Zaterdag 14-8, wie kan mijn veulen voorbrengen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:51

Ann schreef:
Met alle respect, is jullie eigen schuld, had je maar betere afspraken moeten maken, of er zelf bij moeten blijven.

Kijk, en dat is dus ook waar ik me banketstaaf over voelde en dat is dus ook een fout die we gemaakt hebben en niet weer zullen maken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:53

Westernfreak schreef:
Pffff...ik word aangevallen op het feit dat de merrie geen drinken heeft gehad. Volgens mij heb ik dat nergens gepost of wel ?
Zoals ik al zei, ik heb het niet handig geformuleerd, zeker niet omdat we eigenlijk verder niks weten over het gebeurde gisteren. Dat is dom van mij en ik vind het ook jammer dat het anders is gelopen dan de bedoeling was.

Ik val je niet persoonlijk aan, ik geef alleen aan wat ik er van vind, ik weet niet wat voor weer het gisteren bij jullie was, maar hier aan het winderige IJsselmeer was het behoorlijk benauwd, ik moest er niet aan denken om een merrie met veulen het grootste gedeelte van de dag in een trailer te laten, ook al hadden ze water tot hun beschikking.

Verder ga ik er over ophouden, ik geloof dat nu wel duidelijk is wat ik er van denk Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:56

op zich kan het allemaal best wel............ als een merrie makkelijk op de trailer staat en er water en hooi ter beschikking is........... maar het is zeker verre van ideaal!!

Als het moet dan moet het, maar voor een keuring......... das niet echt moeten

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:57

De keuring was niet ons grootste belang, we zochten niet voor niets iemand die het leuk vind om een dag met de pony's op te trekken!
Het is nu eenmaal niet zo gelopen als we gedacht hadden.
Het is echter ook niet zo'n horrorverhaal als het blijkbaar op sommige bokkers is overgekomen!
En ja...dat is mijn schuld, want ik moest zonodig mijn frustraties kwijt...eigen schuld dikke bult.
Ik reken het mezelf aan dat er misverstanden zijn over het verhaal van gisteren.
Een ding is echter zeker; de pony's zijn kerngezond en lopen al weer dag en nacht in de wei Lachen (Of is dat ook slecht voor een merrie en veulen Schijnheilig )
Laatst bijgewerkt door Westernfreak op 15-08-04 19:16, in het totaal 3 keer bewerkt

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 18:58

Het enige verschil met alle andere pony's op de keuring is dat het veulen niet is voorgebracht, blijkbaar bij gebrek een een voorbrenger, communicatie, onervarenheid, whatever. Wil ik het verder niet over hebben hier.
Op zo'n hele dag keuring zijn er nog al wat traileruurtjes, dus geen wonder dat de trailer niet meer schoon was.
De pony's stonden er in elk geval vrolijk (en in de schaduw) bij toen we ze ophaalden. Gewoon de hele dag voer, water, verzorging ....

De keus was voor ons vooraf makkelijk. NIET naar de keuring tenzij er een degelijk alternatief gevonden werd waarbij NIET vooropstond of de pony nou wel zo helemaal optimaal voorgesteld zou worden. Zo belangrijk was die keuring nou ook weer niet oftewel alles was beter dan niets al was het alleen voor de leukigheid van iemand die er zin aan had.

Ik had dat gevonden en omdat ik er zelf niet bij was, was het aan Marieke (immanitas) om te beslissen wat het beste was. Ik weet zeker dat ze dat naar beste weten gedaan heeft !

Zoals al eerder gezegd, het precieze hoe en waarom weet ik nog niet en dat boeit me ook niet zozeer. Ik hoor het vast nog wel. Gedaan is gedaan !

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:23

lageveld schreef:
Hier worden dus "in the blind" allerlei conclusies getrokken die absoluut niet waar zijn.

Niks 'in the blind', lageveld, uitsluitend op basis van jullie informatie.
Als die onvoldoende was, dan kun je daar niet de bokkies die
erop reageren verantwoordelijk voor houden.

Nou ja, kennelijk wel. Scheve mond

Citaat:
De pony's zijn de hele dag behoorlijk verzorgd, diverse mensen zijn de dag ervoor ingeseind een oogje in het zeil te houden voor het geval dat, inclusief iemand van de organisatie en een goede vriend, omdat Marieke (familie nota bene) niet in zijn eentje de nodige ervaring had. Mensen zat dus, en niet EEN vreemde erbij !

