Hebben jullie weleens klappen gehad van een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:35

Jah, overal.
Geschopt, gebeten, geduwt (in de modder, grr).
Maar ik ben 1 keer echt door gebeten.

Het was een shetje van de markt (tsja).
Hij stond in een weilandje, en ik ging hem samen met een vriendin borstelen (het mocht wel enzo, de eigenaar vroeg het ons).
We kenden de pony al een paar maanden, maar toen stond hij nog op stal.
Ik hield de pony (oja, het was een hengstje en hij heette Stef) vast, en Hanna (die vriendin) ging hem borstelen.
toen ging ik er na een poosje maar op m'n hurken naast zitten, en toen ineens, beet hij me recht in m'n gezicht!
Ik had een enorme bloedende wond in mn wang en mond, echt heel naar.
Dit is al 4 jaar geleden gebeurd, dus is niet meer heel recent, maar dat is denk ik het ergste wat mij ooit is gebeurd met de paarden.

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:18

Ben van de week nog getrapt, we maakten een buitenrit en opeens besloot het paard van me vriendin Cockie te trappen(en mij dus raken.....:@ ) Nu is me enkel licht gekneusd....

3 jaar terug presies hetzelfde, maar toen zat ik op Luna. Alleen was me enkel(dezelfde als laatst..Tong uitsteken) toen echt zeer zwaar gekneusd. Nu zit er nog een stukje ''dood'',gevoelloos huid op me enkel....Verward

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:27

ikke boven mijn wenkbrauw dus awwww een likteken en op mijn armen en bui gebeten en ook nog op mijn bil

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:58

Ja, heel wat jaren terug. Ik liep tussen 2 manegepony's in toen de een besloot de ander een rotschop te geven, maar die kwam dus op mijn bovenbeen terecht...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:00

Ja,net toevallig,voor de eerste keer.
Ik was met Ligon bezig geweest en wilde hem in z'n box gaan zetten,toen ik eerst langs een ander paard moest.
Dat meisje dat er bij stond zei:kom maar,hij doet niks.
Vervolgens trapt hij keihard tegen m'n bovenbeen en haalde ook nog een paar keer naar Ligon uit Boos!
Wat een ...bok!

Kreeg uiteindelijk nog ruzie met z'n eigenaresse ook,omdat ik zei dat je zo'n paard niet alleen in de gang moet laten staan.
Daar was zij het niet mee eens;hij doet dat anders nooit Schijnheilig jaja,dat zal best,maar ik heb nu een pijnlijk been en was flink geschrokken,Ligon was nl net genezen van een blessure en ik zit dus niet op een nieuwe te wachten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:27

Ja hoor, 2x en nog door de liefste paardjes diek ik heb gekedn ook nog Haha!

Op die van Genderose was ik achteraf overigens harstikke 'trots' op, want dat was echt zo'n blauwe hoefijzer afdruk op mijn boven been Haha! Erg grappig hoe dat eruit zag, iedereen moest hem zien Tong uitsteken
Overigens was het zomaar uit het niets, en dat heeft mevrouw ook wel geweten Schijnheilig

Door Tancreda ook een keer getrapt, ook al zomaar uit het niets... Stond enkel hals achter haar even stoppen met borstelen te beppen met mijn vriendin, toen ik opeens een knal kreeg Boos!

Gelukkig niets ernstigs, niet pijnlijk, enkel die van Gennie de blauwe plek wat gevoelig. Denk dat zij meer pijn had door de knal die ze terug kreeg Bloos

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 08:16

Weleens getrapt door een jonge welsh merrie. Was in haar stal, die redelijk groot was. Beestje was normaal heel rustig enz, maar nog best jong. En opeens begon tie te trappen..ik kon dus geen kant op, dus kreeg een paar hoeven tegen me aan, heb er niet zoveel last van gehad geloof ik..Gelukkig

Later met Lasagna, die heeft 1x geprobeerd te bijten toen ik erachter stond, toen heb ik m zo gigantisch hard met een zweep op zijn neus geslagen, dat ie 5 jaar later, nog niet opnieuw heeft geslagen of gebeten Tong uitsteken Maar gebeten nooit pijnlijk..gelukkig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:00

Een maand of 2 geleden, de ruin van een vriendin van mij haalde uit naar haar shet en daar stond ik helaas bij zodat hij met zijn achterhoef met ijzer op mijn bovenbeen trapte. Er heeft wel een maand een hele afdruk gezeten van een hoef, het was wel pijnlijk... Voor de rest nog niet echt geloof ik Lachen.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:23

Ja wel eens gebeten door een paard met aansingelen, of een schop door jolige bokkesprongen waar ik net tussen moest gaan staan. Maar ik geloof niet dat dat echt gerichte trappen of happen waren.....

