Hoeveel kost Shetlander que voer etc. ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 13:13

stef schreef:
Volle wei is zowiezo niet wijs.
Waarom een shet? (aangezien veel mensen een shet nemen omdat het goedkoop in aanschaf is, terwijl ze eigenlijk wat anders willen)

Met volle wei bedoel ik genoeg gras niet te lang niet te kort
Ik wil Shetlander omdat het leuke eigenwijze beesten zijn, en het zijn leuke maatjes Haha! Ik wil geen grote pony, en omdat ik Arie al heb en omdat ik wormenkuren enzo ook voor hem betaal en met hem een hele goede band heb

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:18

als ik jou was zou ik het bij arie laten.
en als je ruzie met die vriendin krijgt dan is de pony de dupe....
sorry maar ik vind het geen goed plan.
en arie is leuk, en je zei ook tegen me dat je ook nog 3 friezen verzorgde.
waarom dan een pony extra?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:19

Als je ook bijna alles al betaald voor Arie, en je moet nog betalen voor de shet waar je vriendin het meest mee om zal gaan.. .ben je dan niet een beetje duur uit en dubbelzinnig bezig ?
Je hebt dan een eigen pony, maar Arie gaat voor en daar worden door jou ook spullen voor gekocht, de pony is er ( uit je verhaal te horen ) meer voor je vriendin, maar jij krijgt extra kosten.
Ik zou dat geld lekker voor Arie houden en de vriendin alleen een shet laten kopen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:21

ArieLover schreef:
Volle wei, met een Haflinger
Ruzie niet, want we zijn al heel lang vriendinnen 8-|

maar als nog kan je ruzie krijgen.
en als het nood weer is en iemand is ziek en de ander wilt wat anders doen?

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 13:32

Devica schreef:
maar als nog kan je ruzie krijgen.
en als het nood weer is en iemand is ziek en de ander wilt wat anders doen?

Ook al ben ik ziek ik ga altijd heen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:33

Ookal zijn jullie heel lang vriendinnen, je hoort heel vaak dat het fout gaat als er twee een pony delen.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 13:33

Devica schreef:
als ik jou was zou ik het bij arie laten.
en als je ruzie met die vriendin krijgt dan is de pony de dupe....
sorry maar ik vind het geen goed plan.
en arie is leuk, en je zei ook tegen me dat je ook nog 3 friezen verzorgde.
waarom dan een pony extra?

Jah das waar, maar ik zit te twijfelen, ik ga ff met de eigenaar van Arie overleggen

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 13:34

SANEX schreef:
Als je ook bijna alles al betaald voor Arie, en je moet nog betalen voor de shet waar je vriendin het meest mee om zal gaan.. .ben je dan niet een beetje duur uit en dubbelzinnig bezig ?
Je hebt dan een eigen pony, maar Arie gaat voor en daar worden door jou ook spullen voor gekocht, de pony is er ( uit je verhaal te horen ) meer voor je vriendin, maar jij krijgt extra kosten.
Ik zou dat geld lekker voor Arie houden en de vriendin alleen een shet laten kopen

Ja ik zal ff kijken wat ik ga doen, maar jou pony'tje is ook heel leuk, zoiets wil ik Haha! Want daar kan je alles wel beetje mee

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:41

SANEX schreef:
Ookal zijn jullie heel lang vriendinnen, je hoort heel vaak dat het fout gaat als er twee een pony delen.

ja want de ene word jaloers omdat de ander alleen maar rijd enzo, terwijl die andere alleen maar moet mesten. ofzo.
of omdat ze ene meer galopeerd dan de ander.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:50

Ja, ik heb zo ook al een stuk of wat vriendschappen stuk weten gaan. En naar ik het begrijp heb je't prima naar je zin met Arie, niet?
Alleszins al goed dat je er eerst nog over nadenkt, moesten meer mensen dat doen zou er al veel ellende voorkomen worden...

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 14:15

JoAnn schreef:
Ja, ik heb zo ook al een stuk of wat vriendschappen stuk weten gaan. En naar ik het begrijp heb je't prima naar je zin met Arie, niet?
Alleszins al goed dat je er eerst nog over nadenkt, moesten meer mensen dat doen zou er al veel ellende voorkomen worden...

Ja cker wel Haha!
Arie is echt een perfecte verzorgpony Haha!
Tja.. Daarom vroeg ik eerst aan jullie, maar ik kijk dus nog even

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:43

ArieLover schreef:
Ja ik zal ff kijken wat ik ga doen, maar jou pony'tje is ook heel leuk, zoiets wil ik Haha! Want daar kan je alles wel beetje mee

Ahumz, mag ik even een boekje open doen over Bas ?
Hij lijkt leuk op de foto's, hij is ook leuk, maar heb er al heel wat mee gehad.

Gekocht als zeer angstige pony waar je dus helemaal niks mee kon, een halster om was al verschikkelijk, een borstel had meneer nog nooit gezien.

Dier was nooit ingeënt of ontwormd, had worminfectie en dat waren dus al de eerste DA kosten.

Toen kwam de luizenaanval, van het totale geld wat ik kwijt was aan de DA kon ik nog een Bas kopen.
Daarbij heeft Bas nu zodanig een trauma van die luizen in zijn oren dat ik lang bezig ben om zijn vertrouwen weer terug te krijgen, hij vertrouwd niets of niemand meer, is weer angstig en eigenlijk nog moeilijker dan dat ik hem kreeg.

Wat kan ik nu na bijna een jaar met hem ??
euh, hij kent de basisdingen, borstelen,voetje geven, dek op etc
Mn verzorgster heeft er een paar keer op gezeten
Wandelen
Longeren
Springen

Dat was het, in principe kan hij nog niets, door dat gedoe met de luizen heeft alles een hele poos stil gelegen, omdat ik gewoonweg niets kon.
Bij Bas duurt alles aanleren 2 keer zo lang, het kan dan een shet zijn, zijn karakter heeft meer weg van een hoog in het bloed staand paard.

Bas is misschien een beetje een uitzondering, maar het is dus ( nog lang niet ) een pony waar je alles mee kan, juist niet. Je hoeft maar 1 ding verkeerd te doen bij hem en je kan weer opnieuw beginnen

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:45

Ik sluit me ook aan bij STEF!!!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:09

een shet met een vriendin delen zou ik nooit doen, vooral niet omdat je zegt dat het ie dan meer voor je vriendin is, kun jij gaan betalen voor je vriendins lol? laat het haar lekker zelf doen denk ik dan..
je krijgt veel sneller ruzie als er zoiets tussen jullie in staat, ik had ook een paard samen met mn zus, maar direct begon de ruzie al met dit mag jij niet, die omgang staat me niet aan etc. etc. als jij hem vd wilt leren maar je vriendin vind dat niet goed, want dan gaat hij misschien het ook doen bij het mennen, wat je vriendin hem weer heeft geleerd, dan is jouw reactie; ja hallo, het is ook mijn pony! etc. ruzie.. uiteindelijk hebben mn ouders mijn deel over genomen, maar nu is mn zus uit huis dus nu is vip alsnog van 'mij'

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:17

Ik heb 3 jaar mijn pony's gedeelt met mijn beste vriendin, we hebben altijd samen verzorg pony's gehad, we kennen elkaar al ons hele leven, via onse ouders die ook bevriend zijn. En na 3 jaar hebben we zo'n ontzettende ruzie gehad! En nu doe ik mijn pony's (ook in kosten) alleen. Ik dacht dat ons nooit zoiets zou over komen, dat we zeg maar eeuwig vriendinnen bleven. Maar dat was dus heel dom en naïf.