Zóveel mensen in touw, er was de hele dag door telefonisch contact en
nóg weet je een dag later nog niet waarom je pony's niet voorgebacht
zijn.

Wat heb ik gemist? Verward

Citaat:
Dus please, geen voorbarige conclusies.. dikke onzin wat jullie allemaal ter plekke verzinnen. Er is gewoon telefonisch kontakt geweest gedurende de dag.

En daar wist westernfreak niks van? Verward

Jaja, dikke onzin, het zal best, maar ik vraag me af van wie?

Verward

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:28

Westernfreak schreef:
En JA, we hebben gisteren nog contact gehad met Marieke, toen vertelde ze dat de pony's niet voorgebracht werden...alleen het verhaal waarom niet was nog onduidelijk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:29

Wat een rare gang van zaken. Als ik ergens zelf niet bij kan zijn, dan maar geen keuring, zeker niet wanneer er een veulen in het spel is. Waarom hebben jullie de pony's niet gewoon thuis gelaten? En ik vind het nogal wat, iemand de verantwoording geven voor twee pony's, je zadelt diegene wel met iets op zeg. Gelukkig maar dat de beestjes weer veilig thuis zijn, maar een prettige ervaring zal het niet geweest zijn voor ze .

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 19:33

Dat geldt dan voor alle pony's die op die keuring geweest zijn... het enige verschil is dat ze ergens op een dag een paar rondjes niet hebben hoeven rennen ! En dat gesmeer en gefrut met die opmaakspullen niet mee hebben hoeven maken.. en de stress in de ring....

Eigenlijk zijn ze juist beter af geweest dan de de rest van de pony's op de keuring Lachen

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:37

Westernfreak schreef:
Pffff...ik word aangevallen op het feit dat de merrie geen drinken heeft gehad. Volgens mij heb ik dat nergens gepost of wel ?

Nee, maar ook niet dat dat wèl zo was.

Opmerkelijk dat de goede verzorging van de pony's pas uit
de doeken gedaan wordt nadat er kritische geluiden van andere
bokkies komen. >;)

Citaat:
Zoals ik al zei, ik heb het niet handig geformuleerd, zeker niet omdat we eigenlijk verder niks weten over het gebeurde gisteren. Dat is dom van mij en ik vind het ook jammer dat het anders is gelopen dan de bedoeling was.

Niet dat je niet handig zou formuleren vind ik dom,
maar wèl dat je nog niks weet over gisteren.
Niet van Marieke en niet van iemand anders en je neemt
kennelijk ook niet de moeite om je op de hoogte te stellen.

Allemaal best hoor, jullie pakkie an, maar maakt het voor mij
toch echt moeilijk om me voor te stellen hoe fijn de paardjes
het bij jullie hebben.

Verward

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 19:38

Kom kijken zou ik zeggen !

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:39

lageveld schreef:
Dat geldt dan voor alle pony's die op die keuring geweest zijn... het enige verschil is dat ze ergens op een dag een paar rondjes niet hebben hoeven rennen !

Als je het hiermee goed wilt praten prima hoor, keuringen zijn toch al niet "mijn ding", maar het doet niks af aan het feit dat je iemand anders met de verantwoording hebt opgezadeld, iemand die zich vast vreselijk schuldig voelt nu, omdat de beestjes niet zijn voorgebracht, en dat had voorkomen kunnen worden door de dieren thuis te laten. Ook vreemd dat er na al dat "telefonische contact" niemand weet hoe de dieren het de hele dag gehad hebben...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:40

Botervlieg schreef:
Allemaal best hoor, jullie pakkie an, maar maakt het voor mij
toch echt moeilijk om me voor te stellen hoe fijn de paardjes
het bij jullie hebben.

Verward

In dat geval, ben je bij deze door mij uitgenodigd om hier eens een kijkje te komen nemen
(en een ieder ander die het ook wel eens wil zien, omdat hij / zij zich er geen voorstelling van kan maken)
Laatst bijgewerkt door Westernfreak op 15-08-04 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:41

We maken allemaal toch wel eens fouten?
Dit is gewoon een domme actie geweest van Lageveld en Westernfreak en ik neem aan dat dit ze nooit meer gebeurt.
Voor het zelfde geld was het beestje wel voorgebracht had een oranje lintje binnengesleept en dan had heel Bokt klaar gestaan om W & L te feliciteren.