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:26

Fleur is eergister vanaf de vrachtwagen op mijn been en voet gesprongen. Volgens mij heb ik ijzeren botten, want het is alleen gekneusd op 2 plekken. Doet wel zeer :/
Verder een keer een trap in mn maag van een ander paard, en daar wilde ik het graag bij laten Knipoog

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:38

Een klap heb ik nooit gehad van banish. Daar is ie gewoon veel te lief voor.

Ik heb wel een keer tijdens een buitenrit 2 achterbenen van een voorganger tegen mjn knie gehad, toen de voorruiter ineens in de remmen ging. Deed enorm zeer en mijn banden zijn wat verrekt geweest. Ik heb er nu (na járen) nog steeds af en toie last van.

Verder ben ik een keer met Banish en al bijna door een bakhek gegaan. Het was een stevig hek, dus die hield ons gelukkig wel.
Banish ging met zijn voorbenen door het hek en voordat hij eindelijk stopte, zat hij dus vast. Hek kraakte enorm en ik zag mezelf al in de tuin van de bedrijfsleider liggen Clown
Maar banish rukte zich los door een soort achterwaarts te stijgeren en ik kon nog net een hoefijzer ontwijken wat langs kwam vliegen.
Ik had behoorlijk klem gezeten tussen paard (die aan het galoperen was toen het gebeurde) en het hek, dus dat was weer een paar dagen flink afzien. En Banish had ook een dikke jaap in zijn kont van een spijker die in het hek zat Boos!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:49

ben een keer gegrepen door een hengst toen ik een jaar of 11 was. Ik moest een merrie uit het land halen en toen greep hij mij en scheurde me zo omhoog tegen het stroomdraad aan...

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:51

Even afkloppen, maar ik heb nog maar 1 keer een schop gehad.
Ik liep als pennymeisje achter mijn verzorg-stippelpony aan omdat ze zich niet wilde laten vangen. Op een gegeven moment bleef ze staan, dus ik liep erheen *BAF* vol tegen mijn knie. ~~}>

Sheilalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:51

Ow jawel ik zat in het weiland met paardensmikkels, komen de paarden er aan (deze keer 2) geef ik het ene paard als eerst een smikkel andere jaloers dus haalt uit en dat ging net tegen me schenen aan.. Huilen Boos!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:55

Ik ben het ziekenhuis in geschopt door een Fjord met ijzers..

stond tussen twee paarden, ging allemaal heel snel, de fjord wilde dus het andere paard schoppen en ik mocht de klappen opvangen..voluit met haar achter benen van de grond..ik vloog door de lucht met me benen ook van de vloer, het licht ging uit...

Er staan nu nog hoefafdrukken op me lijf!!

Bang nee nog steeds niet de liefde voor paarden is groter dan mijn angst, heb wel een fjord fobie gekregen whahahhahaa Cool

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:02

ja ben eens getrapt door mijn verzorgshetlander Scheve mond wel vaker eigenlijk.. maar was nooit echt ernstig..
maar dat was een kreng zeg!

ben ook weleens getrapt door mij andere verzorgpony toen ze nog een veulen was.. maar dat was eigenlijk alleen spelen (ze bokte toen ze de wei in mocht) dat deed wel ff pijn Knipoog

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:24

vroeger toen ik mijn ezelhengst nog verzorgde: hij stond in een stand en ik speelde ''paardje'' op handen en knieen.

plots sloeg hij naar achter zo in mijn maag(logisch)

pas geleden nog door een vlugge bok/trap van een drukke hafhengst op een paardenmarkt.

ook ben ik een paar keer door mijn eigen nieuwe paard tegen de muur geslagen met haar achterbeen omdat ze het evenwicht niet vol kon houden door de pijnlijke voorbenen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:26

Vol op mn knieschijf door een manegepony.
Zette het dier op stal, zou de stal uit en ze mept me zo vol tegen mn knie aan. De volgende dag stond het hoefijzer precies om mn knieschijf heen Haha!

