Een pony kopen die blind is aan een oog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:15

Ik ken meerdere paarden met 1 oog en ik kan er nou niet eentje opnoemen die er echt last van heeft. 1 loopt in het ZII en een ander mag ZZ-licht gaan starten. Bij mij op stal staat ook nog een 3-jarige hengst met 1 oog, waarvan ik nog op het punt heb gestaan om hem te kopen (wat ik uiteindelijk om andere redenen dus niet gedaan heb) maar die heeft er ook totaal geen last van Knipoog
Dus als het klikt, zou ik hem er zeker niet voor laten staan, laat je het nog even weten???
veel suc6 OK dan!

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 12:57

Hoi Jarah, ja ik zou haar ook zeker niet laten staan als het klikt dat oog maakt mij dan ook niks uit. Alleen veel mensen in mijn omgeving reageren er wel negatief op en dat maakt je dan toch onzeker. Ik laat het zeker even weten hoe het was zondag.

Groetjes Roxana

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:00

ik wou (net als zovelen) toch nog even toevoegen dat een paard met een blind oog absoluut geen problemen hoeft te geven

mijn vorige pony (zie profiel: vos, arabisch)
was ook blind geworden toen hij 2 was
hij was zelf maar 1.44m en heeft 1.25m gesprongen!!
hij was ook (en nog steeds) een topper in dressuur en blonk in alles uit
ook was hij niet schrikkeriger door dat oog

bij mij en hem was het gewoon een kwestie van vertrouwen,sommige mensen bij ons op de manege wisten het na een half jaar geeneens! en keken verbaasd als ik het vertelde.

het enigste nadeel vond ik dat de verzekering het oog niet meeverzekerde
maar daar heb ik gelukkig nooit hinder van ondervonden.

als het klikt zou ik het paardje gewoon kopen hoor

laat je het nog even weten?

p.s. zie luchtfoto in profiel dan kan je het oog goed zien

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:41

Hoi Naadje24 bedankt voor je reactie ik heb de foto bekeken en je ziet er niet veel aan. Ik laat het zeker even weten hoe het afgelopen is...

hoefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:12

Als ik jou was zauw ik lekker naar dat beesiej gaan kijken dan zie je vanzelf wel of het klikt en als het klikt moet je um geweo0n nemen al1 zal je dan niet egt van die wedstrijden kunnen rijden maar wel gewo0n lekkere buitenritjes .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:13

Roxy20 schreef:
Hoi Naadje24 bedankt voor je reactie ik heb de foto bekeken en je ziet er niet veel aan. Ik laat het zeker even weten hoe het afgelopen is...

prcs dat wou ik er ook mee zeggen
het oog was mooi heel en mensen hadden het niet door,alleen als je goed kijkt dan zie je dat dat oog dieper weggezakt is in de schedel.