Ik zeg niet dat ik het mij kan voorstellen, want eerlijk gezegd geef ik mijn paarden aan vrijwel niemand uit handen en zeker niet op zo'n soort dag.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:50

lageveld schreef:

De keus was voor ons vooraf makkelijk. NIET naar de keuring tenzij er een degelijk alternatief gevonden werd

Het zou voor Marieke de eerste keer zijn.
Degelijk.
Yeah, right.

Citaat:
Zoals al eerder gezegd, het precieze hoe en waarom weet ik nog niet en dat boeit me ook niet zozeer. Ik hoor het vast nog wel. Gedaan is gedaan !

Duidelijk, lageveld.
Geen commentaar. Lips are sealed

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 19:52

Bedankt Sluimpje, maar ik weiger het nog steeds als fout te zien. Dat het zo niet weer gebeurt staat als een paal boven water, laat dat duidelijk zijn.

We waren gisteren op die Tinkerkeuring en daar geeft vrijwel iedereen tijdens de keuring zijn paard "uit handen". Liefst zo vaak mogelijk Lachen Vraag maar aan Supertje ... Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:53

ennnnnnnnnnn daarom doe jij het ook maar.......... ?????

dus je hebt het paard uit handen gegeven om zelf naar een andere keuring te gaan.......????

oei

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:55

Ik heb mijn paard en veulen ook 'uit handen' gegeven,
d.w.z. ik heb ze zelf naar de keuring gebracht, netjes gemaakt, juist tuig op gedaan, naar de ring gebracht en dáár dus pas uit handen gegeven om ze het rondje te laten lopen.

Je moet toegeven Lageveld, het was gewoom een heel rare manier van doen zoals dit op het allerlaatste moment geregeld was.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:55

lageveld"]
Dat geldt dan voor alle pony's die op die keuring geweest zijn... het enige verschil is dat ze ergens op een dag een paar rondjes niet hebben hoeven rennen ! En dat gesmeer en gefrut met die opmaakspullen niet mee hebben hoeven maken..
[/quote]

[quote="lageveld schreef:
We hebben de pony klaargemaakt en op zaterdagochtend naar de keuring gebracht.

Citaat:
en de stress in de ring....

Eigenlijk zijn ze juist beter af geweest dan de de rest van de pony's op de keuring Lachen

Ook beter dan thuis?

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 19:55

Er was in dit geval geen reden te bedenken om het niet te doen gijsenkim... gewoon een vertrouwd iemand die hier vaak komt en hier een paard verzorgt ... wat denken jullie eigenlijk ?

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 19:58

botervlieg, ik heb je een pb gestuurd ! ben je ook groot genoeg om daar op te reageren ? want ik begrijp je berichten hier niet meer !!! Oh ja.. en die pb was eerder dan de laatste berichten van je ! Dat de rest dat ook even weet !!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:02

ik ga niet typen wat ik nu vind

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:02

lageveld schreef:
(...)
Zo belangrijk was die keuring nou ook weer niet oftewel alles was beter dan niets al was het alleen voor de leukigheid van iemand die er zin aan had.

Moet je speciaal een topic voor openen om om een voorbrenger
te leuren, c.q. kadootjes uit te delen?

Begrijp er steeds minder van. Clown

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 20:03

Sjuimpje schreef:
Ik heb mijn paard en veulen ook 'uit handen' gegeven,
d.w.z. ik heb ze zelf naar de keuring gebracht, netjes gemaakt, juist tuig op gedaan, naar de ring gebracht en dáár dus pas uit handen gegeven om ze het rondje te laten lopen.

Je moet toegeven Lageveld, het was gewoom een heel rare manier van doen zoals dit op het allerlaatste moment geregeld was.

Nee het was helemaal geen rare manier van doen, maar niet alles kan hier in het openbaar gezegd worden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:05

Lageveld, een dag van te voren wordt via Inet iemand gezocht...
Vind je dat een normale gang van zaken Verward