SPOED!! Doen of niet?? SPOED!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:57

Bij ons staan de tweejarigen voor 2500 te koop! En ze gaan ervoor weg ook hoor! En die hebben lang de kwaliteiten niet die Tiko heeft. Heb je hem al op tinkervereniging gezet?

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:00

Het is heel moeilijk maar ik zou het doen... goed het is minder geld je kunt met een tegenbod komen maar zo is wel de handel nu kan een paard zoveel opbrengen en morgen breekt hij zijn been en dan heb je niets meer.

Maar het tegenbod wat Jac. voorsteld is een hele goede en daarmee heb je weer een onderhandelingspositie. Maar nu wil die meneer er zoveel voor betalen en als het te lang gaat duren en je moet hem dus binnen een dag verkopen dan biedt hij misschien nog maar 1750,-

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:04

Gewoon opa opbellen en zeggen dat je Tiko wel aan hem wil verkopen maar dat het bod toch echt te laag is. Het is vervelend genoeg als je je paard moet verkopen en dan moet je ook nog niet eens met een rotgevoel blijven zitten, omdat je hem te goedkoop hebt weggedaan. Voor veel mensen is het moeilijk om de deal voor een paar honderd euro over te laten gaan als je eenmaal je zinnen op een paard gezet hebt. (Huilende kleindochter en zo) Gewoon vastberaden zijn en niet aarzelend overkomen, anders merkt opa dat je over te halen bent voor een lager bod.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:58

jacqueline schreef:
Ik zou nog een tegenbod doen als ik jou was.
Je zou het verschil kunnen delen......dus 150 euro in ieder geval erboven op.......zo geven jullie allebei een beetje toe.

Succes in ieder geval en ik hoop dat je de goede keus maakt.

Als je van € 3.250 naar je bodemprijs van € 2.800 bent gezakt vind ik dat je ruim voldoende hebt toegegeven, zeker als die prijs gewoon marktconform is.

Je zegt zelf dat opa waarschijnlijk die € 300 best kan betalen, maar dat niet wil. Ik zou wat dat betreft dan gewoon op mijn strepen blijven staan; als hij Tiko zo graag wil, moet hij gewoon over de brug komen. Zeker als hij weet wat de bodemprijs is!
Ik heb ook wel eens een beest en een trailer te koop gehad en iedereen probeert je uit met (soms zelfs belachelijk) lage biedingen, maar uiteindelijk is zowel paard als trailer, met stug de poot stijf houden, gewoon verkocht voor de prijs waar ik me ook in kon vinden.

En iedereen heeft het hier over een goed tehuis óf een goede prijs, ik zeg: ga gewoon voor beiden.

Mocht opa niet mee willen met die laatste € 300, belaag alle websites dan met de advertentie met Tiko; een leuk paard voor een eerlijke prijs is óók in deze tijd zo verkocht.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:08

Barb77 schreef:
Mocht opa niet mee willen met die laatste € 300, belaag alle websites dan met de advertentie met Tiko; een leuk paard voor een eerlijke prijs is óók in deze tijd zo verkocht.

Dit is idd ook mijn idee. Probleem is dat elke maand je weer extra stalling kost.
Dus ik zou nog maximaal 1 maand uittrekken voor een groot verkoopoffensief en daarna niet verkocht: toch maar wegdoen voor desnoods iets minder.
Ik zou opa op de hoogte stellen van je plan, wie weet helpt het.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:37

Hoe weet je of persoon 2 geen handelaar is?
Zo klint ie nl. wel..Ik weet niet hoe graag je van je paard af wilt maar het lijkt me niet dat je tyko graag bij een handelaar ziet belanden.
Vooral omdat deze persoon zegt dat hij zo mag komen,op 3 ijzers of niet?!!
Klinkt beetje vaag in mijn oren eigenlijk en ik zou er zeker mee oppassen..Dan zou ik m liever aan persoon a verkopen..
Maar dat is mijn mening..Succes met de verkoop.. OK dan!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:21

Ik denk dat je dit echt zelf moet beslissen.....

Maar omdat je aangeeft dat je de euries wel kan gebruiken zou ik toch proberen om niet teveel onder de vraagprijs te gaan(250 euro is wel een dikke 500 gulden)....

Ik vind Tiko een leuke tinker en hij is zeer goed bereden(wat je van de meeste niet kan zeggen),laat je niet gek maken door de markt(ze kunnen wel de hoofdprijs vragen maar wie zegt dat ze er voor weggaan) maar neem voor jezelf een prijs in je hoofd waar je tevreden mee bent,houd je aan die prijs vast.

En wat de kopers betreft,het is zo moeilijk om aan mensen te zien wat ze met je paardje van plan zijn..als je dat 100% zeker wilt weten zul je hem zelf moeten houden want een goed tehuis voor de rest van zijn leven weet je nooit......

succes met de verkoop Ach gut

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 14:54

Hij is verkocht...

2650, de gulden midden weg. Of ik er financieel gezien vertandig aan doe, weet ik niet. Ik geloof wel dat deze mensen goed voor hem zullen zijn.

Allemaal bedankt!

Mijn god wat is het overigens ontzettend moeilijk, de tranen blijven stromen... Verdrietig

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:58

sterkte tiko.....
wanneer gaat ie weg?

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:10

Sterkte met het afscheid, altijd moeilijk, ook al is het je eigen beslissing.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:38

Mag je nog wel eens langskomen om te knuffelen en evt rijden?

Hoop dat het "klikt" en hij er nog lang en gelukkig is

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:03

Sterkte met het afscheid, en ik vind het goed dat jullie elkaar in het midden ergens konden vinden. Geniet van de tijd die jullie nog samen hebben...en ik hoop dat je er vaak heen kunt om hem te bezoeken.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:09

Sterkte.
Je hebt vast de goede beslissing genomen.
Is hij nu ook al bij de nieuwe eigenaar?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:18

sterkte!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:41

Heel veel sterkte ermee, geniet nog maar van hem zolang hij nog bij jou is Ach gut!

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:18

hej myrth! Heel veel sterkte ermee meis! ik hoop dat hij t goed zal hebben daar!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:30

paasei wat zal dit moeilijk voor je zijn myrthe... ik hoop dat je het verdriet en het moeten missen van je kanjer ooit een plekje kunt geven. Verdrietig Verdrietig Ach gut

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:01

Doen!!
Een paard is waard wat iemand bereid is ervoor te geven..
En een goed tehuis is ook belangrijker.. ik heb zelf onlangs mijn pony verkocht en weet dat het ecth zeer moeilijk is om de prijs te krijgen die je vraagt.. mensen gaan er altijd onder zitten.. en zoiezo als je goed nadenkt is 2500 euro nog altijd meer al 5000 gulden!
Het eblangrijkste is een goed tehuis en goed contact met de volgende eigenaren..
en precies wat je zegt.. als je hem nu nog langer houdt kost het je weer mee rgeld aans talling en aan hoefsmid en dergelijke.. wie weet wanneer er weer een andere serieuse koper is.. niet alle mensen die geintresseerd zijn kopen ook daadwerkelijk.. ik heb er ervaring mee..
iig succes met ej beslissing!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:27

pssst... hij is al verkocht Lachen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 01:20

Volgens mij heb je er goed aan gedaan.. fijn huis en redelijke prijs, wat wil je nog meer?
Heel veel sterkte de komende tijd.. lijkt me erg moeilijk je maatje te missen, al heb je de juiste keus gemaakt.