Ook een keer van Maffick.
Maffick ging altijd zomaar rollen, niet eerst schrapen ofzo maar Poef! en hij lag.
Hij flikte dat ook een keer met zadel, dat niet eens van mij was. Ik zou gaan rijden maar moest mn cap nog op doen en plots lag meneer op de grond.
Dus ik probeerde hem terwijl hij daar met zadel en al lag te rollen omhoog te krijgen, maar meneer sloeg nogal enthousiast met zn benen in het rond en ja hoor, ik werd tegen mn hoofd geraakt door 1 van zn hoeven..

ik werd hard achteruitgeslagen en lag op de grond, die cap kon ik niet meer op, zo dik was de bult op mn hoofd.

Verder kan ik me niet herrinneren dat ik getrapt ben door een paard/pony... zal wel gebeurd zijn maar weet het niet meer

Debbieremi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:28

Genoeg Haha!
Voornamelijk van andere paarden, op de manege vroeger een diepe beet in mijn rug, een trap van een paard tegen mijn rug, een ontwrichte kaak van een neus van een haflinger (hij schrok ergens van) Moet ik nog verder gaan? Haha!
Remi kan er ook wat van hoor!!! Pas geleden was ik op buitenrit, en meneer had weer zo'n driftaanval. Ik gaf hem een tik op zijn neus, meestal doet hij dan weer normaal. Maar deze keer vond hij het dus leuk om zijn mening te laten zien. Het gevolg was dat hij dus in mijn arm beet. Ik moest echt keihard lachen (tja een paard met een eigen mening.....)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:34

Door mijn eigen paard nog nooit geschopt gelukkig Haha!
Wel een keer door een ezel.. Was mijn eigen domme schuld, want ik ging erachter staan Bloos Was toen een jaar of 8, 9...
Gebeten ook nog nooit.. Paarden proberen wel eens, maar ik ben tot nu toe nog altijd sneller geweest...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:59

2x zover ik me kan herinneren.

1ste keer was in mijn pennymeisjes tijdperk.
Leuk 2 van die verzorg pony's met veulens waar iedereen kwam. Beesten waren bijna vals en dat veulen haalde dus naar mij uit...tegen mijn borstkas aan. Ja toen heb ik wel even staan happen naar lucht en heb ik een lange tijd afkeer van veulens gehad , dat waren maar pokke beesten waar je niks mee kon Haha! .

2e keer was in de duinen toen ik met een stalgenoot daar reed(jaar of 6 terug denk ik).
Zij reed voorop en ik had zo'n beetje 2 paardlengstes ertussen.
Of Felix schrok ergens van of hij vond dat ie wat dichterbij moest maar ineens nam ie me een spurt en vliegt zo tegen die merrie op die vervolgens flink uithaalt.
Geen lekker gevoel die ijzers op je scheenbeen. 3 weken mank gelopen met een blauw been. Er zit nog steeds een bobbel op(litteken weefsel denk ik).

Kir717

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:32

ja ik ben een keer door een schetland vuelen geslagen omdat hij zo blij was dat ik er was want ik was 2 weeken op vakantie geweest leuk maar toch ook niet gelukig alleen wat schrammen en bluowe plekken
dus niks ergs en doet hij het nu niet meer mischien omdat ze wel een best harde knal kreeg voor een schetlandvuelen maar ok Bloos

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:34

vandaag nog, ik liep achter het paard, en ging naar de zijkant, zei wat tegen ene vriendin van me(dus hij hoorde me aan komen,) ik zeg zo; braaf paard he! ik wil hem zo gaan aaien, begint ie opeen gericht te trappen, en te bokken(was wel raak).
ook al 3 of 4 keer door me eige pony!

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:38

Ik weet nog de eerste en enige keer dat ik ben geslagen door een paard is door een ponytje in een stand, ik stond er achter en lette niet echt op, voel iets kriebelen aan mijn been, staat achter me die pony met de oren plat en een opgetrokken achterbeen Lips are sealed
Hihi heb me rotgeleahcen Haha!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:40

Jazeker:
Amber was gespannen door wapperend plastic etc. Ze wilde (aan de hand had ik haar) wegdraaien en sloeg met haar kin tegen mijn hoofd; tand door de lip, zelfs 2 keer!
Tijdens een trektocht stonden 2 Haffies naast elkaar, paard 1 schopte paard 2, dus ik geef paard 1 een schop, geeft paard 2 MIJ een trap! Zo een hoefijzer op mijn bovenbeen en de volgende dag weer 9 uren in het zadel...
En zo zijn er nog talloze dingen gebeurd, achja hoort erbij.
Ik heb me nooit bedreigt gevoeld door mijn 'eigen' paarden!