen weer, onweer of geen onweer.
Net als Genderose vorig jaar trouwens, en als er nu een onweersbui langskomt overdag, staan de ruinen er oko gewoon in.
Ik zie mezelf nog niet bij elk onweersbuitje naar buiten rennen om de paarden binnen te halen, net zo min als ik dat hun baasje zie doen.
Ik vind dat niet gek, het zijn geen dieren van suiker...

Al ben ik altijd wel wat bannig voor de jaarlingen, die staan helemaal achteraan, op een heeeeel groot open veld...
maar aan eventuele inslagen probeer je dan gewoon niet te denken...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:38

Wij halen de paarden onmiddelijk binnen als het gaat onweren.